stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 467547
  • 22 آبان 1402 - 14:15
5

حمله به روحانی  روی آنتن زنده

حمله به روحانی  روی آنتن زنده
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: روزنامه سازندگی حملات به حسن روحانی بعد از کاندیداتوری در انتخابات مجلس خبرگان را بررسی کرده است.
در بخشی از گزارش روزنامه سازندگی درباره حملات به حسن روحانی روی آنتن زنده تلویزیون، آمده است؛در برنامه تلویزیونی صبح‌بخیر ایران، تلویحاً از شورای نگهبان خواسته شد؛ حسن روحانی ردصلاحیت شود. مجری این برنامه با طعنه به روحانی گفت: انشاءالله شورای نگهبان به وظیفه اصلی‌اش خیلی درست عمل کند.
صداوسیما به صورت تلویحی خواستار ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات مجلس خبرگان شد. این خط‌دهی به شورای نگهبان در برنامه صبحگاهی سلام صبح‌بخیر که از شبکه سوم تلویزیون ایران پخش می‌شود، انجام شد.مجری این برنامه تلویزیونی که آشکار از ثبت‌نام حسن روحانی برای انتخابات خبرگان ناراحت بود با یادآوری جملاتی از او در خصوص رفع تحریم‌ها و کنایه‌های پشت سرهمی که به وی می‌زد از شورای نگهبان خواست “به وظیفه اصلی خودش خیلی درست عمل کند”.
این اولین بار نیست که صداوسیما در آستانه انتخابات به عنوان تریبون جریان سیاسی اصولگرایان تمام‌قد وارد انتخابات می‌شود و نه تنها صندلی‌های خود را به دوستان و هم‌حزبی‌هایشان می‌دهند که حتی به صورت یک طرفه به تخریب جریان غایب هم می‌پردازند.با این حال، تاکنون سابقه نداشت که مجری یک برنامه تلویزیونی این چنین آشکار وارد کرده شود و از تریبون صداوسیما خواستار ردصلاحیت یک فرد شود. صداوسیما البته از روحانی خاطره خوشی ندارد. چه آنکه مدیر پیشین سازمان صداوسیما از دولت اخراج شد و روزهایی به دلیل اینکه دست به تخریب دولت زده بود و روبه گاندوسازی آورده بود نتوانست در کابینه حاضر شود.
حسن روحانی البته از جمله رؤسای جمهوری مقتدری بود که چه با حرف و چه در عمل تلاش می‌کرد از کنار مخالفان خود به مسامحه و سکوت نگذرد. او البته بار دولت را، خصوصاً دولت دوم را به تنهایی به دوش می‌کشید و تلاش می‌کرد در یک جنگ اقتصادی نابرابر که با ریاست جمهوری ترامپ آغاز شده بود و سپس به یک جنگ ویروسی عظیم چون کرونا و کووید ۱۹ گره خورده بود، ته بار دولت را زمین بگذارد و نه عاملی برای فروپاشی اقتصادی باشد.با این حال، مخالفان او چه در صداوسیما و چه در رسانه‌های ریز و درشت دیگری که داشتند تا می‌توانستند علیه‌اش می‌نوشتند و اقدام می‌کردند تا دولتش را به زمین بزنند. اکنون او یک بار دیگر نیز در معرض تخریب تلویزیون ایران قرار گرفته است.
یک روز پس از آنکه خبر داد برای بن‌بست‌شکنی باید از دوگانه خانه و خیابان فراتر رفت و به انتخابات پیش‌رو اندیشید صداوسیما وارد شد و از شورای نگهبان خواست به وظیفه‌اش در قبال روحانی به درستی عمل کند.
مجری برنامه تلویزیونی سلام صبح‌بخیر با اعلام ثبت‌نام حسن روحانی در انتخابات خبرگان به طعنه گفت: “صاحب تئوری اینکه منتقدان، بیکارها، بی‌شناسنامه ها و بی‌سوادها به جهنم بروند در انتخابات مجلس خبرگان ورود کرده است؛ کسی است که می‌گفت همه مشکلات، حتی آب خوردن مردم هم با برجام حل می شود… و انشالله شورای نگهبان به وظیفه اصلی‌اش خیلی درست عمل می‌کند”. آنچه این مجری جوان صداوسیما گفت: بازتاب‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی داشت و بسیاری این صراحت و طعنه را درخواستی برای ردصلاحیت روحانی تعبیر و تفسیر کردند و به نظر می‌رسد آنچه منتشر شد جز این هم نبود.روحانی تاکید کرده بود: “ایران” سهم مشاع ایرانیان است و یکدست‌سازی و انحصارطلبی یکی از عوامل براندازی دو اصل مشروعیت و کارآمدی نظام است. ایستادگی در برابر زیاده‌خواهان، تلاشی ممکن برای بازگرداندن آینده به ایرانیان است” او سپس از مردم پرسیده بود: “آیا- به عنوان عضوی از اکثریت واقعی جامعه مایلید تا حد امکان در سرنوشت جمعی خود فعالانه مشارکت کنید یا اینکه تسلیم انفعال و یأس می‌شوید و آینده خود و فرزندانتان را به اقلیتی، مدعی اکثریت، واگذار می‌نمایید. ممکن است بخشی از جامعه روی بگرداند و ناامید باشد؛ اما رسالت اکثریت، بن‌بست‌شکنی است. برای بن‌بست‌شکنی باید از دوگانه خانه و خیابان فراتر رفت و به انتخاب‌های پیش.رو اندیشید. خانه‌نشینی حتی به هنگام مظلوم واقع شدن، بازگشت به عقب است و خیابان‌گزینی حتی به وقت محق بودن، فراخواندن ناپایداری است”. این بیانیه البته برخی را ناراحت و عصبانی کرد که تبلور آن را می‌توان در آن برنامه صبحگاهی نیز دید.
تخریب حسن روحانی به بهانه ثبت‌نام در انتخابات خبرگان رهبری در حالی صورت می‌گیرد که همزمان ماجرای رد صلاحیت چهره‌های میانه‌رو و معتدل برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه‌دار است. این ردصلاحیت‌ها تعجب همگان را برانگیخت زیرا رهبری در ابتدای سال جاری بر راهبرد مشارکت فراگیر تاکید کرده بودند. اما وزارت کشور رئیسی، منتقدان را از دم تیغ گذراند. برخی از کسانی که تایید نشدند، داوطلبان نمایندگان فعلی پارلمان هستند و برخی هم چهره‌های مطرح سیاسی.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.