stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۷ آذر , ۱۴۰۳ Wednesday, 27 November , 2024
  • کد خبر : 166939
  • 24 شهریور 1399 - 14:32
5
کارشناس مسائل سیاسی:

پخش تلویزیونی تبلیغات کاندیداها کار خوبی است / اولویت اصلی مجلس باید نجات اقتصاد و بهبود معیشت باشد

پخش تلویزیونی تبلیغات کاندیداها کار خوبی است / اولویت اصلی مجلس باید نجات اقتصاد و بهبود معیشت باشد
قلم/اصفهان_ کارشناس مسائل سیاسی گفت: حاشیه برای مجلس آفت است، اولویت اصلی مجلس باید نجات اقتصاد و بهبود معیشت مردم باشد، البته که تحقق آن در دولت فعلی مشکل است.
قلم | qalamna.ir :

محمود معلمی اظهار کرد: عملکرد مجلس یازدهم به نسبت خوب بوده، در روزهای ابتدایی برخی از مجلسی‌ها به حاشیه‌هایی پرداختند اما با تذکر رهبری مشکل حل شد.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: استیضاح رئیس‌جمهور هم یک موضوع حاشیه‌ای بود و نگران هستیم نمایندگان مجلس اولی که نسبت به برخی مسائل هنوز توجیه نیستند سراغ این مسائل بروند.

وی تأکید کرد: حاشیه برای مجلس آفت است، اولویت اصلی مجلس باید نجات اقتصاد و بهبود معیشت مردم باشد، البته که تحقق آن در دولت فعلی مشکل است و دولت با اشکالات جدی که دارد نمی‌تواند با این مجلس کار کند اما مجلس باید با فشار آوردن به دولت آن را وادار به حرکت در ریل صحیح کند.

معلمی با اشاره به این که در مجلس قبل بُعد نظارتی به خوبی پیگیری نشد، تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته بیشتر وقت نماینده صرف نظارت می‌شود اما در ایران به وظیفه قانون‌گذاری بیشتر از نظارت توجه شده و شرایط فعلی فرصت مناسبی برای نشان دادن ظرفیت‌های نظارتی مجلس است.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: استفاده از ابزار قانونی سؤال اشکالی ندارد اما طرح سؤال باید همراه با در نظر گرفتن مسائل کلان باشد تا در نتیجه آن بهبود شرایط اقتصادی و فرهنگی را شاهد باشیم، اگر نمایندگان به موضوعات حاشیه‌‌ای ورود کنند مردم نگران خواهند شد.

وی در پاسخ به سؤال پیرامون جایگاه شورای سران قوا عنوان کرد: شورای سران قوا متشکل از ۱۵ عضو است که قوه قضائیه کمترین تعداد عضو را در میان آن‌ها دارد، رهبر انقلاب با استفاده از اختیار ولایت مطلقه این راهکار را پیشنهاد کردند تا برنامه‌ها درگیر دست‌اندازهای قانونی نشوند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به موضوع تبلیغات انتخاباتی در نقل قولی از آیت‌الله حائری عنوان کرد: روش مرسوم تبلیغات در انتخابات مجلس و شورای شهر اصلاً روش خوبی نیست، هر کسی پول و امکانات بیشتری داشته باشد تبلیغات بیشتری انجام می‌دهد و این تبلیغات گسترده اثرگذار خواهد بود.

وی بیان کرد: انتقال همه تبلیغات به بستر فضای مجازی ممکن است باعث شود تنها گروه خاصی در جریان بحث‌ها قرار گیرند و یکی از راهکارها می‌تواند این باشد که شهرداری تبلیغات برابر کاندیداها را بر عهده بگیرد.

معلمی تأکید کرد: پخش تلویزیونی تبلیغات کاندیداها به ویژه زمانی که تعداد نامزدها کم باشد کار خوبی است و هزینه‌های کاندیداها را به شدت کاهش می‌دهد، مردم وقتی می‌بینند که در تهیه مایحتاج زندگی دچار مشکل شده اما یک نامزد چند صد میلیون تومان هزینه می‌کند، ناراحت می‌شوند اما پخش تلویزیونی این آسیب‎‌ها را ندارد.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , ,
  • منبع : فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.