stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۸ مهر , ۱۴۰۳ Wednesday, 9 October , 2024
  • کد خبر : 168165
  • 28 شهریور 1399 - 11:47
4
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبرداد؛

افزایش تعامل نهادهای علمی و درمانی اصفهان از زمان شیوع کرونا

افزایش تعامل نهادهای علمی و درمانی اصفهان از زمان شیوع کرونا
قلم/اصفهان_معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تعامل نهادهای علمی و درمانی این استان از زمان شیوع کرونا بطور چشمگیری افزایش یافته است.
قلم | qalamna.ir :

بهروز کلیدری افزود: از سوی دیگر فعالیت‌ها و اقدامات شرکت‌های دانش بنیان استان مستقر در مجموعه‌های علمی مختلف مانند دانشگاه صنعتی اصفهان در زمینه‌های علمی و فناوری رشد قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به ارتباط نهادها و دستگاه‌های گوناگون برای خدمت رسانی به مردم و مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان و مجموعه‌های علمی فناوری در زمینه دستاوردها و تولیدات طی این چند ماه اخیر به اندازه ۲ الی سه سال فعالیت کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در رابطه با ادعای تولید داروی درمان کرونا در اصفهان اظهارداشت: اثبات اثربخشی دارو نیاز به مستندات بسیار زیاد در زمینه‌های آزمایشگاهی دارد و براحتی نمی‌توان تاثیرات یک دارو را مورد تایید قرار داد.

کلیدری اضافه کرد: برای مثال در آمریکا کشف حدود ۱۶۰ واکسن مطرح شد اما اینکه کدام یک مورد تایید و قابلیت خواهد داشت باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت طی کردن استانداردهای لازم و مسیرهای علمی برای تایید هرگونه واکسن و یا داروی مکشوفه تصریح کرد: انجام مراحل کارآزمایی بالینی ضروری است تا پس از آن به تایید سازمان غذا و دارو کشور برسد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهارداشت:  از سوی دیگر هرگونه دارو و یا واکسن مکشوفه از جنبه انسانی و اخلاقی هم باید مورد تایید قرار بگیرد که اثرات سو برای بیمار نداشته باشد.

بنا بر آمار رسمی اعلام شده استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۴۱۳ هزار و ۱۴۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۳ هزار و ۸۰۸ نفر رسیده است.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.