stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۸ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 29 August , 2024
  • کد خبر : 478532
  • 08 شهریور 1403 - 14:16
0

حماس: آمریکا درباره آتش‌بس غزه جدی نیست

حماس: آمریکا درباره آتش‌بس غزه جدی نیست

یکی از رهبران حماس با تاکید بر پایبندی این جنبش به پیشنهاد آتش‌بس ارائه شده در دوم ژوئیه، گفت با این حال هیچ جدیتی از سوی آمریکا برای الزام رژیم اشغالگر به توافق آتش‌بس در غزه وجود ندارد و واشنگتن موضع تل‌آویو را که سعی در اخلال در مذاکرات دارد، در پیش می‌گیرد.

قلم | qalamna.ir :

«سامی ابوزهری» از رهبران جنبش حماس با اشاره به جدی نبودن واشنگتن در الزام تل‌آویو به توقف حملاتش علیه نوار غزه اظهار کرد که دولت آمریکا موضع رژیم صهیونیستی را در مانع‌تراشی در مذاکرات آتش‌بس در پیش می‌گیرد.

مذاکرات آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس به نقطه‌ای رسیده که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم بر ادامه جنگ و کنترل بر دو محور نتزاریم و فیلادلفیا پافشاری دارد اما حماس تاکید دارد جنگ باید متوقف شده و ارتش رژیم صهیونیستی به طور کامل از غزه عقب‌نشینی کند.

واشنگتن جدی نیست

ابوزهری درباره مذاکرات جاری برای برقراری آتش‌بس در غزه گفت: هیچ جدیتی از سوی دولت آمریکا برای الزام رژیم اشغالگر به امضای توافق وجود ندارد و رژیم صهیونیستی هر بار شروط جدیدی را تعیین می‌کند و دولت آمریکا نیز موضعگیری آن را در پیش می‌گیرد.

او در مصاحبه‌ای که در حاشیه حضورش در کنفرانس موسسه بین المللی قدس با خبرگزاری «آناتولی» ترکیه داشت، افزود: این مساله تاکنون مانع از رسیدن به یک توافق شده است، جنبش حماس پیشنهاد میانجی‌ها در تاریخ دوم ژوئیه را پذیرفت اما با اینکه آن پیشنهاد بر اساس پیشنهاد «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و قطعنامه شورای امنیت بود، رژیم صهیونیستی باز هم شروط جدیدی را تعیین کرد.

دهم ژوئن شورای امنیت پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در حمایت از پیشنهاد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا برای آتش‌بس در غزه تصویب کرد و تنها چند ساعت بعد حماس آمادگی خود را برای همکاری با میانجی‌ها جهت اجرای این پیشنهاد اعلام کرد اما پس از موافقت حماس، نتانیاهو شروط جدیدی را تعیین کرد که از جمله آن‌ها محدود شدن بازگشت آوارگان فلسطینی به شمال نوار غزه و تبعید برخی از اسرای فلسطینی دارای محکومیت‌های سنگین به کشورهای همسایه همانند قطر و ترکیه بود.

این رهبر حماس درباره افق‌های آتی مذاکرات و تلاش‌هایی که در حال حاضر انجام می‌شود، نیز گفت: در هر حال جنگ و نسل‌کشی در غزه از سوی اشغالگران ادامه دارد و تمامی طرف‌های بین‌المللی باید مسوولیت متوقف کردن این جنگ و این کشتارها را بر عهده بگیرند، ما برای تضمین توقف جنگ در این مذاکرات حضور پیدا کردیم اما رژیم اشغالگر برداشت نادرستی از حضور جنبش در این مذاکرات داشت و همچنان بر تداوم جنگ و نسل‌کشی تاکید دارد.

او افزود: اکنون توپ در زمین آمریکا و اسرائیل است، دولت آمریکا اگر در مورد امضای توافق جدی بود، باید رژیم اشغالگر را ملزم به توقف این جنگ علیه ملت فلسطین و رعایت توافق‌های قبلی می‌کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه هیاتی از این رژیم برای ادامه مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا با طرف‌های میانجی به قطر سفر کرد.

به مبارزه ادامه می‌دهیم

ابوزهری درباره تحولات میدانی نیز تاکید کرد: ما در هر حالتی به مقابله با این اشغالگران در میدان نبرد و دفاع از ملت فلسطین ادامه می‌دهیم.

او درباره تحولات جاری در کرانه باختری اشغالی و گسترش عملیات‌های ارتش رژیم صهیونیستی در این مناطق نیز تصریح کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی نه تنها در غزه به جنایات خود ادامه می‌دهد بلکه در کرانه باختری و تمامی مناطق فلسطینی نیز مرتکب جنایات می‌شود.

این چهره حماس در ادامه گفت: رژیم اشغالگر برای ادامه دادن به جنایات خود روی حمایت آمریکا و اروپا حساب باز می‌کند، هفت اکتبری در کرانه باختری وجود ندارد با این حال جنگنده‌های اسرائیلی هر روز شهرها، شهرک‌ها و اردوگاه‌های فلسطینی در این منطقه را هدف قرار می‌دهند.

ابوزهری درباره سیاست‌های رژیم صهیونیستی نیز با اشاره به اظهارات صریح برخی از مسوولان این رژیم در خصوص تحمیل سیاست کوچ میان فلسطینی‌های کرانه باختری گفت: این اظهارات نشان می‌دهد که ما با یک طرح اسرائیلی برای از بین بردن مسئله و ملت فلسطین روبرو هستیم.

رژیم صهیونیستی بامداد روز چهارشنبه عملیات نظامی گسترده‌ای را در شهرهای کرانه باختری آغاز کرد که تا صبح امروز پنجشنبه ۱۷ شهید ۲۲ زخمی و ۲۰ بازداشتی بر جای گذاشته است.

ابوزهری در راستای تاکید بر تداوم تقابل مقاومت فلسطین با اشغالگران گفت: ملت ما هرگز تسلیم این طرح‌ها و جنایات نخواهد شد و ما به مقابله با اشغالگران از تمامی راه‌های ممکن ادامه خواهیم داد، بله مشکلات بزرگی وجود دارد اما رژیم اشغالگر به شکل‌های مختلفی بهای سنگینی را پرداخت خواهد کرد و ما اطمینان داریم که این رژیم اشغالگر است که در برابر جانفشانی‌های بزرگ ما شکست خواهد خورد.

او در پایان این مصاحبه نیز به آناتولی گفت: تاکید می‌کنیم مقابله با رژیم اشغالگر صهیونیستی ادامه می‌یابد و ما در راستای تقویت این مقاومت اقدام خواهیم کرد، پیام ما به امت اسلامی این است که سرفصل اصلی قدس است و همه باید به پا خیزند و در این درگیری از فلسطین و مسجد الاقصی حمایت کنند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.