stat counter
تاریخ : شنبه, ۲۷ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 17 August , 2024
  • کد خبر : 477973
  • 26 مرداد 1403 - 18:24
0

عده‌ای می‌خواهند پیش روی دولت خرابکاری کنند

عده‌ای می‌خواهند پیش روی دولت خرابکاری کنند
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: آیت‌الله علی اکبر مسعودی خمینی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آقای پزشکیان خود را برای انقلاب و اسلام وقف کرده است؛ حال تا چه مقدار بگذارند و ایشان بتواند و خرابکاری نکنند، که داستانی دارد. چون عده‌ای اساساً جمع شده‌اند برای خرابکاری. من همه را می‌شناسم، اما چیزی نمی‌گویم که چه کسی بنا دارد خراب کند.مشروح گفت‌وگو با آیت‌الله علی اکبر مسعودی خمینی در پی می‌آید:

 
اولین عالمی که به صورت شفاف، صریح و گویا از جناب آقای دکتر پزشکیان اعلام حمایت کرد و از مردم خواست تا به ایشان رأی دهند، حضرتعالی بودید. نظر شما درباره کابینه ایشان و ضرورت‌ها و بایدها و نبایدهای کابینه چیست؟
الحمدلله انتخابات با نتیجه خوبی تمام شد و آقای پزشکیان به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد. البته وقتی یک نفر رئیس جمهور شد، نباید انتظار داشته باشیم در ده روز یا یک ماه اول، اوضاع کشور گلستان شود. لذا باید به ایشان از نظر فکری کمک کنیم. درباره اعضای کابینه هم، بعد از کار و فعالیت باید قضاوت کنیم که لایق هستند یا نیستند؛ آن وقت به آقای پزشکیان می‌گوییم که فلانی چند ماه است که کاری نتوانسته انجام دهد. اینگونه آقای پزشکیان هم متوجه می‌شود.
ما مردم ایران مقداری کم‌حوصله هستیم. حق هم داریم. چون مردم ایران در انقلاب زجر کشیدند و سیصد هزار جوان برای انقلاب دادند. مردم این را باید در نظر داشته باشند که انقلاب، «اسلامی» است و «دموکراتیک» یا برای فلان جریان نیست.

لذا افرادی که در دولت اسلامی می‌خواهند کار کنند، باید در چارچوب اسلام کار کنند و آنچه دارند برای کار وقف کنند. این‌گونه نباشد که بیایند و ببرند بلکه آنچه که دارند به انقلاب بدهند. بین این دو فرق است که آقایی وزیر شده و می‌خواهد جیبش را پر کند و آقایی که خود را برای انقلاب و اسلام وقف کند؛ ما دومی را می‌خواهیم. به نظرم آقای پزشکیان خود را برای انقلاب و اسلام وقف کرده است؛ حال تا چه مقدار بگذارند و ایشان بتواند و خرابکاری نکنند، که داستانی دارد. چون عده‌ای اساساً جمع شده‌اند برای خرابکاری. من همه را می‌شناسم، اما چیزی نمی‌گویم که چه کسی بنا دارد خراب کند.

حدود ۹۲ از من گذشته است و چندین سال قبل از انقلاب با امام بودم. چهار سال قبل از اینکه انقلاب شروع شود من با امام کار کرده‌ام و ایشان را می‌شناختم. امام آمد تا اسلام، احکام قرآن و امام حسین(ع) را زنده کند. امروزه شما می‌بینید که مردم در این هوای گرم تابستان و با زحمت زیاد، با چه اشتیاقی به پیاده‌روی اربعین می‌روند؛ سختی می‌کشند، اما خوشحال هستند که امام حسین(ع) را زیارت کنند. امام خمینی(ره) برای این قضایا قیام کرد و ما باید این‌گونه باشیم. بعد از مدتی مردم وا رفتند اما قرآن، اسلام و ائمه(ع) همان هستند و امام حسین(ع) همان امام حسین(ع) است که شما دنبالش می‌روید.
بنابراین، مردم مقداری صبر کنند ببنید چه می‌شود؛ بعد از چند ماه که دولت کار کرد مردم حق دارند تا از دولت مطالبه کنند. من به مردم شریف ایران عرض می‌کنم شما مسلمان بودید و هستید، شیعه بودید و هستید، دنبال ائمه(ع) بودید و الان هم هستید، قرآن بر شما حاکم بوده الان هم حاکم باشد. شما دنبال اسلام و قرآن هستید. امیدوارم شما پشتیبان قرآن، اسلام و احکام دین خدا باشید و خدا هم از شما پشتیبانی می‌کند.
 
درباره ضرورت رفع مشکلات مردم، چه توصیه‌ای به آقای پزشکیان و وزرای ایشان دارید؟
توصیه‌ام این است که مردم صبر کنند؛ آقای پزشکیان هم بعد از چند ماه اعلام کند که فلان جا چگونه بود، ما فلان کار را کردیم. اینگونه نیست که وضع همه مردم بد باشد؛ وضع عده‌ای از مردم پولدار هستند اما عده خاصی از مردم هستند که زندگی‌شان ناراحت است ما هم برای آن‌ها ناراحت هستیم؛ آقای پزشکیان هم باید به فکر آن‌ها باشد. در جامعه ما برخی از خانواده‌ها با ۵ سر عائله، برای نان شب‌شان محتاج هستند و عده‌ای با قرض از این و آن زندگی می‌کنند.

