stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۵ مرداد , ۱۴۰۳ Monday, 5 August , 2024
  • کد خبر : 477401
  • 14 مرداد 1403 - 17:53
1

مهمان‌پرست: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی باید پشیمان‌کننده باشد نه احساسی

مهمان‌پرست: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی باید پشیمان‌کننده باشد نه احساسی

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت تهران هم به‌دنبال دادن پاسخ پشیمان‌کننده به رژیم صهیونیستی خواهد بود و از دیگر سو اجازه نمی‌دهد توطئه‌های دشمنان اجرایی شود.

قلم | qalamna.ir :

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، بامداد روز چهارشنبه در تهران توسط رژیم صهیونیستی ترور شد و در واکنش به این اقدام تروریستی، رهبر معظم انقلاب در پیام اعلام کردند «رژیم صهیونیستی با این اقدام زمینه‌ی مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم.»

 بر اساس این گزارش، در روز پنچ شنبه به درخواست ایران و حمایت روسیه ریاست دوره‌ای شورای امنیت ملی سازمان ملل، جلسه وپژه این شورا در مورد این اقدام تروریستی برگزار شد و همان‌طور که پیش بینی می‌شد، در این جلسه آمریکا و دیگر کشورهای غربی عضو نه تنها این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم نکردند بلکه ضمن وارد کردن اتهاماتی به ایران، تهران را دعوت به خویشتنداری کردند.

 در روزهای اخیر مقامات کشورهای غربی در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان و به شهادت رساندن «فواد شکر» از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان و همچنین نقض تمامیت ارضی ایران، ضمن ابراز نگرانی از افزایش تنش در منطقه، بارها در مواضع خود تهران و بیروت دعوت به خویشنداری کرده و از محکوم‌کردن علنی رژیم صهیونیستی و اقدام برای متوقف‌کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی خودداری کرده‌اند.

مهمان‌پرست: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی باید پشیمان‌کننده باشد نه احساسی
تشییع پیکر شهید هنیه در تهران

رفتار دوگانه غرب در برابر ایران و رژیم صهیونیستی

«رامین مهمان‌پرست» سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با در پاسخ به این سوال که چرا کشورهای غربی در برابر اقدامات و جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی در منطقه انجام می‌دهد سکوت کرده‌اند و دیگر کشورها از جمله لبنان و ایران را دعوت به خویشتنداری می‌کنند، گفت: علت اصلی این رفتارهای کشورهای غربی، استانداردهای دوگانه‌ای است که آن‌ها براساس آن عمل می‌کنند.

 او با بیان این‌که «آن‌ها از واژه‌هایی چون حقوق‌بشر، مقابله با تروریسم و مقابله با سلاح کشتار جمعی و غیره به عنوان ابزار برای راهبردهای سیاسی خود و محدود کردن کشورهای مستقل استفاده می‌کنند»، تصریح کرد: در همین چارچوب می‌بینیم که آن‌ها در برابر اقدامات رژیم صهیونیستی سکوت می‌کنند و اگر کشوری بخواهد به جنایت‌های این رژیم پاسخ دهد آن کشور را دعوت به خویشتنداری می‌کند.

مهمان‌پرست: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی باید پشیمان‌کننده باشد نه احساسی
سخنرانی نتانیاهو در کنگره

پاسخگویی با انجام مقدمات لازم

مهمان‌پرست با اشاره به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور اسماعیل هنیه در تهران و ضرورت پاسخگویی ایران به این جنایت خاطر نشان کرد: ما باید با رعایت چارچوب قانون و انجام مقدمات لازم در این ارتباط عمل کنیم که کسی نتواند بهانه پیدا نکند.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: در همین چارچوب باید با نامه‌نگاری با سازمان‌های مختلف بین‌المللی از جمله سازمان ملل و شورای امنیت تاکید کنیم که رژیم صهیونیستی با این اقدام خود تمامیت ارضی ایران را زیرپا گذاشته و به عنوان یک سند این موضوع را در سازمان ملل ثبت کنیم، همچنین باید در این زمینه با کشورهای عضو سازمان‌ همکاری اسلامی رایزنی و گفت‌وگو کنیم.

