stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
  • کد خبر : 108599
  • 29 فروردین 1399 - 13:33
6
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان:

دفن متوفیان مبتلا یا مشکوک به کرونا در امامزادگان مجاز نیست

دفن متوفیان مبتلا یا مشکوک به کرونا در امامزادگان مجاز نیست
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان با اشاره به دستور العمل ممنوعیت دفن متوفیانی که مبتلا یا مشکوک به کرونا بوده اند در امامزادگان، به مردم اطمینان داد که تحت هیچ شرایطی اجازه دفن متوفیان مبتلا یا مشکوک به کرونا در امامزادگان اصفهان داده نمی شود.
قلم | qalamna.ir :

روز ۲۵ فروردین ماه حدود ساعت ۲ تا ۳ بعداز ظهر، جنازه ای در امامزادگان جعفر و مرتضی در خیابان هاتف اصفهان دفن شد. گزارش های مردمی حاکی از این بود که جنازه پس از تغسیل و تکفین، برای خاکسپاری به این امامزاده آورده شده و با مجوز اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان دفن شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان، در پاسخ به نگرانی شهروندان از دفن فردی در این امامزادگان، اظهار کرد: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، دفن متوفیانی که مبتلا به ویروس کرونا بوده اند باید طبق پروتکل های بهداشتی انجام شود که از طرف دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ابلاغ شده و شرایط و دستورالعمل های لازم باید اجرا شود، این درحالی است که دفن چنین امواتی قطعاً در امامزادگان ممنوع است.

حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی، با بیان اینکه از ابتدای ورود ویروس منحوس کرونا به استان اصفهان، دستورالعمل ممنوعیت دفن متوفیانی که مبتلا یا مشکوک به کرونا بوده اند، از طرف سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ارسال و به تمام شهرستان های استان نیز ابلاغ شد، گفت: ما هم به عنوان یکی از زیرمجموعه های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور موظف به اجرای دستورالعمل های ابلاغی هستیم و مطمئن باشید تحت هیچ شرایطی اجازه دفن متوفیان مبتلا یا مشکوک به کرونا را نخواهیم داد.

وی در ادامه تاکید کرد: باتوجه به اینکه اغلب امامزادگان در حوزه شهرستان اصفهان در بافت شهری قرار دارند، فاقد امکانات و شرایط لازم برای دفن اموات کرونایی هستند، مضاف بر اینکه به طول کلی دفن اموات در امامزادگان سطح شهرستان اصفهان را خیلی محدود و کم داریم و تنها یکسری امامزادگان مشخص هستند که اگر شرایط و ضوابط لازم وجود داشته باشد، اجازه دفن متوفیان را می دهیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان بار دیگر با تاکید براینکه دفن متوفیانی که کرونا داشته باشند و یا حتی مشکوک به کرونا باشند در امامزادگان ممنوع است، گفت: این اطمینان را به همه مردم می دهم که هرگز چنین اتفاقی در امامزادگان نخواهد افتاد.

حجت الاسلام و المسلمین توسلی درباره شرایط دفن اموات غیرکرونایی در امامزادگان نیز توضیح داد: شرایط خاصی برای دفن افراد دیگر درنظر نگرفته ایم و اینطور نیست که بگوییم شخصی را دفن و شخصی را دفن نمی کنیم. آنهایی که شرایط دفن در امامزادگان را داشته باشند، باید به اداره کل اوقاف و امور خیریه مراجعه کرده و مجوزهای لازم را بگیرند و ما هم نامه ای به هیئت امنا می نویسیم تا درصورت امکان در محوطه امامزاده دفن  شوند، البته در بافت شهری امامزادگان خیلی کمی داریم که دفن اموات در آنها صورت گیرد و این موضوع خیلی به ندرت اتفاق می افتد.

وی در پاسخ مردمی از دفن فردی در امامزادگان جعفر و مرتضی در خیابان هاتف، توضیح داد: دفن با رعایت دستورالعمل ها و دستور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان احتمال دارد که در امامزاده انجام شود، ولی قطعاً دفن متوفی مبتلا یا مشکوک به کرونا هرگز انجام نمی شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان درباره شرایط دفن اموات در امامزادگان نیز گفت: شرایط دفن و دستورالعمل ها در اداره کل اوقاف و امور خیریه وجود دارد و اگر درخواستی برای دفن متوفیان عادی در امامزادگان وجود داشته باشد باید مراجعه کنند تا به آنها اعلام شود و اگر شرایط و ضوابط را پذیرفتند و امضا کردند، دفن انجام می شود.

حجت الاسلام و المسلمین توسلی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نیست در شرایط شیوع ویروس کرونا و نگرانی هایی که مردم دارند، دفن اموات در امامزادگان به ویژه در شهر انجام نشود، گفت: بله راهکار خوبی است، البته خیلی کم دفن داریم و به ندرت، شاید در طول ۳ یا ۴ ماه یک نفر در امامزاده دفن شده و تعداد زیاد نیست.

این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا، دفن اموات با نظارت های زیاد و رعایت دستورالعمل های دقیق بهداشتی صورت می گیرد. در این شرایط دفن حتی یک فرد در امامزادگان سطح شهرها می تواند باعث نگرانی و تشویش خاطر شهروندان شود، بنابراین حتی با وجود همه دستورالعمل ها و ضوابطی که اداره کل اوقاف و امور خیریه برای دفن متوفیان درنظر می گیرد، بهتر است حداقل در این روزها اجازه دفن در امامزادگان به متقاضیان داده نشود.

  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.