stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 472736
  • 26 فروردین 1403 - 15:16
0

ایران جای پای خود را محکم کرد/ ریشه بحران‌ها، کشتار۶ ماهه در غزه است

ایران جای پای خود را محکم کرد/ ریشه بحران‌ها، کشتار۶ ماهه در غزه است

دیپلمات پیشین کشورمان با اشاره به اقدام ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی گفت: از نظر ژئوپلیتیکی ایران جای پای محکمی را برای خودش درست کرد و باعث تضعیف اسرائیل شد.

قلم | qalamna.ir :

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نیروی هوا فضای سپاه در پاسخ به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از مستشاران کشورمان در سوریه، ده‌ها فروند موشک و پهپاد به اهدافی درون سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد. همچنین تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از مسئولان اسرائیلی اعلام کرد که ایران با شلیک ده‌ها پهپاد به سمت سرزمین‌های اشغالی حمله خود به اسرائیل را آغاز کرد.

وزارت امور خارجه کشورمان نیز با انتشار بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: « نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اِعمال حق ذاتی دفاع مشروع مصرح در ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن مستشاران رسمی نظامی ایران که به دعوت دولت سوریه در این کشور مشغول فعالیت بودند و به‌ویژه حمله نظامی مورخ ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق، در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ مجموعه‌ای از حملات نظامی علیه پایگاه‌های نظامی این رژیم را به انجام رساندند».

ایران جای پای خود را محکم کرد/ ریشه بحران‌ها، کشتار۶ ماهه در غزه است

«عبدالرضا فرجی راد» در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از پاسخ ایران به اقدامات رژیم صهیونیستی و همچنین حمله به کنسولگری ایران در دمشق اظهار داشت: ایران از طریق نمایندگی خود در نیویورک ختم قضیه را اعلام کرده و براساس قوانین  نسبت به اقدام رژیم صهیونیستی پاسخ داد . لذا تصور می‌کنم بعید است ایران بخواهد اقدامات بعدی را انجام دهد مگر این‌که اسرائیل بخواهد تلافی کند. 

وی تصریح کرد: بعد از اقدام و پاسخ ایران نیز بایدن از نتانیاهو درخواست کرد که اقدامی نکند و پاسخی ندهد اگر اسرائیل پاسخ ندهد این غائله تمام می‌شود. 

سفیر پیشین کشورمان در نروژ همچنین بیان کرد: از نظر ژئوپلیتیکی ایران جای پای محکمی را برای خودش درست کرد، باعث تضعیف اسرائیل شده و موجب گردید حتی برخی کشورهای منطقه که مواضع خصمانه نسبت به ایران داشتند حواسشان را جمع کنند. 

فرجی راد در ادامه اظهار کرد: با توجه به پاسخی که از سوی ایران داده شد، اکنون رژیم صهیونیستی سعی می‌کند بر روی آنچه اتفاق افتاده و صدماتی که وارد شده را از طریق امکانات فنی که دارد سرپوش بگذارد تا خبرگزاری‌ها نتوانند آثار تخریبی را پوشش دهند، بنابراین این غائله تمام شده مگر این که اسرائیل بخواهد پاسخ دهد. 

این استاد ژئوپلیتیک دانشگاه با بیان اینکه، درگیری‌ها موجب نگرانی در منطقه و جهان شده، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته دنیا در خطر جنگ بزرگی بوده شاید تلاش بیش‌تری از سوی آمریکا انجام شود تا در غزه آتش‌بس شود، طبیعتا ریشه این بحران‌ها جنگ غزه و کشتاری است که اسرائیل ظرف ۶ ماه گذشته انجام داده است. 

وی درباره پیامدهای حمله رژیم صهیونیستی به ایران نیز ابراز کرد: اگر اسرائیل به ایران حمله کند، به تبع آن ایران نیز حمله می‌کند، حتی اسرائیل اگر از سوی کشورهای غربی مورد حمایت قرار گیرد این خطر وجود دارد که ایران از ان پی تی خارج شود و این مساله موجب نگرانی جدی غرب و آمریکا است.  علاوه بر این بایدن رسما اعلام کرده که در هیچ عملیاتی علیه ایران شرکت نمی‌کنند. 

همزمان با آغاز عملیات گسترده جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی در واکنش به حمله تروریستی تل‌آویو به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا تلفنی رایزنی کردند. بر اساس گزارش یک رسانه عبری، رئیس‌جمهور آمریکا از نخست وزیر این رژیم درخواست کرده تا به حمله تلافی‌جویانه ایران پاسخ ندهد.

همچنین یک مقام دولت آمریکا می‌گوید «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور در تماس تلفنی بامداد یکشنبه با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، گفته ایالات متحده در هیچ عملیات هجومی علیه ایران مشارکت نخواهد کرد.

ایران جای پای خود را محکم کرد/ ریشه بحران‌ها، کشتار۶ ماهه در غزه است

فرجی‌راد استاد ژئوپلیتیک دانشگاه درباره اظهارات اخیر بایدن مبنی بر درخواست از اسرائیل برای این‌که پاسخی به حمله تلافی‌جویانه ایران ندهد، گفت: آمریکا از ابتدا نگفت که به ایران حمله‌ای می‌کند، حتی از زمانی که کنسولگری ایران در دمشق مورد هدف رژیم صهیونیستی قرار گرفت و ایران رسما اعلام کرد که انتقام می‌گیرد، آمریکا از حمایت سیاسی و دیپلماتیک خود از اسرائیل خبر داد. 

این دیپلمات پیشین کشورمان تصریح کرد: در واقع آمریکا نگفت اگر به اسرائیل متحد ما حمله شود ما به ایران حمله می‌کنیم و ثابت کرد که این کار را نمی‌کند اما اکنون این احتمال وجود دارد که اسرائیل پاسخ دهد و بایدن صریحا به اسرائیل توصیه کرد که پاسخ ایران را ندهد و اگر بخواهد جواب دهد آمریکا دخالت نمی‌کند. 

وی با اشاره به دلایل عدم دخالت آمریکا و حمله ‌به ایران نیز اظهار داشت: آمریکا دلایل مختلفی برای حمله نکردن دارد، نخست این‌که جنگ گسترده می‌شود و به نفع روسیه در جنگ اوکراین خواهد شد و روس‌ها برنده‌ می‌شوند . همچنین آمریکا نگرانی‌هایی را در ارتباط با مساله چین و تایوان، انتخابات، گسترش و تشدید جنگ در منطقه و همچنین تقویت نتانیاهو دارد. 

سفیر پیشین کشورمان در نروژ همچنین بیان کرد: در ذهن و تصور آمریکایی‌ها این گونه است که احتمال تقویت نتانیاهو وجود دارد لذا تمایل دارند دولتی در اسرائیل روی کار آید تا آمریکایی‌ها بتوانند طرح‌های خود را دنبال کنند. 

انتهای پیام 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.