stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۷ تیر , ۱۴۰۳ Thursday, 27 June , 2024
  • کد خبر : 124679
  • 29 اردیبهشت 1399 - 9:43
1
مدیر آبفا شاهین‌شهر خبر داد؛

تامین پایدار آب شرب  ۷ روستا از توابع شهرستان

تامین پایدار آب شرب  ۷ روستا از توابع شهرستان
مدیر آبفا شاهین‌شهر با تاکید بر تامین پایدار آب شرب روستاها اظهار داشت: در سال جاری 2 پروژه آبرسانی به روستاهای جهادآباد و مورچه‌خورت در دستور کار قرار دارد و همچنین در 5 روستای دیگر با حفر و تجهیز چاه و  قنوات، طرح تامین پایدار آب شرب روستاها عملیاتی می‌شود.
قلم | qalamna.ir :

مدیر آبفا شاهین‌شهر با تاکید بر تامین پایدار آب شرب روستاها اظهار داشت: در سال جاری ۲ پروژه آبرسانی به روستاهای جهادآباد و مورچه‌خورت در دستور کار قرار دارد و همچنین در ۵ روستای دیگر با حفر و تجهیز چاه و  قنوات، طرح تامین پایدار آب شرب روستاها عملیاتی می‌شود.

محمد خلیلی بیان کرد: در سال جاری پروژه آبرسانی به روستای جهادآباد به طول ۱۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۷۶۰ میلیون تومان در دستور کار قرار دارد و با اجرای این پروژه ، بیش از ۷۰۰ انشعاب آب به مشترکان واگذار می‌شود.

وی درخصوص آبرسانی به روستای مورچه خورت تصریح کرد: پروژه آبرسانی به شهرک صنعتی مورچه خورت به طول ۲۳ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان  عملیاتی شده که بدنبال اجرای این پروژه ،آبرسانی به روستای مورچه خورت به طول ۵ کیلومتر اجرایی شد.

مدیر آبفا شاهین‌شهر گفت: با اجرای طرح آبرسانی به روستای مورچه خورت بیش از ۷۲۶ فقره انشعاب آب به مشترکان واگذار می‌شود.

وی اصلاح شبکه فرسوده آب در روستاها را ضروری دانست و اظهار داشت: اصلاح شبکه فرسوده آب یکی از عوامل بسیار مهم در کاهش هدر رفت آب محسوب می‌شود، این درحالیست که در سال ۹۹ مقرر شد ۴۰۰متر از شبکه فرسوده آب روستای باغ میران نیز اصلاح و بازسازی شود.

خلیلی حفر و تجهیز چاه‌ها و قنوات را یکی از منابع تامین پایدار آب شرب روستاها دانست و خاطرنشان کرد: در مابقی روستاهای تحت پوشش آبفا شاهین شهر از جمله روستای سُه، کلهرود، بیدشک، دهلر با تجهیز قنوات و چاه های موجود ودر صورت نیاز با حفر چاه درصدد تامین پایدار آب شرب مشترکان در این مناطق هستیم.

وی کیفیت آب شرب روستاها را مورد تایید مراکز ذیصلاح دانست و گفت: آب شرب روستاهای تحت پوشش آبفا شاهین شهر ازلحاظ کیفی کاملا سالم، بهداشتی و مورد تایید مراکز ذیصلاح است و جمعیت بیش از۳ هزار نفری روستاییان در این منطقه هیچ گونه نگرانی پیرامون کیفیت آب ندارند.

مدیر آبفا شاهین شهر به طرح‌های توسعه شبکه آب در شاهین شهر اشاره و بیان کرد: در سال  ۹۹ طرح آبرسانی به شهرک نیایش به طول ۷ هزار و ۵۰۰ متر در دستور کار قرار دارد و همچنین در این شهرک  اجرای شبکه فاضلاب به طول ۵ هزار و ۱۰۰ متر عملیاتی می‌شود.

هشتگ: , , , , ,
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.