stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 121362
  • 21 اردیبهشت 1399 - 11:35
0

همه مردم می‌توانند از رشد بورس منتفع شوند

همه مردم می‌توانند از رشد بورس منتفع شوند

ایسنا/البرز مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز گفت: هدف از تشکیل صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله( ETF)، مردمی کردن اقتصاد است.

قلم | qalamna.ir :

ابوالفضل فلاح در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه پذیره نویسی ثبت نام در صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در استان در حال انجام است، اظهار کرد: هدف از تشکیل این صندوق‌ها مردمی کردن اقتصاد، تعمیق بازار سرمایه، جمع‌آوری نقدینگی خرد و ایجاد امکان دسترسی آحاد مردم به بازار سرمایه و انتفاع عموم از رشد این بازار است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز ادامه داد: وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران قصد دارد باقیمانده سهام خود در بانک‌های ملت، تجارت و صادرات ایران و بیمه‌های البرز و اتکایی امین را از طریق پذیره نویسی واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) و با ۲۰ درصد تخفیف به مردم واگذار کند.

وی گفت: شروع پذیره نویسی از صبح روز یکشنبه  ۱۴ اردیبهشت آغاز شده و تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۳۱ همین ماه ادامه دارد.

وی توضیح داد: پذیره نویسی واحدهای این صندوق از طریق کارگزاری‌های بورس، سامانه‌های آنلاین معاملاتی و درگاه‌های غیرحضوری و حضوری (شعب) بانک‌های منتخب صورت می‌گیرد.

فلاح اضافه کرد: حداقل مبلغ پذیره نویسی برای هر شخص حقیقی ایرانی دارای کدملی و حتی ایرانیان مقیم خارج از کشور که دارای کدملی هستند، بدون وجود محدودیت سنی  ۱۰ هزار تومان و حداکثر مبلغ پذیره نویسی معادل دو میلیون تومان است.

این مسئول گفت: انجام پذیره نویسی به میزان کمتر از دو میلیون تومان و در چند مرحله برای هرکد ملی بلامانع است؛ مشروط بر اینکه مجموع پذیره نویسی‌های انجام شده برای هر کدملی، بیشتر از سقف دو میلیون تومان نباشد.

وی اظهار کرد: در صورت عدم رعایت سقف دو میلیون تومان برای هر کدملی، برگشت وجوه واریزی متقاضیان در طی مدت پذیره‌نویسی توسط بانک‌های منتخب ممنوع است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان درخصوص ضرورت ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کدمعاملاتی (کدبورسی) برای خریداران واحدهای این صندوق افزود: ضرورت ندارد اشخاصی که نسبت به پذیره نویسی اقدام کرده‌اند، حتما ظرف دو ماه فرآیند احراز هویت را تکمیل کنند و این امر فقط در مورد آن دسته از متقاضیانی صدق می‌کند که قصد دارند پس از خاتمه دو ماه، واحدهای خود را به فروش برسانند.

وی توضیح داد: درصورتی که متقاضیان قصد فروش واحدهای خود را نداشته باشند، فعلاً نیازی به اتخاذ تاییدیه سجام ندارند و اخذ تاییدیه سجام فقط برای معاملات بعدی مورد نیاز است.

وی افزود: در این مرحله الزامی به داشتن حساب نیست ولی متقاضیان برای امکان معامله این واحدها در آینده باید حساب بانکی داشته باشند تا بتوانند کد بورسی اخذ کنند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.