stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 7 October , 2024
  • کد خبر : 450187
  • 18 آبان 1401 - 22:32
2

وجود ۳۸۰۰ شناور بی‌هویت

وجود ۳۸۰۰ شناور بی‌هویت
خوزستان - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان بر ساماندهی جایگاه های سوخت در سواحل و شناورهای بی هویت در سواحل استان تاکید کرد.
قلم | qalamna.ir :

جلسه کمیته ساماندهی سواحل به ریاست محمد خانچی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در بندر امام خمینی(ره) با حضور فرمانداران شهر‌های ساحلی، مدیران کل شیلات و بنادر و دریانوردی استان و جمعی از مسئولان استانی و شهری برگزار شد.

خانچی با اشاره به اینکه ۹۰۰ هزار نفر از مردم خوزستان در شهر‌های ساحلی زندگی می‌کنند و سواحل یکی از فرصت‌های مهم اقتصادی محسوب می‌شوند، گفت: این مکان‌ها با مدیریت درست، منشا برکات فراوانی در حوزه‌های مختلف همچون اقتصاد و گردشگری خواهد شد.

وی با اشاره به نقش سواحل در جذب توریست، افزود: سهم خوزستان در جذب توریست و تور‌های تفریحی حدود صفر است و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با کمک اداره بنادر باید نسبت به توسعه گردشگری دریایی جدیت لازم را بکار گیرند.

خانچی ادامه داد: سازمان ورزش و جوانان هم می‌تواند در توسعه ورزش‌های دریایی در سواحل با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط کمر همت ببندد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در ادامه با اشاره به وجود ۳ هزار و ۸۰۰ شناور بی هویت، تسریع در ساماندهی شناور‌ها را یکی از الزام‌های مهم مدیریت بنادر دانست و اضافه کرد: اداره شیلات استان باید در این خصوص کار‌های لازم را به عمل آورد.

این مقام مسئول اجرایی شدن مطالعه‌های سیستم یکپارچه مناطق ساحلی را الزامی دانست و گفت: پیاده سازی Iczm (مدیریت یکپارچه نواحی ساحلی) موجب توسعه پایدار در یک هزار و ۱۸۶ کیلومتر مرز ساحلی استان با در نظرگیری زیست محیطی و پدافندی و امنیتی خواهد شد.

خانچی در پایان بر ساماندهی جایگاه‌های سوخت در اسکله‌ها به عنوان یکی از کار‌های مهم و فوری عنوان کرد و افزود: این ساماندهی موجب سهولت سوخت رسانی به شناور‌های صیادی و رفاه حال صیادان می‌شود.

تجهیز بنادر خوزستان به قایق‌های آتش نشان از طریق رایزنی استانداری خوزستان با وزارت جهاد کشاورزی، لایروبی بندر سجافی و مطالعه‌ها جهت ساخت پارکینگ این بندر و تکمیل فاز اول بندر صیادی بحرکان هندیجان تا پایان بهمن ماه امسال جاری از دیگر مصوبه‌های این نشست بود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.