آقای پزشکیان باید این‌ها را مدنظر قرار دهد. یک مقدار باید به روستاها برسند. من روستایی در کنار آشتیان به نام فیض آباد سراغ دارم که گندم می‌کارند، آرد می‌کنند و با کشاورزی و پخت نان زندگی می‌کنند. این‌ها مردم ما هستند و باید به این‌ها رسیدگی شود. من در این روستا چهل سال یا شصت سال قبل حمام ساختم، الان همان مردم، بیچاره هستند. آقای پزشکیان «ز گفتن کم کن و بر مبلغ افزای». می‌گویند که حرف زیاد هم نزن، اما کار زیاد انجام بده. ان‌شاءالله آقای پزشکیان این‌گونه باشد. ایشان بایستی به امور وزارتخانه‌ها رسیدگی کند تا ببیند وزرا چه کار می‌کنند. آقای پزشکیان رودربایستی نکند و رودربایستی را کنار بگذارد؛ اگر دید آقایی سر سوزنی کار نکرده، او را بیرون کند و دیگری را سر کار بیاید.

مهمترین چالش ها و موانع پیش روی دولت، در عرصه سیاست داخلی و خارجی چیست؟
عده‌ای می‌خواهند خرابکاری کنند و متأسفانه از هم‌لباسی‌های ما هستند. چون آقای فلانی طبق میل او رئیس جمهور نشد، شمشیر را از رو بسته است. خب نشد دیگر، مردم فرد دیگری را خواستند. اگر شما اسلام، قرآن و مردم را می‌خواهید، باید ببینید مردم چه خواستند، آن را دنبال کنید نه اینکه علیه کسی که رئیس جمهور شده، شمشیر به کمر ببندید.
 
دیدگاه شما درباره سیاست خارجی و بحث تحریم‌ها و مذاکره با آمریکا چیست؟ 
من فکر می‌کنم که آقای پزشکیان در این فکر است که یک راه مذاکره‌ی صحیح خداپسندانه‌ای با خارج پیدا کند. این از بین حرف‌های ایشان درمی‌آید. ما با فلان کشور حساب و کتاب داشتیم و خرابکاری شده، الان می‌خواهیم مقداری ترمیم کنیم؛ چه عیبی دارد؟ در جریان برجام که آقای ظریف دنبال می‌کرد، آمریکایی‌ها لجبازی کردند دیگر، و الّا بنا بود که همه چیز درست شود اما آن‌ها نگذاشتند. امیدوارم شخصی که در آمریکا به قدرت می‌رسد، آدم و انسان باشد. امام خمینی(ره) فرمود که «هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید.» واقعیت هم این است. کشتاری که در غزه در جریان است، در واقع آمریکا کشتار می‌کند. آمریکا کشتارگاه درست کرده و نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هر چه کودک می‌کشد، خوشحال‌تر می‌شود. آیا می‌توان گفت که وی آدمیزاد است؟! شکل وی آدم است در حالی که حیوان درنده است که نخست وزیر شده است.
 
پس شما رفع تحریم‌ها و مذاکره درست را راه حل برون رفت از مشکلات می‌دانید.
بله، باید مسئولان ایرانی، مذاکره‌ی درست کنند. چون ما نمی‌توانیم با همه دعوا کنیم، اما آن‌ها هم باید انسان باشند و راه حسابی را بپذیرند. آقای ظریف این کار را انجام داد و به ثمر رساند، چرا خرابکاری کردند؟! امیدوارم که راه حل خوبی پیدا کنند.
 
شخصیت آقای ظریف را چگونه می‌دانید؟
آقای ظریف آدم بسیار مثبت، خوب و چیز فهمی است. اما اشکال اخیر وی اشکال قانونی بود، نه اشکال کاری. ایشان قانوناً نمی‌توانست مسئولیتی قبول کند، اما می‌تواند در دولت به آقای پزشکیان کمک کند. در کمک کردن لازم نیست که مسئولیت داشته باشد؛ اگر مسئولیت ندارد، یعنی نمی‌تواند همکاری کند؟ همکاری کردن وی که مشکلی ندارد.
 
برخی ادعا می‌کنند که این آخرین امید بود که مردم به صحنه آمدند و به آقای پزشکیان رأی دادند. ارزیابی شما از این ادعا چیست؟
این گونه نیست که این انتخابات آخرین امید مردم است. چون ما باید به خدا امید ببنیدیم نه به آقای پزشکیان. ما مسلمانیم و قرآن، پیامبر(ص) و حسین شهید داریم و از این‌ها باید الگو بگیریم. شاید آقای پزشکیان نتوانست، نتوانست یک نفر دیگر می‌آید. ما باید ائمه علیهم السلام را در نظر داشته باشیم. امام حسین(ع) و یاران و اصحاب ایشان برای چه شهید شدند؟ برای اسلام و قرآن شهید شدند. امام خمینی(ره) از قرآن، روایات و ائمه(ع) می‌گفت اما ما هر چه حرف می‌زنیم از قرآن و روایات و ائمه(ع) در آن نیست و چیزهای دیگری می‌گوییم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.