stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۳۰ مرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 20 August , 2024
  • کد خبر : 478125
  • 30 مرداد 1403 - 14:27
0

کشف اجساد ۶ اسیر صهیونیست در غزه

کشف اجساد ۶ اسیر صهیونیست در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید اجساد ۶ اسیر اسرائیلی را در غزه پیدا کرده است.

قلم | qalamna.ir :

 ارتش رژیم صهیونیستی و سازمان اطلاعات و امنیت داخلی این رژیم موسوم به «شین‌بت» خبر دادند شامگاه دوشنبه اجساد ۶ اسیر صهیونیست را در منطقه خان‌یونس در غزه پیدا کرده و آن‌ها را از این باریکه خارج کرده‌اند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند همه این ۶ اسیر که اجسادشان پیدا شده، زمانی که به اسارت درآمدند، زنده بودند و بعدها کشته شدند.

پنج نفر از این اسرا پیشتر توسط ارتش رژیم صهیونیستی مُرده اعلام شده بودند و صهیونیست‌ها گمان می‌کردند یکی از آن‌ها زنده باشد. گفته شده این افراد در اوایل سال ۲۰۲۴ در خان‌یونس کشته شده بودند.

گردان‌های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی حماس پیشتر از کشته‌شدن چند اسیر اسرائیلی در پی بمباران‌های ارتش رژیم صهیونیستی خبر داده و کابینه تل‌آویو را مسئول جان اسرا اعلام کرده بود.

ارتش رژیم صهیونیستی گفته درباره علت مرگ این افراد تحقیق می‌کند از جمله «امکان کشته‌شدن با آتش اسرائیل».

حالا گفته می‌شود از ۲۵۱ اسیری که از هفتم اکتبر در غزه حضور داشتند، ۱۰۵ نفر از آن‌ها کشته شده‌اند.

کشف اجساد ۶ اسیر صهیونیست در غزه
اسرای کشته‌شده در غزه

در پی انتشار خبر کشف اجساد این اسرا، خانواده‌های اسرای صهیونیست گفتند از کابینه «بنیامین نتانیاهو» و میانجی‌ها می‌خواهند همین امروز به یک قرارداد تبادل اسرا با حماس برسند.

خانواده‌های صهیونیست‌های بازداشت شده در نوار غزه با ارسال پیامی برای «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر، «محمد بن عبد الرحمان آل ثانی» نخست وزیر و وزیر خارجه قطر و «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، از آن‌ها خواستند به تلاش‌های خود برای بازگرداندن این افراد در چارچوب قرارداد تبادلی با جنبش حماس شامل برقراری آتش‌بس در نوار غزه ادامه دهند.

سه کشور قطر، مصر و آمریکا میانجیگری میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی را جهت امضای قرارداد تبادل اسرا و برقراری آتش‌بس در غزه بر عهده دارند و پیش‌بینی می‌شود دور جدید مذاکرات طی روزهای آتی در قاهره ازسرگرفته شود.

خانواده‌های اسرای صهیونیست می‌گویند نتانیاهو به دلیل منافع شخصی و سیاسی ناشی از هراس از فروپاشی کابینه ائتلافی، فرصت‌های دستیابی به قرارداد تبادل را نابود می‌کند.

آن‌ها در پیامی تاکید کردند که از تلاش میانجی‌ها برای پایان دادن به جنگ و هرگونه اقدام لازم برای بازگرداندن اسرا حمایت می‌کنند.

این خانواده‌ها در ادامه پیام خود تاکید کردند که تنها با امضای قرارداد «امکان برقراری امنیت برای همه وجود خواهد داشت و بازسازی نوار غزه و شهرک‌های نزدیک به مرزها نیز ممکن خواهد شد و خانواده‌های اسرا در کنار هم جمع خواهند شد.»

خانواده‌های اسرای صهیونیست شامگاه دوشنبه نیز در مقابل هتل کمپینسکی در تل‌آویو، جایی که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در آن حضور دارد، دست به تظاهرات زده و شعار «ما اکنون توافق می‌خواهیم» سر دادند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.