stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 467496
  • 20 آبان 1402 - 18:26
2

احکام جدید حبس برای عبدالله مومنی و طبرزدی

احکام جدید حبس برای عبدالله مومنی و طبرزدی
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب اسلامی، عبدالله مومنی کنشگر سیاسی را به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به دلیل سخنرانی آنلاین در همایش گفت‌وگو برای نجات ایران به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد.
دادگاه همچنین حکم به ضبط و مصادره‌ی تلفن همراه و وسایل الکترونیکی مومنی به نفع دولت داده است.
همچنین حشمت‌الله طبرزدی، دبیر کل جبهه دموکراتیک ایران، که اکنون در زندان به سر می‌برد، در پرونده‌ای جدید به چهار سال و سه‌ماه حبس محکوم شده است. شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، طبرزدی را به اتهام «تبلیغ علیه نظام»‌ و «تبانی به قصد بر هم زدن امنیت داخلی و خارجی» محاکمه کرده است. بر این اساس این فعال سیاسی که در زندان اصفهان نگهداری می‌شود، شب قبل از دادگاه ابتدا به سلول انفرادی بازداشتگاه و سپس با دستبند و پابند و همراه سه مأمور به تهران منتقل شده است. طبرزدی، چندماه پیش از آن توسط مأموران امنیتی در گلپایگان بازداشت و به زندان اصفهان بازداشت شد. اواخر فروردین اعلام شد که او به تبلیغ علیه نظام، همکاری با دولت متخاصم و محاربه متهم شده است.
کارگردان فیلم توقیف شده «کاباره»، بازداشت شد
مژگان خالقی، کارگردان سینما و تئاتر صبح امروز پس از مراجعه به دادسرای اصفهان به منظور بازپس گیری وسایل توقیف شده خود، بازداشت شد. تا این لحظه، علت بازداشت او از سوی مراجع رسمی اعلام نشده است با این حال پیج اینستاگرامی «تئاتر تئاتر»، علت بازداشت او را تشکیل پرونده‌ای تحت عنوان «اقدام علیه امنیت ملی» اعلام کرده است.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.