او در ادامه گفت: موضوع «دیپلماسی عمومی» مهم است چنانکه باید برای افکار عمومی جهان مشخص شود که رژیم صهیونیستی تمامیت ارضی ایران را نادیده گرفته و دست به عمل جنایتکارانه زده است و در همین چارچوب وقتی این مقدمات انجام شود، الزام ایران در پاسخ به رژیم صهیونیستی نیز مشروع خواهد بود و کسی نمی‌تواند در این زمینه بهانه‌ای بیاورد.

مهمان‌پرست: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی باید پشیمان‌کننده باشد نه احساسی
عملیات «وعده صادق»

درگیری ایران و آمریکا، راه نجات نتانیاهو

مهمان‌پرست در پاسخ به این سوال که به نظر او هدف رژیم صهیونیستی از ترور اسماعیل هنیه در تهران چه بود، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به خصوص شخص بنیامین نتانیاهو تنها راه نجات خود را در شرایط فعلی درگیر کردن ایران و آمریکا در منطقه می‌داند، این رژیم به شدت تحت فشار است بیش از ۱۰ ماه است که نتوانسته در غزه به موفقیتی دست پیدا کند، پیش از این اگر عملیاتی انجام می‌داد، این عملیات‌ها خارج از اراضی اشغالی و کوتاه‌مدت بود و از دیگر سو بر روی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گنبد آهنین تمرکز می‌کرد ولی در طی ۱۰ ماه گذشته همه این تبلیغات زیر سوال رفته و این رژیم ۱۰ ماه است که در داخل اراضی اشغالی درگیر است.

این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: نتانیاهو و کابینه او در داخل اراضی اشغالی به شدت متزلزل هستند و از سوی دادگاه‌های بین‌المللی نیز تحت تعقیب قرار گرفته‌اند، بنابراین او هر کاری می‌کند تا بتواند به نوعی بر این شکست‌ها سرپوش بگذارد.

مهمان‌پرست: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی باید پشیمان‌کننده باشد نه احساسی
اعزام بالگرد «بلک هاوک» آمریکا به منطقه غرب آسیا

۲ منشا سیاست‌های دیوانه‌وار نتانیاهو

مهمان‌پرست اظهار کرد: ۲ اتفاق مهم در چند هفته اخیر نتانیاهو را به شدت ناراحت کرده است. او تصور می‌کرد که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رقابت بین بایدن و ترامپ باشد و با توجه به ضعف‌هایی که در بایدن وجود داشت شانس ترامپ را برای پیروزی برجسته می‌دید و در این زمینه بسیار امیدوار بود ولی با توجه به کنار رفتن بایدن از صحنه انتخابات و کاندیداتوری خانم هریس شانس او برای پیروزی در انتخابات افزایش پیدا کرده و احتمال شکست ترامپ زیاد شده است و این باعث ناراحتی نتانیاهو است چراکه او تصور می‌کند ترامپ از اسرائیل و جنایت‌های او حمایت بیشتری می‌کند.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: از دیگر سو این رژیم فکر می‌کرد که بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش، یک وضعیت آشفته‌ای در ایران ایجاد شود ولی به‌رغم تصور آن، مجلس جدید در ایران کار خود را با آرامش شروع کرد، مردم در انتخابات ریاست جمهوری در ۲ مرحله شرکت کردند با تدابیر مقام معظم رهبری و مدیریت عالی کلان کشور، انتخابات در کشور به خوبی انجام شد و مردم فردی را که دوست داشتند انتخاب کردند و آرامش در کشور ایجاد شد و این موضوع برای رژیم صهیونیستی ناراحت‌کننده است.

او اضافه کرد: در همین چارچوب رژیم صهیونیستی در مورد ایران یک سیاست دیوانه‌وار را دنبال می‌کند و می‌خواهد از سوی ایران یک عمل و پاسخ احساسی دریافت کند و ایران را درگیر جنگ کند.

مهمان‌پرست اظهار کرد: مسئولان کشورمان با تدابیر مقام معظم رهبری در ارتباط با رژیم صهیونیستی هم به دنبال دادن پاسخ پشیمان‌کننده به رژیم صهیونیستی خواهند بود و از دیگر سو اجازه نمی‌دهند که توطئه‌های دشمنان اجرایی و عملیاتی شود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.