stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۰ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 31 July , 2024
  • کد خبر : 165061
  • 18 شهریور 1399 - 14:26
1
مدیرعامل شرکت مترو اصفهان:

روزانه چهار میلیون سفر در اصفهان انجام می‌شود

روزانه چهار میلیون سفر در اصفهان انجام می‌شود
قلم/اصفهان_مدیرعامل شرکت مترو اصفهان گفت: با توجه به اینکه در کلانشهر اصفهان روزانه چهار میلیون سفر انجام می‌شود، توسعه حمل و نقل عمومی یک ضرورت محسوب می‌شود و برای ترغیب شهروندان لازم است راهکارهایی اتخاذ شود که شهروندان استفاده از حمل و نقل عمومی مانند مترو را از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بدانند.
قلم | qalamna.ir :

احمد رضا طحانیان، مدیرعامل شرکت مترو اصفهان پیش از ظهر سه شنبه در شصت و دومین نشست خبری سه شنبه‌ها با رسانه با اشاره به کاهش سفر با مترو اظهار داشت: توسعه مترو در راستای کاهش آلودگی و خدمت رسانی به شهروندان به طور متوسط سالیانه ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه در بردارد که در بهترین حالت با سفر ۱۰۰ هزار نفر مسافر درآمد مترو ۲۰ میلیارد تومان خواهد بود.

وی افزود: در شرایط کنونی با شیوع بیماری کرونا تعداد سفرها به ۳۰ هزار نفر کاهش یافته است و با توجه به هزینه بالای نگهداری مترو ۷۰۰ میلیون تومان از طریق مترو عاید شهرداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت مترو اصفهان با اشاره به اینکه هزینه هر سفر یک هزار و ۲۰۰ تومان است، تصریح کرد: هزینه هر سفر برای شهرداری اصفهان شش هزار تومان است و مترو اصفهان با رسالت خدمت رسانی برای شهرداری سوددهی ندارد.

طحانیان با بیان اینکه شرکت مترو اصفهان در راستای رفاه شهروندان گام بر می‌دارد، تصریح کرد: در شرایط کنونی لازم است شهروندان نسبت به استفاده از ماسک پایبند باشند و با توجه به هزینه زیاد مترو در جهت نگهداری آن کوشا باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه در کلانشهر اصفهان روزانه چهار میلیون سفر انجام می‌شود، توسعه حمل و نقل عمومی یک ضرورت محسوب می‌شود و برای ترغیب شهروندان لازم است راهکارهایی اتخاذ شود که شهروندان استفاده از حمل و نقل عمومی مانند مترو را از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بدانند.

مدیرعامل شرکت مترو اصفهان با تاکید بر اینکه نمی‌توان با ارزانی هزینه پارکینگ و اجازه پارک در حاشیه معابر انتظار بهره برداری از مترو توسط شهروندان را داشت، گفت: کاهش سفر با خودرو شخصی و افزایش سفر با سیستم‌های حمل و نقل عمومی لازم و ملزوم همدیگر هستند.

هشتگ: , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.