stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 467530
  • 21 آبان 1402 - 18:26
5

عصبانیت از دیدار رئیسی و بن سلمان 

عصبانیت از دیدار رئیسی و بن سلمان 
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: روزنامه های داخل کشور به سفر روز گذشته ابراهیم رئیسی به عربستان و شرکت در نشست ریاض واکنش متفاوتی نشان دادند.
خبرگزاری خبر آنلاین، روز گذشته ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم برای شرکت در نشست مشترک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب در حمایت از غزه، عازم عربستان شد.
رئیسی در سفر یک روزه خود به ریاض، علاوه بر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان با رئیس شورای حکومتی سودان، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر، بشار اسد رئیس جمهور سوریه، محمد ولد الشیخ احمد الغزوانی رئیس‌جمهور موریتانی، انور ابراهیم نخست وزیر مالزی، نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان و بولا احمد تینوبو رئیس جمهور نیجریه دربار موضع غزه دیدار و گفتگو کرد.
باشگاه روزنامه نگاران ایران، بازتاب سفر یک روزه ابراهیم رئیسی به عربستان در صفحه یک روزنامه های امروز را طبقه بندی و منتشر کرده است.
ناراحتی
چهار روزنامه اصولگرای جوان، جام جم، وطن امروز و همشهری که هر کدام یک طیف از اصولگرایان را نمایندگی می‌کنند، بی‌اعتنایی خود را به دیدار رئیسی و بن‌سلمان نشان دادند. این بی‌اعتنایی در دو روزنامه جوان و جام‌جم بسیار مشهود است و در روزنامه‌ی وطن امروز با تیتر «خیانت»، معنایی خاص یافته است.
فرهیختگان روزنامه دانشگاه آزاد و نزدیک به جریان عدالتخواه، تنها روزنامه‌ی اصولگرا بود که از دیدار رئیسی با بن‌سلمان استقبال کرد.
خوشحالی و استقبال
برخلاف روزنامه‌های اصولگرا، چهار روزنامه‌ای که گرایش لیبرال دارند از توسعه روابط ایران با عربستان استقبال کردند.
روزنامه‌های سیاسی سازندگی و هم‌میهن و روزنامه‌های اقتصادی دنیای اقتصاد و جهان صنعت از سفر رئیس جمهور ایران به عربستان پس از ۱۱ سال، استقبال کردند و به دیدار رئیسی و بن‌سلمان توجه‌ ویژه‌ای نشان دادند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.