stat counter
تاریخ : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 5 October , 2024
  • کد خبر : 156695
  • 23 مرداد 1399 - 15:22
3
سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا:

وجود ۱۸۰ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU)

وجود ۱۸۰ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU)
قلم/اصفهان_سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: امروز تعداد بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا که در بیمارستان‌های استان ( به جز کاشان و آران و بیدگل) بستری هستند به ۹۰۰ نفر رسید که از بین آنها ۱۸۰ بیمار بدحال و در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) تحت درمان هستند.
قلم | qalamna.ir :

استان اصفهان ۲۴ شهرستان دارد؛ در رنگ‌بندی میزان ابتلا به کرونا، قرمز نشانه خیلی پر خطر، نارنجی پر خطر، زرد متوسط، سفید کم خطر و سبز بی‌خطر است.

آرش نجیمی روز پنجشنبه ، افزود: شهرستان‌های اصفهان، کاشان، خمینی‌شهر، خوانسار، سمیرم، شهرضا، فریدن، فریدونشهر، فلاورجان، لنجان، نایین و نجف‌آباد در وضعیت قرمز، شهرستان‌های بویین میاندشت، تیران و کرون و چادگان در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان از حدود ۲ هفته گذشته در وضعیت قرمز ابتلا به کرونا قرار گرفته است، اظهار داشت: امروز تعداد بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا که در بیمارستان‌های استان ( به جز کاشان و آران و بیدگل) بستری هستند به ۹۰۰ نفر رسید که از بین آنها ۱۸۰ بیمار بدحال و در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) تحت درمان هستند.

نجیمی با اشاره به اینکه تعداد بیماران دارای علامت و بستری شده در استان اصفهان همچنان بالای ۱۰۰ نفر در هر روز است، تاکید کرد: با توجه به افزایش تعداد موارد ابتلا در چند هفته اخیر لازم است که مردم بیش از پیش به دستورهای بهداشتی، استفاده از ماسک و شست و شوی مداوم دست‌ها توجه داشته باشند و از هرگونه تجمع یا مسافرت غیر ضروری پرهیز کنند.

با توجه به شرایط استان اصفهان، سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا نیز اعلام کرد: به کلیه شهرداری‌های استان ابلاغ شده که تجمع و اُطراق در پارک‌ها ممنوع است و با همکاری نیروی انتظامی با این تجمع‌ها برخورد خواهد شد.
حجت‌الله غلامی با بیان اینکه روشنایی پارک‌ها هر شب ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: استفاده از اسباب بازی‌های پارک‌ها بدلیل امکان شیوع بیماری کرونا ممنوع است و استفاده از این وسایل تا اطلاع ثانوی مسدود می‌شود.
وی اضافه کرد: همچنین محدودیت‌هایی برای ورود به منطقه ناژوان اصفهان، دهکده گردشگری زاینده‌رود در چادگان و باغ‌بهادران اعمال خواهد شد.
سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: برگزاری مراسم ترحیم و امثال آن بصورت محدود و فقط در آرامستان‌ها با جمعیت مشخص و رعایت فاصله ۲ متری، بدون پذیرایی ممکن خواهد بود.

در استان اصفهان امور بهداشتی و درمانی ۲۲ شهرستان با حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

تاکنون بیش از ۳۳۳ هزار نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و شمار جان‌باختگان این بیماری به بیش از ۱۸ هزار نفر رسید.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.