stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 124371
  • 28 اردیبهشت 1399 - 13:35
1

بررسی فرصت ها و تهدیدات کرونا برای اقتصاد ایران با حضور سردار جلالی

بررسی فرصت ها و تهدیدات کرونا برای اقتصاد ایران با حضور سردار جلالی

نشست تخصصی بررسی ابعاد و پیامدهای اقتصادی شیوع ویروس کرونا با حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و جمعی از معاونان و مسئولان این سازمان و کارشناسان اقتصادی کشور برگزار شد.

قلم | qalamna.ir :

در این نشست موضوعاتی همچون تاثیرات کرونا بر اقتصاد بین الملل و گرایش به ملی‌گرایی اقتصادی، مکانیسم‌های تامین کالاهای اساسی در شرایط بحران، ارزیابی تاثیر تکانه‌های ناشی از کرونا بر کانال‌های عرضه و تقاضا و فرصت‌ها و تهدیدات شیوع ویروس کرونا برای اقتصاد ایران مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین توجه به جایگاه جهش تولید و بررسی پاسخ‌های سیاستی دولت‌ها در سطح جهانی و ایران به تبعات اقتصادی شیوع کرونا در کنار اشاره به راهکارهای تقویت خودکفایی در کالاهای اساسی در شرایط بحران و ضرورت تقویت بانک‌های اطلاعاتی برای هدفمندسازی حمایت‌ها از اقشار کم درآمد و آسیب دیده از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

در این نشست راهکارها و پیشنهاداتی از جمله کاهش آسیب پذیری اقتصاد از شیوع ویروس کرونا با توسعه اقتصاد دیجیتال، تسهیل فعالیت شرکت های دانش بنیان با اقدامات قانونی در حوزه صادرات و تدوین سازوکارهای لازم جهت جذب مطمئن نقدینگی در بورس نیز برای بهبود شرایط اقتصادی کشور ارائه شد.

حمایت از کسب و کارهای خرد و خانگی توسط نظام بانکی با ارائه تسهیلات و تعیین برخی کالاهای اساسی به عنوان اقلام حاکمیتی و تضمین تولید در هر شرایط از دیگر موارد پیشنهادی حاضران در این جلسه برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور بود.

در این نشست حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، حجت‌‌الله عبدالملکی، امیر رضا‌خواه،  علی روحانی،  علی سرزعیم‌، مصطفی زمانیان و علی مروی نیز به تشریح دیدگاه های خود پرداختند.

سازمان پدافند غیرعامل کشور در راستای بررسی شرایط کشور در دوران کرونا و استفاده از نظرات کارشناسان دانشگاه اقدام به تشکیل نشست های مشورتی با اقتصاددانان کرده است تا در تدوین سیاست ها و راهبردها مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.