stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۷ مهر , ۱۴۰۳ Tuesday, 8 October , 2024
  • کد خبر : 173309
  • 14 مهر 1399 - 11:00
6
رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان:

ستاد استانی مقابله با کرونا از ما مشورتی نمی‌گیرد/ هیچ نماینده عضو یا نماینده مهمانی در ستاد نداریم

ستاد استانی مقابله با کرونا از ما مشورتی نمی‌گیرد/ هیچ نماینده عضو یا نماینده مهمانی در ستاد نداریم
قلم/اصفهان_ رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان گفت: تنها ستاد فرعی مقابله با کرونا در کشور در فدراسیون پزشکی ورزشی تشکیل شد و برنامه‌ریزی حوزه ورزش به صورت متمرکز در این ستاد انجام می‌شد.
قلم | qalamna.ir :

احمد باقری‌مقدم در برنامه ضربه آزاد اصفهان درباره تعطیلی دوباره باشگاه‌‌های ورزشی به دلیل شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: هم‌اکنون آمار ابتلا به کرونا از آمار اسفندماه سال گذشته بیشتر است. قدرت سرایت ویروس کرونا پنج برابر ویروس آنفلوانزا است اما با جهش‌هایی که ویروس کرونا پیدا کرده به ۱۰ تا ۱۵ برابر رسیده است.

وی با اشاره به تعطیلی یک هفته‌ای باشگاه‌ها، مسابقات و تمرینات ورزشی درباره میزان تخلفات در این حوزه افزود: خوشبختانه مدیران باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی استان اصفهان همکاری خوبی در این زمینه داشته‌اند اما مواردی از تخلف هم داشته‌ایم که با وجود تذکرات شفاهی و کتبی، برای حدود ۱۴ باشگاه درخواست پلمب کردیم.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان ادامه داد: تنها ستاد فرعی مقابله با کرونا در کشور در فدراسیون پزشکی ورزشی تشکیل شد و برنامه‌ریزی حوزه ورزش به صورت متمرکز در این ستاد انجام می‌شد، اما زمانی که اختیار به ستادهای استانی داده شد ستاد مقابله با کرونا در ورزش هم منحل شد. یکی از مشکلاتی که داریم این است که ستاد استانی مقابله با کرونا از ما مشورتی نمی‌گیرد و هیچ نماینده عضو یا نماینده مهمانی در این ستاد نداریم. برای مثال به نظر ما رشته‌ای مانند تنیس می‌تواند در فضای باز به فعالیت خود ادامه دهد، اما از ما نظری گرفته نمی‌شود. همچنین می‌توانیم به عنوان بازوی نظارتی ستاد استانی مقابله با کرونا عمل کرده و بر حسن انجام کار نظارت کنیم.

وی گفت: البته هیئت پزشکی ورزشی استان به هر حال به وظیفه نظارتی خود عمل می‌کند اما انتظار داریم در وضعیت فعلی در حوزه ورزش از ما نیز نظرخواهی شود.

باقری‌مقدم در پاسخ به اینکه آیا می‌توان گفت چند درصد ابتلا به کرونا در مراکز ورزشی اتفاق افتاده است، بیان کرد: خیر چون منشأ ابتلا مشخص نیست. بسیاری از باشگاه‌های استان موارد بهداشتی را رعایت می‌کنند و ناظران هیئت پزشکی ورزشی نیز به صورت مرتب به باشگاه‌ها سرکشی می‌کنند. در کل اماکن ورزشی استان در مقایسه با سایر اماکن از نظر ریسک ابتلا در رتبه میانه یا پایین قرار دارند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.