stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 134716
  • 22 خرداد 1399 - 12:20
2
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در اصفهان خبر داد؛

آغاز تسریع در راه‌انداری طرح‌های نیمه تمام کشور در سال جهش تولید

آغاز تسریع در راه‌انداری طرح‌های نیمه تمام کشور در سال جهش تولید
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در آیین افتتاح و بهره برداری کارخانه کنسانتره سازی سنگان بزرگترین کارخانه شرق کشور اظهار داشت: در سال جهش تولید، تسریع در راه‌انداری طرح‌های نیمه تمام کشور آغاز می‌شود.
قلم | qalamna.ir :

حسین مدرس خیابانی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح و بهره برداری کارخانه کنسانتره سازی سنگان بزرگترین کارخانه شرق کشور اظهار داشت: در سال جهش تولید، تسریع در راه‌انداری طرح‌های نیمه تمام کشور آغاز می‌شود.

وی افزود: وزارت صنعت به عنوان خانواده بزرگ، در قالب طرح پویش هفتگی ۲۰۰ طرح بزرگ صنعتی از میان ۳۸۰۰ طرح بالای ۸۰ درصد پیشرفت مرتبا افتتاح می‌کند که ابعاد اقتصادی و اجتماعی دارد، این طرح‌ها ۵۰ هزار اشتغال مستقیم دارد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه بزرگترین کارخانه کنسانتره کشور با ظرفیت ۵ میلیون تن در فاز اول ۲.۵ میلیون تن افتتاح شده و کمتر از ۵۰  روز دیگر فاز دوم این کارخانه به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها با کمک نیروی متخصص داخلی به بهره‌برداری می‌رسند، افزود: با راه‌اندازی کنسانتره سنگان ظرفیت تولید کنسانتره کشور از ۵۷ میلیون تن به ۶۲ میلیون تن افزایش می‌یابد.

مدرس خیابانی بیان کرد: در سال ۱۴۰۴ با تولید ۵۵ میلیون تن فولاد از رتبه ۱۰ جهانی به رتبه ۸ جهانی می‌رسیم.

وی بیان کرد: طرح ۵ میلیون تنی کنسانتره سنگان در ۱۳۹۳ آغاز شده است که ۳ هزارمیلیارد تومان حجم سرمایه گذاری این طرح است، ظرفیت بی‌نظر مجموعه فولاد سنگان، فراهم شدن تبادلات مرزی و خارجی است که تضمین کننده شرق کشور است و مصونیت امنیتی هم به همراه دارد.

 

هشتگ: , , , , , ,
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.