stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
  • کد خبر : 126007
  • 30 اردیبهشت 1399 - 20:25
3
در ستاد ساماندهی امور جوانان مطرح شد؛

یک طلاق در ازای ۷ ازدواج در شهرستان بهار

یک طلاق در ازای ۷ ازدواج در شهرستان بهار
فرماندار شهرستان بهار بیان کرد: سال ۹۷ نسبت ازدواج به طلاق ۹ به یک بود اما سال ۹۸ این نسبت ۷ به یک شده که نیازمند تشکیل کمیته تخصصی برای بررسی این موضوع است.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، احسان قنبری، ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بهار که امروز با حضور مدیر کل ورزش و جوانان استان در فرمانداری شهرستان بهار برگزار شد، از اعطای وام ۴۷ میلیارد تومانی ازدواج از کانال ۲۱ شعبه بانک های شهرستان بهار به زوج های جوان در سال ۹۸ خبر داد و گفت: در سال گذشته ۱۳۲۱ نفر از تسهیلات ازدواج در بهار بهره مند شده اند که بیشترین وام ها از طریق شعب بانک ملی و کشاورزی و کمترین آن از طریق بانک توسعه تعاون و مسکن در اختیار زوج های جوان قرار گرفته است.

وی در این راستا به آمار ازدواج و طلاق شهرستان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: تعداد ۵۸۵ ازدواج و ۸۸ طلاق در بهار به ثبت رسیده که نسبت به سال ۹۷ شاهد ۱۷ درصد کاهش در ازدواج و ۱۵ درصد افزایش در طلاق هستیم.

قنبری ادامه داد: سال ۹۷ نسبت ازدواج به طلاق ۹ به یک بود اما سال ۹۸ این نسبت ۷ به یک شده که نیازمند تشکیل کمیته تخصصی برای بررسی این موضوع است.

در ادامه مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره و بیانات رهبر معظم انقلاب حوزه جوانان را یکی از مهمترین حوزه ها دانست و گفت: باید با اعتماد و اعتقاد راسخ به جوانان در این حوزه عمل کنیم و فعال شدن سازمان های مردم نهاد می تواند یکی از بهترین کمک ها به این حوزه باشد.

محسن جهانشیر به وجود برخی دغدغه ها در حوزه سازمان های مردم نهاد را منطقی دانست و اظهار کرد: هر سازمان مردم نهاد که موفق به اخذ اعتبارنامه خود می شود موظف است با تشکیلات سازمان مربوطه کار کند و لذا باید با چارچوب قانونی دستگاه تخصصی خود کار کند و دستگاه های اجرایی نیز باید بیشترین همکاری را با این سمن ها داشته باشند، چرا که این ها بازوان کمکی دولت هستند.

وی در ادامه به طرح “هر روستا یک سمن” اشاره کرد و گفت: در استان هزار و ۵۶ روستای مسکونی داریم که ۱۶۵ روستا بالای هزار نفر جمعیت دارد و درنظر داریم در هر روستا حداقل یک سمن ایجاد کنیم که در این باره شهرستان بهار را پایلوت قرار داده ایم.

گفتنی است؛ در ادامه جلسه ۷ کمیته زیر نظر ستاد ساماندهی امور جوانان با عناوین ازدواج و خانواده، اشتغال، مشارکت اجتماعی، اوقات فراغت، آسیب های اجتماعی، فضای مجازی و مسکن با انتخاب دبیر برای هر کمیته تشکیل شد تا مسائل مربوط به هر بخش به صورت تخصصی پیگیری شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.