stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
  • کد خبر : 102581
  • 22 فروردین 1399 - 19:50
2
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

تصمیمات مقطعی در خصوص بحران کرونا پاسخگو نیست

تصمیمات مقطعی در خصوص بحران کرونا پاسخگو نیست
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه مجلس مقرر شد که دولت برای مقابله با بیماری کرونا به جای تصمیمات لحظه‌ای، برنامه‌ای جامع و راهبردی ارائه دهد چراکه تصمیمات مقطعی در این بحران پاسخگو نیست.
قلم | qalamna.ir :
  1. سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره آخرین تصمیمات پیرامون ویروس کرونا در کشور اظهار داشت: از روز ۲۳ فروردین فاصله‌گذاری اجتماعی به فاصله‌گذاری هوشمند تبدیل خواهد شد و در این مرحله به غیر از تهران تمام امور به غیر از مشاغل پرخطر با رعایت پروتوکل‌های بهداشتی فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.

اکبر ترکی ادامه داد: البته در این مرحله مدارس و دانشگاه‌ها کماکان تا ۳۰ فروردین تعطیل خواهد بود و پس از آن بسته به شرایط درباره فعالیت مدارس تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی درباره مدت زمان ادامه پیدا کردن این بیماری در کشور ادامه داد: این بیماری قابل پیش‌بینی نیست؛ اما می‌توان آن را مدیریت کرد؛ پیش‌بینی ما این است که ما در طول سال با این بیماری درگیر باشیم؛ هرچند ممکن است در آینده تعداد بیماری کاهش پیدا کند و در صورت همه‌گیری افراد و یا کشف واکسن این بیماری می‌توان به رهایی جامعه از کرونا امیدوار بود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت توجه به دوران پساکرونا نیز گفت: منابع دولت در سه بخش فروش نفت، مالیات و صادرات غیرنفتی است که به علت بحران کرونا این منابع کاهش چشم‌گیر خواهند یافت و این نکته ضروری است که در کنار اصل کنترل بیماری باید مسائل اقتصادی مردم نیز به طور جدی مورد توجه قرار گیرد؛ کارگر روز مزدی که اکنون درآمدی ندارد و صدها شغل دیگر در این بحران درصورت عدم توجه آسیب جدی خواهند دید.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین و میاندشت در مجلس شورای اسلامی درباره طرح فاصله‌گذاری هوشمند نیز گفت: در این طرح اگر مردم رعایت کنند، احتمال موفقیت آن بسیار زیاد خواهد بود، هرچند دولت اگر در طول مدت اجرای این طرح عدم موفقیت احساس کرد، سریعا باید تصمیم جدیدی بگیرد.

وی با اشاره به ضرورت تدوین برنامه راهبردی توسط دولت گفت: در جلسه مجلس مقرر شد که دولت برای مقابله با بیماری کرونا به جای تصمیمات لحظه‌ای، برنامه‌ای جامع و راهبردی ارائه دهد چراکه تصمیمات مقطعی در این بحران پاسخگو نیست و دولت باید با تدوین برنامه جامع در حوزه‌های ایمن‌سازی، پیشگیری، کنترل و درمان و همچنین تبعات اقتصادی این موضوع وارد شود.

ترکی درباره وضعیت بیماری در حوزه انتخابیه خود نیز گفت: وضعیت ۴ شهرستان حوزه انتخابیه بنده به نسبت متوسط کشور خیلی خوب است و مشکل حادی در منطقه نداریم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره جهش ناگهانی تعداد افراد مبتلا به بیماری کرونا در کشور طی هفته گذشته اظهار داشت: ذکر این موضوع نیز ضروری است که  علت  افزایش بیماران افزایش تعداد مبتلایان نیست،بلکه بیماریابی به دلیل پایان تعطیلات نوروزی افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز کادر درمان ما در کشور در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند؛ به عنوان پزشکی که از لباس‌های گان در بیمارستان افراد بستری کرونا استفاده کرده باید بیان کنم که تحمل این لباس‌ها برای ۸ ساعت بسیار آزاردهنده است و مردم باید با رعایت بیشتر موارد بهداشتی به این پزشکان کمک کنند.

ترکی درپایان درباره استفاده از ماسک نیز اظهار داشت: با اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند ترددها در سطح شهرها بیشتر خواهد شد؛ بنابراین برای پیشگیری بهتر از انتقال بیماری از ماسک برای حضور در معابر استفاده شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.