stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
  • کد خبر : 133801
  • 20 خرداد 1399 - 8:24
1
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

تشکیل کمیته مصرف آب برای تحقق طرح سازگاری با کم آبی / ۸۵ درصد مناطق استان در شرایط خشکسالی قرار گرفته است

تشکیل کمیته مصرف آب برای تحقق طرح سازگاری با کم آبی / ۸۵ درصد مناطق استان در شرایط خشکسالی قرار گرفته است
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان در دو دهه گذشته با پدیده خشکسالی دست به گریبان بوده است، گفت: بالغ بر ۸۵ درصد مناطق استان اصفهان در شرایط خشکسالی قرار گرفته است.
قلم | qalamna.ir :

منصور شیشه فروش ، با اشاره به اینکه امسال الگوی تابستانه زودتر از سال‌های گذشته پدیدار می‌شود، اظهار داشت: اگرچه هوای اصفهان در روز دوشنبه بعدازظهر با وزش باد، گردوغبار و کاهش دمای اندک همراه است، اما در مجموع تابستان گرمی را پیش رو خواهیم داشت.

وی افزود: امسال الگوی گرم تابستانه زودتر فرا می‌رسد و نسبت به مدت مشابه با افزایش گرما مواجه خواهیم شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اشاره‌ای به برگزاری جلساتی درباره مدیریت مصرف منابع آبی داشت و گفت: منابع آبی در استان اصفهان محدود است که شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان برنامه‌هایی برای کنترل مصرف در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و بهداشت و شرب در نظر گرفته است.

زاینده‌رود نقش مهم و حیاتی در تأمین آب شرب اصفهان دارد

شیشه فروش با بیان اینکه رودخانه زاینده‌رود به عنوان بزرگترین رودخانه در فلات مرکزی ایران نقش مهم و حیاتی در تأمین آب شرب، صنعت و کشاورزی منطقه مرکزی ایران دارد، ابراز داشت: به طوری که تأمین آب شرب قریب به پنج میلیون نفر از ساکنان این منطقه در چهار استان اصفهان، چهار محال و بختیاری، یزد و مرکزی و همچنین آب مورد نیاز صنایع بزرگ ملی هم چون کارخانه ذوب آهن، مجتمع فولاد مبارکه، پالایشگاه اصفهان، پلی اکریل و صنایع وابسته به آن و ده‌ها مجتمع صنعتی دیگر از این رودخانه تأمین می‌شود. این رودخانه همچنین تأمین‌کننده آب کشاورزی دشت‌های بزرگی همچون لنجانات، مبارکه، نجف‌آباد، برخوار، مهیار، کرارج، براآن و رودشتین در وسعتی بالغ بر ۲۰۰ هزار هکتاراست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان در دو دهه گذشته با پدیده خشکسالی دست به گریبان بوده است، گفت: بالغ بر ۸۵ درصد مناطق استان اصفهان در شرایط خشکسالی قرار گرفته است که اداره کل هواشناسی، شرکت آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان این وضعیت خشکسالی را پایش و رصد می‌کنند.

وی با اشاره به افت آب خوان‌ها که پدیده فرونشست زمین را موجب شده است، تصریح کرد: تمام سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای «طرح سازگاری با شرایط کم آبی» شده‌اند و دستوراتی به تمام بخش‌های صنعتی، اجرایی برای کاهش مصرف ۲۰ درصدی مصرف آب الزام آور شده است.

شیشه فروش اجرایی کردن کاهش مصرف ۲۰ درصدی آب را برشمرد و گفت: اداره کل آموزش و پرورش موظف شد تمام شیرهای مدارس را پدالی کند؛ تمام ادارات و دستگاه‌های استان اصفهان، مراکز آموزشی، نظامی، مساجد، هتل‌ها، بیمارستانها و بخش صنعت مکلف شدند در تأسیسات داخلی از سیستم‌های کاهنده مصرف آب استفاده کنند. ممنوعیت استفاده از آب شرب در معابر و خودروها و عدم استفاده از آب شرب برای آب دهی فضای سبز از اقدامات انجام شده خواهد بود.

وی اشاره‌ای هم به تشکیل کمیته ویژه پیشگیری و کنترل مصرف آب داشت و گفت: این کمیته پایش و نظارت و اجرا بر مصرف بهینه آب و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مدیریت مصرف کالای آب را در بخش شرب، کشاورزی، صنعتی، بهداشت در تمام سازمان‌ها و فضای سبز برعهده دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به بحران کم آبی در ۳۶۰ روستای استان اصفهان اشاره داشت و گفت: تانکرهای آب رسانی برای این روستاها در نظر گرفته شده است.

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.