stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۵ مرداد , ۱۴۰۳ Monday, 5 August , 2024
  • کد خبر : 477413
  • 14 مرداد 1403 - 18:28
1

آخرین تلاش ها قبل از طوفان بزرگ

آخرین تلاش ها قبل از طوفان بزرگ
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: خبرنگار سرشناس عرب به نقل از منابع ایرانی و لبنانی خبر داد که تهران و حزب‌الله صرف‌نظر از پیامدها، به ترور اسماعیل هنیه واکنش نشان خواهند داد؛ حتی اگر به معنای جنگی بزرگ باشد.
اکوایران، در راستای آخرین تلاش‌های برای جلوگیری از پاسخ نظامی ایران به ترور اسماعیل هنیه در تهران، وزیر امور خارجه اردن روز یکشنبه در سفری نادر برای گفتگو با همتای ایرانی خود به تهران آمد.
به نوشته رویترز، تنش‌های منطقه‌ای پس از ترور هنیه افزایش یافته است. این حادثه یک روز پس از حمله اسرائیل به بیروت صورت گرفت که منجر به ترور فواد شکر، فرمانده ارشد نظامی حزب‌الله لبنان شد. حماس و ایران هر دو اسرائیل را مسئول ترور هنیه دانسته و وعده انتقام داده‌اند.
سفر ایمن صفدی، وزیر خارجه اردن به ایران پس از تماس‌های دیپلماتیک مداوم ایالات متحده و شرکای آن از جمله فرانسه، بریتانیا، ایتالیا و مصر در روز شنبه برای جلوگیری از تشدید تنش‌های منطقه‌ای انجام می‌گیرد.
سفر صفدری به تهران در شرایطی انجام می‌شود که پیش از این وزرای امور خارجه مصر و اردن طی ۴۸ ساعت گذشته دو تماس تلفنی طولانی با سرپرست وزارت امور خارجه ایران داشتند. با این حال، تاکنون ایران درخواست‌های کشورهای غربی و منطقه‌ای مبنی برعدم انتقام‌جویی علیه اسرائیل را رد کرده است. یک دیپلمات غربی در منطقه که با مذاکرات آشنا بود به خبرنگار بی‌بی‌سی گفته: مطمئن نیستیم که وزیر امور خارجه اردن به چه چیزی دست خواهد یافت، اما می‌دانیم که این آخرین تلاش قبل از طوفان است.
همچنین علی هاشم، خبرنگار لبنانی الجزیره و المانیتور در توییتی نوشت: پس از چندین گفتگو با منابع در بیروت و تهران، فهمیدم که «محور مقاومت» به میانجی‌ها گفته است: «هر کاری که برای پاسخ موثر و کارآمد لازم است انجام خواهیم داد»، صرف نظر از پیامدهای آن، حتی اگر جنگ بزرگ دربگیرد.
هاشم افزود: «وقتی از منابعم در مورد زمانی که «محور» برای پاسخگویی نیاز دارد پرسیدم، آن‌ها گفتند: «دشمن ما آماده است و ما کار را زمانی انجام خواهیم داد که آماده باشیم».

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.