stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 472686
  • 24 فروردین 1403 - 19:25
0

مانور اسرائیل برای شبیه سازی موقعیت ایران

مانور اسرائیل برای شبیه سازی موقعیت ایران
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: ارتش اسرائیل در قبرس، شرایط ایران را شبیه سازی کرد.
عصرایران به نقل از شبکه الجزیره، رادیو ارتش اسرائیل فاش کرد طی چند روز گذشته، نیروی هوایی اسرائیل با همتای قبرسی خود مانور‌های هوایی در حریم هوایی قبرس انجام داده و حمله اسرائیل به ایران را شبیه سازی کرده است.
کانال ۱۲ اسرائیل به نقل از منابع نظامی تل آویو گزارش داد این مانور‌های نظامی در چارچوب آماده سازی سامانه‌های دفاعی و تهاجمی برای واکنش به حمله احتمالی ایران صورت گرفته است.
این شبکه به نقل از مقامات ارشد نظامی تل آویو اعلام کرد ارتش اسرائیل برای هر عملیاتی در هر میدانی و در هر جبهه‌ای آماده است و استقلال تصمیمات و اجرای عملیات خود را حفظ می‌کند.
آن‌ها همچنین گفتند این مانور‌ها پس از آن صورت گرفت که نیروی هوایی اسرائیل در شش ماه گذشته مشغول جنگ غزه و بمباران لبنان بود. در نتیجه قادر به ادامه تمرین‌ها برای انجام عملیات در مناطق دوردست نبود.
به دنبال حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق و شهادت ۷ عضو سپاه، سطح تنش میان ایران و اسرائیل به شدت بالا رفت. در حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق سوریه، ۷ عضو سپاه از جمله ۳ فرمانده عالی رتبه نیروی قدس سپاه به شهادت رسیدند. ایران بعد از آن وعده انتقام و واکنش داده است.
برخی رسانه‌های غربی گفته اند اسرائیل و آمریکا خود را برای واکنش احتمالی ایران آماده می‌کنند.
سایت خبری اسرائیلی “والا ” هم  اعلام کرد ژنرال “مایکل اریک کورلا”، فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا (فرماندهی ارتش امریکا در منطقه – سنتکام) به اسرائیل سفر می‌کند تا درباره آماده شدن برای حمله احتمالی ایران گفتگو داشته باشد.
رسانه اسرائیلی اظهار داشت ژنرال کورلا با هرزی هالوی، رئیس ستاد ارتش و یوآو گالانت وزیر دفاع اسرائیل، دیدار خواهد کرد.
این ملاقات‌ها با توجه به آمادگی‌های مشترک امریکا و اسرائیل برای مقابله با حمله احتمالی ایران علیه اسرائیل با استفاده از موشک‌های بالستیک، پهپاد‌ها و موشک‌های کروز صورت می‌گیرد.
حمایت امریکا از اسرائیل در مقابل حمله احتمالی ایران
 کاخ سفید حمایت قاطع خود را از اسرائیل در مواجهه با حمله احتمالی ایران اعلام کرد.
همزمان مقامات امریکایی خواستار کاهش تنش از سوی ایران در برابر اسرائیل شده اند.
کاخ سفید گفت: ما نمی‌خواهیم دامنه درگیری‌ها گسترش یابد. حمایت واشنگتن از اسرائیل در برابر تهدیدات ایران و عواملش همچنان پابرجاست.
کاخ سفید ادامه داد که “به ایران اعلام کرده است واشنگتن هیچ ارتباطی با حمله به کنسولگری ایران در دمشق ندارد”.
دفتر ریاست دولت امریکا توضیح داد این “عدم تمایل دولت آمریکا به گسترش دامنه درگیری است”.
وزارت امور خارجه آمریکا هم اعلام کرد آنتونی بلینکن، وزیر خارجه “در ۲۴ ساعت گذشته با وزرای خارجه ترکیه، چین و عربستان سعودی صحبت کرد تا روشن کند تشدید تنش به نفع هیچ طرفی نیست”.
وزارت امور خارجه امریکا افزود: ایالات متحده امریکا همچنان نگران خطرات تشدید تنش در خاورمیانه، به ویژه پس از تهدیدات ایران برای اسرائیل است.
نتانیاهو: هر کسی به اسرائیل ضربه بزند به او ضربه می‌زنیم
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل  گفت اسرائیل “برای سناریو‌هایی در مناطق دیگر” به غیر از غزه آماده است.
او هشدار داد “هر کسی به اسرائیل ضربه بزند اسرائیل به او ضربه خواهد زد”.
نتانیاهو افزود: ما در بحبوحه جنگ غزه هستیم، اما برای سناریو‌هایی در مناطق دیگر نیز آماده می‌شویم. آماده پاسخگویی به الزامات امنیتی اسرائیل در دفاع و حمله هستیم.
سخنان نتانیاهو در حاشیه بازدید از پایگاه هوایی میزبان جنگنده‌های F-۱۵ مطرح شد. این جنگنده‌های اسرائیلی سلاح اصلی نیروی هوایی برای حملات دوربرد هستند.
نتانیاهو در اشاره‌ای به تهدید‌های ایران برای انجام حمله علیه اسرائیل گفت: “ما یک اصل ساده را ایجاد کرده ایم: هرکس به ما ضربه بزند به او ضربه می‌زنیم”.
هشدار روسیه درباره سفر به خاورمیانه
وزارت امور خارجه روسیه به شهروندان خود توصیه کرد از سفر به خاورمیانه به ویژه اسرائیل، لبنان و سرزمین‌های فلسطینی خودداری کنند.
“دیمیتری پسکوف” سخنگوی کرملین در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: “در حال حاضر برای همه بسیار مهم است که خویشتنداری کنند تا منجر به بی‌ثباتی کامل اوضاع در منطقه‌ای بی‌ثبات و غیرقابل پیش‌بینی نشود”.
 

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.