stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 472675
  • 24 فروردین 1403 - 15:16
1

 ایران چگونه علیه اسرائیل تلافی خواهد کرد؟

 ایران چگونه علیه اسرائیل تلافی خواهد کرد؟
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: تردیدی وجود ندارد که ایران تلافی خواهد کرد. لحظه‌ای که اسرائیل افسران نظامی ایرانی را در ساختمانی با موقعیت دیپلماتیک ترور کرد خود را در معرض خطر قرار داد. کاخ سفید بسیار نگران است که اسرائیل و ایران وارد درگیری مستقیم شوند بدترین سناریویی که ده‌ها هزار نیروی آمریکایی مستقر در خاورمیانه را نیز در معرض خطر قرار می‌دهد. مسئله این نیست که آیا ایران تلافی خواهد کرد یا خیر بلکه موضوع آن است که چگونه این کار را انجام خواهد داد.
فرارو به نقل از نیوزویک، ایران گزینه‌هایی برای انتخاب دارد و دولت بایدن احتمالا آن گزینه‌ها را مدنظر قرار داده است. در یکی از ارزیابی‌های اطلاعاتی ایالات متحده اشاره شده که اقدامات تلافی جویانه ایران می‌تواند شامل “انبوهی از پهپاد‌ها یا موشک‌های کروز برای حمله زمینی” باشد که احتمالا اسرائیل را به طور مستقیم هدف قرار خواهند داد. این پرپیامدترین گزینه خواهد بود.
این نوع حمله به اسرائیل برای ایران بی سابقه خواهد بود. در حالی که ایران هرگز از ابراز انزجار خود نسبت به اسرائیل ابایی نداشته و این کار را به صورت روزانه انجام می‌دهد، اما هرگز از قوای نظامی خود برای حمله مستقیم به اسرائیلی‌ها استفاده نکرده است. انجام این کار یک استراتژی پرخطر است که اسرائیلی‌ها و شاید حتی آمریکایی‌ها را مجبور می‌کند تا با شدت بیشتری به ایران ضربه بزنند.
به طور سنتی این بیش‌تر نیرو‌های نیابتی ایران از حزب الله لبنان تا حماس در غزه و شبه نظامیان شیعه در عراق و سوریه بوده اند اکثر کار‌های عملیاتی را در حوزه میدانی و بر روی زمین انجام می‌دهند. این موضوع به ایران اجازه می‌دهد بدون عبور از خط قرمزی که اسرائیل را به انجام اقدام نظامی در ایران تحریک کند خسارت وارد سازد.
نماینده ایران که بیش‌ترین آمادگی را برای عملیاتی مانند این دارد حزب الله می‌باشد که در شش ماه گذشته درگیر یک جنگ اعلام نشده با اسرائیل در امتداد منطقه مرزی اسرائیل و لبنان بوده است. حزب الله قوی‌ترین نیروی نظامی غیردولتی در خاورمیانه است و از ارتش لبنان قوی‌تر می‌باشد. برآورد‌ها متفاوت است، اما تحلیلگران تخمین می‌زنند که حزب الله دست کم ۱۵۰۰۰۰ راکت و موشک در اختیار دارد که برخی از آن‌ها قابلیت هدایت شوندگی دقیقی دارند. بخشی از اسرائیل وجود ندارد که حزب الله نتواند در طول یک جنگ تمام عیار به آن ضربه بزند. شلیک تسلیحات درون زرادخانه‌های حزب الله به اسرائیل هرگونه محدودیتی را که نتانیاهو تاکنون برای خود قائل شده کنار خواهد زد.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.