stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۶ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 6 September , 2024
  • کد خبر : 478872
  • 16 شهریور 1403 - 14:17
1

بهای نفت در بازار جهانی به ثبات نسبی رسید

بهای نفت در بازار جهانی به ثبات نسبی رسید
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: داده‌های آماری در روز جمعه نشان داد میزان برداشت نفت آمریکا از ذخایر خود براساس برآوردهای پیشین بوده و کشورهای عضو سازمان اوپک نیز در روند افزایش عرضه خود به بازار تأخیر داشته‌اند. همین موضوع بر بازار انرژی تأثیر گذاشت.

مهر، بهای طلای سیاه در بازار انرژی شاهد ثبات نسبی بود. داده‌های آماری در روز جمعه نشان داد میزان برداشت نفت آمریکا از ذخایر خود براساس برآوردهای پیشین بوده و کشورهای عضو سازمان اوپک نیز در روند افزایش عرضه خود به بازار تأخیر داشته‌اند. همین موضوع بر بازار انرژی تأثیر گذاشت.

بر این اساس، بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد ثبات نسبی بود.نفت برنت دریای شمال با ۱۹ سنت افزایش، ۷۲ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۲۲ سنت افزایش، به ۶۹ دلار و ۳۷ سنت در هر بشکه رسید.

تحلیلگران بازار می‌گویند همچنان مسائل سیاسی از جمله جنگ اوکراین و تحریم‌های روسیه، و نیز نگرانی از گسترش منازعه به سایر مناطق خاورمیانه بر بازار انرژی تأثیر گذار هستند.برخی کشورهای عضو کارتل نفتی اوپک پلاس به تازگی از تصمیم خود برای افزایش عرضه به بازار خبر داده‌اند. با این حال، در این روند تأخیر صورت گرفته و این امر تاکنون محقق نشده است.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.