stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۸ تیر , ۱۴۰۳ Thursday, 18 July , 2024
  • کد خبر : 476569
  • 27 تیر 1403 - 17:53
0

عزاداران حسینی در سراسر جهان جنایات اشغالگران در غزه را محکوم کردند

عزاداران حسینی در سراسر جهان جنایات اشغالگران در غزه را محکوم کردند

شیعیان جهان در کشورهای مختلف امروز با برپایی راهپیمایی‌های گسترده و فعالیت‌های دینی و فرهنگی، عزاداری‌های عاشورای حسینی امسال را با محکومیت تداوم حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای نهمین ماه پیاپی پیوند زدند.

قلم | qalamna.ir :

با به اوج رسیدن عزاداری‌های ماه محرم، شهر کربلا امروز چهارشنبه میزبان میلیون‌ها مسلمان زائری بود که برای برگزاری مراسم عزاداری عاشورای حسینی از سراسر جهان خود را به این شهر رساندند.

شبکه خبری المیادین، در مراسم امسال حمایت از مساله فلسطین و به شکل ویژه محکومیت تداوم حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بخش مهمی از این مراسم را به خود اختصاص داد و عزاداران حسینی در حمایت از ملت فلسطین در نوار غزه شعار سر دادند.

«نصیف الخطابی» استاندار کربلا در این رابطه تاکید کرد: طرح امنیتی و خدماتی ویژه زیارت روز عاشورا کاملا آماده بوده و اجرای آن زودتر از موعد آغاز شد.

«مثنی الطالقانی» مسوول اطلاع‌رسانی فرودگاه بین‌المللی نجف نیز اظهار کرد: فرودگاه در این دوره میزبان بیش از ۶۰۶ پرواز از مقصدهای مختلف بوده که تعداد مسافرهای پروازهای ورودی ۷۱ هزار و ۱۰۶ تن و تعداد مسافرهای پروازهای خروجی ۶۴ هزار و ۷۰۴ تن بوده است.

الطالقانی در ادامه بر آمادگی کامل فرودگاه نجف و مدیریت آن برای ارائه خدمات لازم به مسافرانی که برای زیارت روز عاشورا به عراق سفر می‌کنند، تاکید کرد.

لبنان

مردم لبنان از بامداد امروز چهارشنبه برای بزرگداشت روز عاشورای حسینی در بیروت و به صورت مشخص در ضاحیه جنوبی آن و در روستاهای جنوبی و منطقه بقاع لبنان راهپیمایی‌هایی را برپا کردند.

تعدادی از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی ضاحیه جنوبی بیروت اظهار کردند: بزرگداشت روز عاشورا از سوی ما در واقع برای یاری مظلومان جهان به ویژه فلسطینی‌هایی است که از حملات اسرائیل به نوار غزه در رنج هستند.

عزاداران لبنانی در این مراسم پرچم‌های لبنان، فلسطین و محور مقاومت را برافراشته و شعارهایی چون «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکل» سر دادند.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز در این مراسم تاکید کرد: حضور در مجالس عاشورایی گواهی بر هویت افراد و وابستگی محیط مقاومت به این فرهنگ است، بجز اتفاق تاسف‌بار اخیر در کشور عمان که در آن تعدادی از شهروندان و نیروهای پلیس جان خود را از دست دادند، در تمامی مکان‌هایی که مراسم عاشورای حسینی با حضور گسترده مردم برگزار شد، حادثه امنیتی رخ نداد و ما به خانواده‌های این شهدا تسلیت می‌گوییم.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه گفت: ما برای یاری کردن فلسطین و نوار غزه مظلوم و کرانه باختری و مردم لبنان اینجا هستیم، لبنان از هشتم اکتبر وارد نبرد متفاوتی شد و جبهه پشتیبانی را برای عملیات طوفان الاقصی ایجاد کرد چراکه آن نبرد کل امت بود.  

نصرالله همچنین تاکید کرد: تا زمانی که جنگ علیه غزه ادامه دارد، جبهه لبنان هرگز متوقف نخواهد شد، تهدید به جنگ ما را نمی‌ترساند و اسرائیل به زودی به دست نسل فعلی در غزه، کرانه باختری و جبهه‌های پشتیبانی نابود خواهد شد.

