stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۸ مهر , ۱۴۰۳ Wednesday, 9 October , 2024
  • کد خبر : 163178
  • 12 شهریور 1399 - 13:50
2
معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان:

کمتر از ۱۰ درصد گروه‌های هدف از آموزش‌های مهدکودک‌ها بهره مند هستند

کمتر از ۱۰ درصد گروه‌های هدف از آموزش‌های مهدکودک‌ها بهره مند هستند
قلم/اصفهان_ معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: کمتر از ۱۰ درصد گروه‌های هدف از آموزش‌های مهدکودک‌ها بهره مند هستند.
قلم | qalamna.ir :

مجتبی ناجی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی برای واحدهای مهدکودک سنی تعریف نکرده است، اظهار داشت: این در حالی است که در تعریف آموزش و پرورش کودکان ۴ تا ۵ سال به مرکز پیش دبستانی یک و کودکان ۵ تا ۶ سال هم به مرکز پیش دبستانی دو وارد می‌شوند.

وی افزود: در سازمان بهزیستی واحدهای مهدکودک، بیشتر از شش ماهگی تعریف شده است و سقف سنی ندارد و مراکز مهدکودک مجاز به پذیرش تمام مقاطع سنی هستند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان به اختلاف دو دستگاه بهزیستی و آموزش و پرورش در تعریف مهدکودک داشت و تصریح کرد: همین اختلاف باعث سردرگمی والدین در ثبت نام نوآموزان در مهدکودک‌ها شده است چراکه در برخی از مواقع نوآموزانی که در مهدکودک‌های وابسته به سازمان بهزیستی دوران پیش از دبستان را گذرانده‌اند برای ثبت نام در مدارس با چالش‌هایی مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه کمتر از ۱۰ درصد گروه‌های هدف از آموزش‌های مهدکودک‌ها بهره مند هستند، گفت: با انسجام و هم افزایی تمام دستگاه‌های آموزشی می‌توان در تقویت مهدکودک‌ها کوشید تا خانواده‌ها با آسودگی خاطر از خدمات مراکز مهدکودک استقبال کنند.

ناجی اشاره‌ای هم به تأثیر شیوع کرونا بر عدم استقبال والدین از مهدکودک‌ها داشت و افزود: در سال تحصیلی جاری والدین شاغل کودکانشان را به واحدهای مهدکودک سپرده‌اند.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه ثبت نام مراکز مهدکودک به اتمام نرسیده است نمی‌توان آمار دقیقی از ثبت نام شده‌ها در مراکز مهدکودک وابسته به سازمان بهزیستی ارائه داد.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه بالغ بر ۱۰ درصد مراکز مهدکودک در استان اصفهان به حالت تعلیق یک ساله درآمده‌اند، گفت: ۷۰ مهدکودک در استان اصفهان در سال تحصیلی جاری تعطیل شده‌اند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.