stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 470636
  • 08 بهمن 1402 - 14:15
0

خالص سازان در ایستگاه مجلس خبرگان 

خالص سازان در ایستگاه مجلس خبرگان 
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: ردصلاحیت حسن روحانی همچنان با واکنش همراه است، رسانه های مکتوب نیز مشخصا به این موضوع پرداخته و تحلیل هایی ارائه کرده بودند.
خبرگزاری خبرآنلاین، روز چهارشنبه ( ۴ بهمن ماه) بود که بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان رهبری از سوی شورای نگهبان اعلام شد و گمانه زنی ها و حرف و حدیث هایی که از گوشه و کنار درباره رد صلاحیت حسن روحانی رئیس جمهور دولت‌های یازدهم و دوازدهم به گوش می رسید، به واقعیت پیوست و شورای نگهبان او را از گردونه رقابت ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری حذف کرد. حرکتی مشابه آنچه در مورد چهره هایی دیگر چون آیت الله هاشمی، علی لاریجانی و سیدحسن خمینی انجام داده بود.با وجود اینکه رد صلاحیت حسن روحانی دور از انتظار نبود و با توجه به هجمه های چند ماه اخیر تندروها علیه رئیس جمهوری سابق، بسیاری از شخصیت های سیاسی کشور احتمال آن را می دادند، اما واکنش ها به این ردصلاحیت بعد از گذشت چند روز، همچنان ادامه دار است.
اکثریت واکنش ها در قالب انتقاد به عملکرد شورای نگهبان و روند خالص سازی صورت گرفته است اما نمی توان از ذوق زدگی و خوشحالی تندروهایی که تلاش بی وقفه برای ردصلاحیت روحانی داشتند را نادیده گرفت. آنچنان که برخی چهره های تند این جریان و رسانه هایشان تلاش کردند با بیان توجیهاتی عجیب از تصمیم شورای نگهبان حمایت کنند.
اما در دکه های روزنامه فروشی بیش از همه عکس حسن روحانی بود که خودنمایی می کرد. یک روزنامه از تیتر «خالص سازی خبرگان» استفاده کرده بود و دیگری از «خالص گیت روحانی». برخی هم پرسیده بودند از ردصلاحیت روحنی تعجب بکنیم یا نه؟
روزنامه اصلاح طلب هم میهن تیتر«خالص سازی خبرگان » را برای گزارشش انتخاب کرده و نوشته بود؛ « بستن راه روحانی در خبرگان، معنایی جز گشودن راه برای دیگران در تحولات آتی ایران ندارد.»
روزنامه شرق هم با تیتر« خالص گیت روحانی» نوشت: «جریان خالص‌ساز به دنبال کاهش عمدی مشارکت در انتخابات است، با ردصلاحیت حسن روحانی برای خیلی از صاحب‌نظران این چالش جدی شده که «شکل‌گیری یک انتخابات برای برخی جریان‌های سیاسی با خروجی مدنظر تضمین‌شده بر برگزاری انتخابات با مشارکت قابل دفاع ارجحیت پیدا کرده است»».
روزنامه اصولگرای فرهیختگان نیز با انتقاد از رد صلاحیت حسن روحانی، این اقدام شورای نگهبان را یک پاس گل به جریان تحریم طلب انتخابات دانسته و نوشته است: « رد او اثر نامطلوبی بر تصویر انتخابات می‌گذارد و بهانه به دست عده‌ای می‌دهد تا با چسب دوقلو برچسب لفظ انتخابات محدود را به رویداد اسفند ۱۴۰۲ بچسبانند.»
فارغ از واکنش رسانه ها، چهره های مختلف نیز همچنان به این اتفاق واکنش نشان داده اند، آنچنان که علی ربیعی، سخنگوی دولت پیشین، رد صلاحیت روحانی را آخرین تکه پازل قلمداد کرد و سوالی با این مضمون از تندروها و خالص سازان پرسید:«دایره نظام تا کجا تنگ خواهدشد؟ آیا تا آنجا که مرکز نیز به بیرون افتد؟»

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.