stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 471127
  • 24 بهمن 1402 - 14:15
1

نقش تاریخی خواص در پیروزی یا شکست هر امتی

نقش تاریخی خواص در پیروزی یا شکست هر امتی
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی:رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، نقش تاریخی خواص در پیروزی یا شکست هر امتی را مهم دانست و گفت: وظیفه خواص، جهاد تبیین، شناخت ترفند‌ها و حرکات دوست و دشمن با استفاده از بصیرت است.
مرتضی آقا تهرانی درباره علت تأکید رهبری بر نقش خواص در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در شرایط کنونی رهبر معظم انقلاب خواستار انتخاباتی پرشور و باشکوه هستند. ایشان خواص و گروه‌های مختلف را به فعالیت‌های انتخاباتی در تراز نظام جمهوری اسلامی فرا خوانده‌اند تا که آراء بالای مردم بتواند موجب تثبیت نظام شده و مشت محکمی به دهان یاوه گویان بیگانه و بیگانه پرست بزند.
وی افزود: برای رسیدن به شور انتخاباتی همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، «نیروی شتاب دهنده» لازم است و این خواص جامعه هستند که می‌توانند مردم را با شور انتخاباتی به پای صندوق‌های رأی آورند.
نماینده  تهران، در مجلس درباره نقش خواص در مقاطع تاریخی و اینکه چرا برخی از آن‌ها به نقش مهم خود به درستی عمل نکرده یا از آن غفلت کردند، عنوان کرد: در هر دوره از زمان‌های گذشته و به اشکال گوناگون، خواص در مسائل مختلف ورود کرده اند و نقش آن‌ها در جهت پیروزی یا شکست جدی بوده است که رهبر معظم انقلاب نیز در سخنان خود به نمونه‌هایی از آن اشاره فرمودند.
آقا تهرانی ادامه داد: در این رابطه مؤسسه امام خمینی (ره) پژوهش‌های تاریخی ارزنده‌ای ارائه کرده و نقش خواص در صدر اسلام و دوران حضرت امیرالمؤمنین (ع) را به تحقیق گذاشته‌اند، که نمونه آن به نیزه کردن قرآن با نیرنگ عمرو عاص است که یاران حضرت علی (ع) را به شبهه و تردید انداخت. از این نمونه‌ها در دوران همه انبیاء الهی بوده است.
غفلت خواص موجب غافل شدن جامعه می‌شود
عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی درباره اینکه چرا دشمنان به دنبال ایجاد تعلل و تردید در خواص هستند، تصریح کرد:، چون خواص نقش ارزنده‌ای در جامعه دارند، پس غفلت فردی خواص می‌تواند موجب غفلت و تعلل بزرگ جامعه شود، در نتیجه کلید شکست یا فتح هر امتی به دست خواص رقم می‌خورد.
حجت الاسلام آقا تهرانی با اشاره به اینکه دشمن اگر عاقل و کاردان باشد وقت خود را به انحراف و نفوذ بر خواص می‌گذارد و نه تک تک عوام تا که در وقت کم به سود کلان دست یابد، اظهار داشت: بر همین اساس پیامبر اکرم (ص) درباره خواص فرمودند: «من سنّ سنه حسنه، فله اجر من عمل بها، و من سنّ سنه سیئه فله وزر من عمل بها» یعنی اگر کسی شیوه و مرام خوبی را در جامعه احیا کند، پاداش هر که آن را بجا آورد برای اوست و اگر شیوه بدی را راه اندازی کند، هر که آن را مرتکب شود، وبال آن عمل زشت دیگران به گردن او خواهد بود.
وظیفه خواص جهاد تبیین در شرایط امروز است
وی در پاسخ به این سوال که خواص برای ایفای نقش تاریخی خود در انتخابات باید چه اقداماتی انجام دهند، گفت: خواص باید از راه تبیین به جهاد بپردازند و شبانه‌روز با مردم در ارتباط باشند و گاه حضوری یا از طریق رسانه‌های حقیقی و مجازی باید این جهاد را پیگیری کنند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید خواص، ترفندها، رفتار، حرکات و سکنات دوست و دشمن را بشناسند که این کار نیازمند بصیرت است، تا مبادا خواسته یا ناخواسته به چاله‌ها و حفره‌ها، انحرافات و فتنه‌های ایجاد شده توسط آن‌ها گرفتار شوند.
حجت الاسلام آقا تهرانی خاطرنشان کرد: برخی با تسامح و تساهل و امروز و فردا کردن به دام شیاطین گرفتار می‌شوند که‌ای کاش او خود به تنهایی به دوزخ می‌رفتند، اما، چون از خواص هستند دیگران را نیز گرفتار می‌کنند. چنانکه نقطه مقابل آن نیز وجود دارد به این معنا که خواص بیدار، عامل بیداری دیگران هستند و یا حتی مانند بزرگانی، چون امام (ره) جهانی را بیدار کرده و به هوش می‌آورند.
دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری، ۱۱ اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.