stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ Tuesday, 2 July , 2024
  • کد خبر : 126841
  • 02 خرداد 1399 - 14:10
1
با حضور  رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور رقم خورد؛

بهره برداری از ۴۰۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد همدان

بهره برداری از ۴۰۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد همدان
400 واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد همدان با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور به بهره برداری رسید.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، سیدمرتضی بختیاری روز پنج شنبه در مراسم بهره برداری از ۴۰۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد که در سیل سال گذشته خسارت دیده و بازسازی شده‌اند، عنوان کرد: همدان از استان‌هایی است که تعدادی از مساکن مددجویی آن در سیل سال قبل دچار خسارت شد اما این واحدها مورد بازسازی قرار گرفت.

 با اشاره به اینکه در استان همدان بیش از دو هزار مسکن مددجویی با وقوع سیل خسارت دید،خاطرنشان کرد: از این تعداد یک‌هزار و ۱۰۰ مورد نیازمند بازسازی بود که سال گذشته ۵۰۰ واحد بازسازی و افتتاح شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امروز نیز به صورت همزمان ۴۰۰ واحد دیگر بهره‌برداری شد و مابقی واحدها نیز تا اوایل تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد، تاکید کرد: بازسازی واحدها در دستور کار است.

 رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور به موضوع محرومیت‌زدایی مددجویان نیز اشاره و با بیان اینکه کمیته امداد به جز حمایت از سالمندان، افراد از کار افتاده و بیماران سخت درمان توانمندسازی را نیز در برنامه دارد، گفت: ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه کمیته امداد در زمینه فرهنگ‌سازی نیز فعالیت دارد، افزود: مددجویان باید از ظرفیت‌های ایجاد شده استفاده کرده و روی پای خود بایستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با یادآوری اینکه ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز در زمینه اشتغال روستایی پیش بینی شده است، گفت: امسال باید ۲۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم.

بختیاری در ادامه بیان کرد: پارسال ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ شغل از سوی کمیته امداد ایجاد شد که بر این اساس ۴۰ درصد ایجاد اشتغال کشور را به خود اختصاص داد.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان نیز در ادامه این مراسم مطرح کرد: در حادثه سیل سال گذشته یک‌هزار و ۲۰۰ واحد مددجویی تخریب شد که مقرر شد مورد بازسازی قرار گیرند و دی ماه سال گذشته با حضور رئیس کمیته امداد کشور ۵۰۰ واحد با کمک بنیاد مسکن تحویل مددجویان شد.

پیمان ترکمانه با بیان اینکه ۴۰۰ واحد نیز هم اکنون آماده شده است، اضافه کرد: حدود ۱۵۰ مورد باقیمانده نیز تا خردادماه تمام می‌شود.

وی در خصوص میزان اعتبار مسکن‌های احداث شده بیان کرد: برای بازسازی این واحدها ۴۰ میلیون تومان تسهیلات، ۱۵ میلیون تومان وام بلاعوض، ۶ میلیون تومان دیگر نیز کمک بلاعوض از سوی بنیاد مستضعفان، ۱۶۰ کیسه سیمان رایگان و مجدد ۱۰ میلیون تومان از سوی کمیته امداد به صورت بلاعوض اعطا شد.

گفتنی است؛ “مرکز نیکوکاری رسانه جوانه ایثار” نیز افتتاح و آغاز به کار کرد.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.