stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 6 October , 2024
  • کد خبر : 123915
  • 27 اردیبهشت 1399 - 16:38
3

صندوق سرمایه گذاری عربستان مالک سهام شرکت‌های مهم آمریکایی نظیر بوئینگ و فیسبوک

صندوق سرمایه گذاری عربستان مالک سهام شرکت‌های مهم آمریکایی نظیر بوئینگ و فیسبوک

یک صندوق سرمایه‌گذاری وابسته به حکومت عربستان اقدام به خریداری سهام اقلیت متعلق به شرکتهای سرشناس و مهم آمریکایی نظیر بوئینگ، فیسبوک و سیتی‌گروپ کرده است.

قلم | qalamna.ir :

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، صندوق موسوم به صندوق سرمایه گذاری عمومی با ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار وابسته به حکومت عربستان، اقدام به خرید سهام اقلیت در شرکت‌های مهم سراسر جهان و بهره برداری از ضعف به وجود آمده در بازارها به جهت شیوع کروناویروس کرده است.

طبق یک سند تنظیمی قانونی متعلق به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، این صندوق اعلام کرده که دارای سهامی به ارزش ۷۱۳.۷ میلیون دلار در شرکت بوئینگ، حدود ۵۲۲ میلیون دلار در شرکت سیتی گروپ، ۵۲۲ میلیون دلار نزد شرکت فیسبوک، ۴۹۵.۸ میلیون دلار در شرکت دیزنی و ۴۸۷.۶ میلیون دلار نزد بانک آمریکا است.

طبق این سند این صندوق حاکمیتی عربستان حدود ۵۱۴ میلیون دلار سهام شرکت ماریوت و سهم کوچکی نیز نزد شرکت برکشایر هاتاوی دارد. از سوی دیگر این صندوق دارای ۸۲۷.۷ میلیون دلار سهام در شرکت نفتی بریتیش پترولیوم است.

مقام‌های این صندوق سرمایه گذاری حاکمیتی برای اظهارنظر درباره این گزارش در دسترس نبودند.

ماه گذشته میلادی، یاسر الرمیان، رئیس این صندوق اعلام داشت، این صندوق به دنبال سرمایه گذاری در حوزه‌هایی همچون هوانوردی، نفت و گاز و سرگرمی بوده و با عبور از بحران شیوع کروناویروس پتانسیل‌های زیادی برای سرمایه گذاری در جهان به وجود خواهد آمد.

همچنین این صندوق سرمایه گذاری عربستانی اوایل سال جاری میلادی اقدام به خریداری سهام در شرکتهایی شامل رویال داچ شل، توتال، انی و انکوئینور کرده است.

همچنین خود این صندوق فاش کرد که دارای ۸.۲ درصد سهم در شرکت کارنیوال کورپ است.

سند مربوط به سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا نشان داد که این صندوق ۴۸۳.۶ سهم در شرکت شل، ۲۲۲.۳ میلیون سهم در شرکت توتال و یک سهم ۴۸۱ میلیون دلاری در شرکت سانکور انرژی دارد.

صندوق مذکور در عین حال از قبل نیز دارای دو میلیارد دلار سهم نزد شرکت اوبر تکنولوژیز و شرکت لوسید موتورز با تخصص تولید خودروی برقی است.
انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.