stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
  • کد خبر : 115961
  • 09 اردیبهشت 1399 - 12:33
2
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان :

هنوز باید خطر تداوم و تشدید کرونا را جدی گرفت

هنوز باید خطر تداوم و تشدید کرونا را جدی گرفت
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان ‌اینکه هنوز باید خطر تداوم و تشدید کرونا را جدی گرفت، اظهارداشت: البته دولت، بهداشت ودرمان و همکاری و همراهی همه بخش‌ها در مدیریت بیماری کرونا موثر بود و باید این وحدت و انسجام حفظ شود.
قلم | qalamna.ir :

حیدر قاسمی ، با بیان ‌اینکه هنوز باید خطر تداوم و تشدید کرونا را جدی گرفت، اظهارداشت: البته دولت، بهداشت ودرمان و همکاری و همراهی همه بخش‌ها در مدیریت بیماری کرونا موثر بود و باید این وحدت و انسجام حفظ شود.
وی اضافه ورد:  در ادامه این مسیر سازگاری با وضعیت موجود، تغییر سبک زندگی به سبک سلامت محور، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تمامی امور و بخش‌ها از سوی مردم، تبیین شرایط، برنامه‌ها و دستورالعمل‌ها از سوی رسانه‌ها و اتخاذ تدابیر بهداشتی و اقتصادی مناسب، فراهم کردن زیرساخت‌های بهداشتی و ارتباطی و نظارت بر دستورالعمل‌ها از سوی دولت تا عبور نهایی از دوره کرونا الزامی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان  با اشاره به ضرورت آمادگی جامعه برای ورود به پساکرونا، ادامه داد: رسانه‌ها ضروری است برای ورود به این دوره نقش‌آفرینی کنند.
معاون استاندار اصفهان به موفقیت ایران در مدیریت خوب بیماری کرونا و نقش رسانه در این مرحله اشاره و تصریح کرد: رسانه‌های بیگانه در ابتدا تلاش کردند عملکرد دولت و ایران اسلامی را در کنترل این بیماری ضعیف نشان و نظام اسلامی را با چالش مواجه سازند ولی پس از گسترش بیشتر این بیماری در سطح جهانی و ابتلای برخی کشورهای مدعی و به تبع آن ضعف عملکرد این دولت‌ها، تیغ بی‌انصافی آنان کند شد.
وی خاطرنشان کرد: البته رسانه‌های داخلی به ویژه صدا و سیما و خبرگزاری‌ها در مقابله با این هجمه رسانه‌ای و آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی به جامعه اقدامات وعملکرد خوبی داشتند که قابل تقدیر است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: نکته‌ای که بسیار پر اهمیت است پیش بینی شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی‌، امنیتی و بهداشتی در دوره پساکرونا و برنامه‌ریزی صحیح برای کاهش هزینه‌ها، تهدیدها و چالش‌ها در بخش‌های یاد شده این دوران است.
وی با بیان اینکه این بیماری کل جهان و اقتصاد بین‌الملل را تحت تاثیر قرار داد، افزود: برون‌رفت از شرایط پساکرونا جز با نگاه ژرف، چند بعدی و دوری از بخشی‌نگری، ابتکار و نگاه‌های نو و خلاقانه و همراه با انسجام و هم‌افزایی امکان‌پذیر نیست زیرا در این دوران باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.
وی تصریح کرد: امروز از یک سو درآمدهای نفتی کشور به واسطه کاهش شدید قیمت جهانی و کاهش میزان صادرات در کنار تحریم‌های ظالمانه پایین آمده و به صفر نزدیک است و از سوی دیگر بواسطه کرونا بخش‌های اقتصادی و صنعتی با مشکلاتی مواجه شد که درآمدهای ناشی از مالیات را تحت شعاع قرار می‌دهد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان  حفظ اشتغال موجود در گام‌ اول و حرکت برای اشتغالزایی در گام ‌دوم را در پساکرونا ضروری دانست و گفت: آسیب‌هایی که حوزه صنعت و اشتغال را تحت تاثیر قرار داد بی‌شک کسب و کار و درآمدهای خانوارها را متاثر می‌کند و لذا دولت از یک سو با افراد روزمزدی مواجه است که نان آنها به کار روزانه گره خورده است و از سوی دیگر با کار آفرینان، صاحبان کارخانه‌ها و شرکت‌ها و واحدهای تولیدی مواجه است که به واسطه مشکلات بازار و صادرات نیازمند حمایت هستند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان افزود: دولت در بخش اول از طریق تامین برخی بسته‌های حمایتی و معیشتی با کمک مردم و نهادهای اجتماعی اقدامات خوبی داشته است و باید تداوم یابد.
وی ادامه داد: همچنین‌ دولت با حمایت تسهیلاتی و مالیاتی و بیمه‌ای با در نظر گرفتن شرایط کشور می‌تواند از بخش‌های تولیدی  در راستای حفظ اشتغال و تولید حمایت کند.
قاسمی تاکید کرد: پساکرونا دوره شکستن قلک‌ها توسط دولت، بخش‌های عمومی و خصوصی و مردم و پایین آوردن آستانه سود خواهی است و این مقطع  دوره اقدامات مدبرانه دولت، حضور جهادگرانه و ایثارگرانه بخش‌های عمومی، خصوصی وآحاد مردم است.
وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب، تاکید کرد: برنامه‌ریزی و حرکت به سمت این هدف می‌تواند زمینه موفقیت در دوره پساکرونا را فراهم کند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت تا روز گذشته بیش از ۹۰ هزار نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به بیش از پنج هزار نفر رسیده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :  

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.