یمن

در یمن نیز مردم استان صنعاء و چند شهر بزرگ دیگر روز سه‌شنبه مراسم عاشورای حسینی را با حضور گسترده خود برپا کردند.

یمنی‌ها در این مراسم خطاب به مردم فلسطین تاکید کردند که یمن هرگز از هیچ تلاشی در یاری رساندن به آنها دریغ نخواهد کرد و در کنار آنها می‌ایستد و از آنها در برابر جنایات رژیم اشغالگر اسرائیلی دفاع خواهند کرد.

یمنی‌ها با حضور در خیابان فرودگاه پرچم‌های آزادی و پلاکاردهایی را برافراشتند که در آنها تحریم کالاهای آمریکایی و اسرائیلی خواسته شده بود، همچنین آنها شعار آزادیی و هیهات منا الذله سر دادند.

همینطور آنها بی‌توجهی حاکمیت‌های عربی و اسلامی به کشتارهای روزانه‌ای را که در طول ۱۰ ماه اخیر علیه ساکنان غزه انجام شده، محکوم و تاکید کردند که بر موضع خود در حمایت از مردم غزه و آمادگی‌شان برای حضور در نبرد مسلحانه علیه جنایتکاران صهیونیست ثابت قدم هستند.

سوریه

در سوریه نیز مردم این کشور در بارگاه‌های مطهر حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) در شهر دمشق مراسم روز عاشورا را با ذکر مصائب امام حسین (ع) و خاندان ایشان برپا کردند.

عزاداران حسینی در سراسر جهان جنایات اشغالگران در غزه را محکوم کردند

همچنین آنها با برپایی راهپیمایی‌، پرچم‌های سوریه و فلسطین را برافراشتند.

عزاداران حسینی در سراسر جهان جنایات اشغالگران در غزه را محکوم کردند

بحرین

عزاداران بحرینی نیز در مراسم عاشورای حسینی، جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی در نوار غزه را محکوم کرده و از تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط با این رژیم انتقاد کردند.

همچنین عزاداران در شهر منامه، پرچم رژیم صهیونیستی را زیر پا لگد کردند.

عربستان

در عربستان صدها تن از محبان خاندان پیامبر (ص) از شهرهای القطیف و الاحساء در میان تدابیر امنیتی شدید، راهپیمایی‌های عظیم عاشورایی برگزار کردند.

ایران

در ایران نیز مراسم عزدارای عاشورای حسینی با حضور بسیار گسترده مردم در استان‌های متعدد و شهرهای بزرگ برپا شد.

در این مراسم کودک و بزرگسال در کنار یکدیگر حضور یافته و مجالس عزاداری را برپا کردند، آنها در محکومیت جنایات رژیم اشغالگر اسرائیلی و استکبار آمریکا شعار دادند.

ترکیه

در ترکیه نیز هزاران تن در مراسم عزاداری حضور یافته و در شهر استانبول و نیز شهر ایغدیر تجمع‌های ویژه‌ای برگزار شد.

افغانستان

مردم افغانستان در کابل و دیگر شهرها نیز در دسته‌های عزاداری همراه با بیان مصائب کربلا به راه افتادند.  

هند

در هند هزاران تن در ماتم شهادت امام حسین (ع) به خیابان‌ها آمده و عزاداری کردند.

پاکستان

پاکستانی‌ها نیز در اسلام آباد مراسم عزای حسینی را برپا کرده و با برافراشتن پرچم‌های فسلطین، مداخله آمریکا در امور دیگر کشورها را محکوم کردند.

ساکنان منطقه کشمیر نیز با راه‌اندازی دسته‌های عزا، یک پرچم بزرگ فلسطین و نیز پرچم‌های محور مقاومت و ایران را در کنار پرچم‌های امام حسین (ع) و مناسبت عاشورا برافراشتند.

انگلیس و آمریکا

مسلمانان در لندن، پایتخت انگلیس نیز همانند سایر مناطق این کشور مراسم عاشورای حسینی را در خیابان‌ها با برپایی دسته‌های عزاداری و سر دادن شعارها برگزار کردند.

در آمریکا نیز مسلمانان در ایالت‌هایی چون میشیگان، لس آنجلس و میسوری مراسم روز دهم محرم را با بر افراشتن پرچم فلسطین برگزار کردند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.