stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 103380
  • 23 فروردین 1399 - 15:48
1
مسؤول فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س):

امکان اهدای عضو وجود ندارد

امکان اهدای عضو وجود ندارد
مسؤول فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) گفت: پس از گذشت دو ماه همچنان امکان اهدای عضو وجود ندارد، امیدواریم با کنترل ویروس شرایط برای پیوند اعضا فراهم شود.
قلم | qalamna.ir :

مریم خلیفه‌سلطانی با بیان اینکه در سال گذشته اعضای بدن ۴۲ مورد مرگ مغزی در استان اصفهان اهدا شد، اظهار کرد: از این تعداد اهداکننده، ۱۳۷ عضو به بیماران نیازمند، پیوند شد.

مسؤول فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) در ادامه افزود: از این تعداد عضو اهدایی، ۱۲۳ کلیه، ۱۲ کبد و ۲ قلب به بیماران نیازمند پیوند زده شد؛ کمترین سن اهدا کننده مربوط به یک کودک ۹ ماهه و بیشترین سن اهدا کننده مربوط به آقایی با سن ۶۱ سال بود.

وی با بیان این که هم‌اکنون بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ در لیست دریافت کلیه هستند، تصریح کرد: بیشترین عضو اهدا کننده از مرحوم حسین جعفری ۴۰ ساله اهداکننده دو کلیه و کبد و قلب و مرحوم سید محمدحسین مرتضوی نجف‌آبادی ۲۳ ساله با اهدای ۲ کلیه و کبد و قلب بوده است.

خلیفه‌سلطانی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تأثیر آن بر موضوع اهدا عضو گفت: به دلیل بیماری کرونا اهدای عضو از آخر بهمن ماه در سراسر کشور ممنوع شد، اصفهان به دلیل این که در وضعیت قرمز کرونا قرار داشت این ممنوعیت شدیدتر بود.

مسؤول فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) در توضیح این ممنوعیت گفت: بیماران نیازمند عضو قبل از عمل پیوند، داروهایی که مصرف می‌کنند وضعیت ایمنی‌شان کاهش پیدا می‌کند، به همین دلیل کوچک‌ترین عفونت از گیرنده عضو یا از محیط برای آن‌ها می‌تواند کشته باشد.

وی اضافه کرد: پس از گذشت دو ماه همچنان امکان اهدای عضو وجود ندارد، امیدواریم با کنترل ویروس شرایط برای پیوند اعضا فراهم شود.

خلیفه‌سلطانی در خصوص ثبت‌نام برای اهدا عضو گفت: ثبت‌نام در سایت انجمن اهدا عضو ایرانیان به صورت اینترنتی قابل انجام است، همچنین در استان اصفهان با مراجعه به بیمارستان الزهرا کارت صادر می‌کنیم، البته با توجه به شرایط موجود فعلاً کارت صادر نمی‌شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • منبع : فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.