stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 470348
  • 30 دی 1402 - 18:25
1

شهادت مستشاران بلندپایه ایرانی در حمله اسرائیل

شهادت مستشاران بلندپایه ایرانی در حمله اسرائیل
قلم | qalamna.ir :
دو مستشار بلندپایه ایرانی در حمله اسرائیل به دمشق شهید شدند.
در همین رابطه خبرگزاری تسنیم نیز به نقل از  المیادین نوشت: ساختمانی که در دمشق هدف حمله قرار گرفت متشکل از سه طبقه بوده که نیروهایی وابسته به سپاه پاسداران ایران در آن مشغول فعالیت بوده‌اند. در حمله اسرائیل به محله المزه دمشق سه شهید از جمله دو افسر ایرانی از کادر اطلاعات سپاه پاسداران به شهادت رسیدند.
خبرگزاری دانشجو وابسته به بسیج دانشجویی نیز اعلام کرد که فرمانده اطلاعات نیروی قدس سپاه و جانشین وی در حمله امروز اسرائیل به دمشق به شهادت رسیدند.
در همین رابطه صابرین نیوز خبر داد که سردار حاج صادق امیدزاده، معاون اطلاعات نیروی قدس سپاه پاسداران به همراه جانشین خود حاج غلام (محرم) در حملات اسرائیل به دمشق به شهادت رسیده‌اند.
روابط عمومی کل سپاه پاسداران جمهوری اسلامی هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: بار دیگر رژیم ددمنش و جنایتکار صهیونیستی اقدام به تجاوز به شهر دمشق پایتخت کشور سوریه نمود و طی حمله هوایی جنگنده‌های رژیم متجاوز و غاصب تعدادی از نیرو‌های سوری و ۴ تن از مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

 سردار امیدزاده که بود؟
شهید حاج صادق امیدزاده که  به شهادت رسید از مستشاران شناخته شده ایرانی در سوریه بود.
همشهری آنلاین، او که به حاج صادق معروف است به قدری در بین نیرو‌های مستشاری شناخته می‌شد که رسانه‌های امریکایی تا کنون بار‌ها اقدام به تهیه گزارش درباره او کرده بودند.
در آخرین مورد، واشنگتن پست خرداد ماه امسال گزارشی درباره فعالیت‌های مستشاری حاج صادق منتشر کرده بود.از سوی دیگر نام حاج صادق امیدزاده ۱۱ سال قبل نیز در گزارش‌های سازمان تروریستی منافقین ذکر شده بود.گفته می‌شود حاج صادق در جریان گروگانگیری نیرو‌های جبهه النصره در اوایل بحران سوریه در بین اسرای ایرانی حضور داشته که در نهایت با پادرمیانی قطر به همراه دیگر اسرا آزاد شدند.

 رژیم صهیونیستی در حدی نیست که مستقیم با ما درگیر شود
یک  نماینده  تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حملات موشکی ایران گفت: باید بگویم که در مقابل اقدام جنایتکارانه‌ای که تروریست‌ها در کرمان به وجود آوردند، مردم ما آگاهانه از مسئولین درخواست داشتند که حتما اقدام متقابلی انجام بگیرد و آنچنان باشد که این شکل جنایت‌ها را تکرار نکنند.
ایلنا، سردار اسماعیل کوثری افزود: به لطف خدا باید بگویم که در قالب موشک‌هایی که به سمت اربیل عراق، سوریه و پاکستان شلیک شد این جنایتکارها، عوامل موساد و بالاخره آن‌هایی که توطئه‌های خودشان را طراحی می‌کنند، با اطلاعات بسیار دقیق نیرو‌های اطلاعاتی سربزنگاه توسط موشک‌های بالستیک نقطه‌زن مورد هدف قرار گرفتند. این اقدام آنچنان به موقع و دقیق انجام شد که اصلا این‌ها فکر نمی‌کردند چنین اتفاقی رخ دهد.
کوثری افزود: این افراد باید بدانند در صورتی که بخواهند چنین جنایت‌ها و اقدامات غیرانسانی را تکرار کنند، بدتر از این موشک‌ها، بر سرشان فرود خواهد آمد؛ لذا باید درس عبرتی برایشان باشد. هرچند آنقدر خبیث هستند و جنایت‌هایی از این موارد انجام دادند که برایشان مثل آب خوردن است. اما قطعا بدانند که در صورت توطئه مجدد علیه مردم ایران ما این مسائل را تکرار می‌کنیم و آنچنان آگاهانه این مسائل را دنبال می‌کنیم که در هرجایی که بنشینند و بخواهند توطئه‌ای کنند، قطعا و یقینا نتوانند از ترس خودشان تصمیم درستی بگیرند. این موشک‌ها مانند سایه‌ای به دنبالشان خواهند گشت و آن‌ها را سرنگون خواهند کرد. این مسأله شوخی‌بردار نیست و خیلی هم جدی عملیاتی می‌شود و ان‌شاء‌الله نتایج آن را در عمل خواهیم دید.
این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال چه رفتار‌ها و کار‌هایی باید انجام شود تا توطئه رژیم صهیونیستی برای ورود ایران به درگیری گسترده نظامی عملی نشود، گفت: رژیم صهیونیستی در آن حد نیست که بخواهد مستقیم با ما درگیر شود. چون اگر توان و قدرتی داشتند، حریف حماس یا حریف جهاد اسلامی می‌شدند. کجای آن‌ها در این حد است که بخواهند این موضوع را مطرح کنند. باید بگویم آن‌ها کسانی هستند که نه تنها بلد نیستند جنگی انجام دهند بلکه افرادی نیستند که بخواهند در مقابل جبهه مقاومت دوام بیاورند و یکی از اهداف‌شان را به نتیجه برسانند. برای نمونه بیش از صد روز از آغاز جنگ در غزه گذشته است، اما در این مدت علاوه بر تلفاتی که دادند، نتوانستند حتی یک تونل را بگیرند یا بخشی از حماس را بگیرند یا به اهدافی که مشخص شده برسند.
وی گفت: یک زمانی با عملیات و جنگ روانی همه را ترسانده بود، ولی به لطف خدا و انقلاب اسلامی، به ویژه فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری که فرمودند شما می‌توانید، رزمندگان این مسأله را به عینه در عمل نشان دادند و نگذاشتند یک وجب از خاک کشورمان در اختیار دشمن باقی بماند. از آنجا این تجربه بهتر و با کیفیت بالاتری خود را نشان داد و در ادامه جبهه مقاومت تشکیل شد.
باید به روح مطهر شهدا به ویژه حاج احمد متوسلیان، حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و شهدای غزه درود بفرستیم که اینچنین حماسه آفریدند و کاری کردند که دشمن را به تمام معنا ناامید کردند و دشمن دید که نتوانست در غزه کاری انجام دهد و به هیچ کدام از اهدافش نرسیده برای همین می‌آید به این شکل این جنایت را در کرمان انجام می‌دهد. حالا باید این موشک‌ها بر سرشان می‌خورد تا بدانند اگر عوامل موساد چند نفر را فریب داده‌اند، این رویه دائمی نیست.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.