stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 129518
  • 08 خرداد 1399 - 10:47
0
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی:

بازار مسکن گرفتار برخی دلال‌بازی‌ها قرار گرفته/عدم همخوانی نرخ مسکن با قدرت اقتصادی مردم

بازار مسکن گرفتار برخی دلال‌بازی‌ها قرار گرفته/عدم همخوانی نرخ مسکن با قدرت اقتصادی مردم
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت:در حال حاضر بازار مسکن گرفتار برخی دلال‌بازی‌ها قرار گرفته که این موضوع یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت مسکن و اجاره‌بها در کشور است.
قلم | qalamna.ir :

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی پیرامون افزایش افسار گسیخته قیمت مسکن طی سال‌های اخیر، گفت: مسکن یکی از نیازهای اساسی و مهم جامعه به شمار می‌رود اما افزایش قیمت آن باعث شده تا بسیاری از مردم به‌ویژه اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر، توان خریداری و حتی اجاره مسکن را نداشته باشند.

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی پیرامون اینکه نرخ مسکن با قدرت اقتصادی مردم همخوانی ندارد، اظهار داشت: مسکن جزو نیازهای اولیه مردم به ویژه جوانانی است که قصد تشکیل زندگی را دارند اما جوانان بیکار با نبود درآمد بدون شک نمی‌تواند منزلی اجاره و یا حتی رهن کنند.

وی افزود: دولت باید فکری برای مسکن قشر جوان و افرادی که قصد تشکیل زندگی دارند کند در این صورت با وضعیت فعلی کسی نمی‌تواند صاحب منزل شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه قیمت مسکن چرا جهش گونه باید بالا برود به نحوی که مردم سال به سال توان اجاره کردن را از دست بدهند، بیان کرد: افزایش قیمت مسکن در سال‌های اخیر قابل کتمان نیست از این رو برای برطرف کردن این مشکل باید ریشه‌ای اقدام کرد.

وی ادامه داد: جوانی که دارای شغل است، اگر ماهانه ۲ میلیون تومان هم حقوق بگیرد که بیشتر نیز حقوق مصوب وزارت کار را دریافت می‌کنند با این حال اگر ماهیانه ۱.۵ میلیون تومان حقوق خود را پس‌انداز کند حداقل حدود ۲۰ سال طول می‌کشد تا بتواند خانه‌ای ۴۵ متری در محله‌ای متوسط خریداری کند.

موسوی لارگانی به نقش دلالان و واسطه‌گران در افزایش قیمت مسکن اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بازار مسکن گرفتار برخی دلال‌بازی‌ها قرار گرفته که این موضوع یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت مسکن و اجاره‌بها در کشور است.

تسنیم، دلالان مسکن هراز گاهی با تزریق نقدینگی به حوزه زمین و ساختمان موجب افزایش قیمت مسکن می‌شوند و به گفته مسئولان وقتی بازار مسکن به حال خود رها شده و دولت نظارتی بر این بازار نداشته باشد مسکن به قیمت غیرواقعی به مصرف کنندگان عرضه خواهد شد.

بهتر است به جای اجرای سیاست‌های عجولانه در حوزه مسکن راهکارهایی مورد توجه قرار بگیرد که در نهایت منجر به توزیع برابر ثروت و در نتیجه کاستن از بار التهابات قیمتی و هیجانی در بازار مسکن شود.

برخی از سیاست‌هایی که این روزها از سوی مسئولان بخش مسکن مورد تاکید قرار می‌گیرد در گذشته نیز آزمون شده است که نتیجه‌ای جز توزیع ارزشمندترین و کمیاب‌ترین دارایی اجتماعی یعنی زمین تنها در میان برخی از اقشار نداشته است اما مردم امیدوارند با اجرای سیاست‌های صحیح در زمینه مسکن، تغییر و تحولاتی که به بهبود اوضاع منجر خواهد شد شاید رونق بازار مسکن از یک سو و ایجاد شرایط مناسب برای خرید مسکن و اجاره آن برای جوانان توسط دولتمردان فراهم گردد.

هشتگ: , , , , , , , , , ,
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.