stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 135838
  • 25 خرداد 1399 - 17:35
1

ایرانسل اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران است

ایرانسل اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران است

مراسم «رونمایی از دسترسی ۱۰۳۴ روستا به شبکه ملی اطلاعات»، در ساختمان مرکزی ایرانسل برگزار شد. در این مراسم، وزیر ارتباطات، ایرانسل را «بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران»، «پیشگام حرکت به سمت تحول دیجیتال در کشور» و «نمره اول» در ارائه خدمات دیجیتال به مردم، در کلاس رقابت با سایر اپراتورها عنوان کرد.

قلم | qalamna.ir :

بنابر اعلام روابط عمومی ایرانسل، این مراسم که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، با حضور مهندس محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونان و هیأت همراه، دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل و معاونان و مدیران ارشد ایرانسل و نیز جمعی از مقامات کشوری از جمله دکتر محمد امید معاون محترم توسعۀ روستایی ریاست‌جمهوری و دکتر مهدی جمالی‌نژاد معاون محترم عمران و توسعۀ امور شهری و روستایی وزارت کشور و جمعی از اصحاب رسانه و نیز حضور آنلاین استانداران استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و کردستان و جمعی از نمایندگان مردم این دو استان در مجلس شورای اسلامی و مقامات محلی برگزار شد، روستاهای «شهنیز» و «گلانه» در دو استان فوق به نمایندگی از ۱۰۳۴ روستا در سراسر کشور، از طریق شبکۀ ایرانسل، به شبکه ملی اطلاعات پیوستند.

در ابتدای این مراسم، دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل، ضمن بیان معرفی مختصری از تاریخچۀ ایرانسل، گفت: هم اکنون حدود ۹۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش شبکه ایرانسل قرار دارد و ‌ایرانسل با دارا بودن ۵۱ میلیون مشترک صوت و ۳۷ میلیون مشترک اینترنت همراه، بیش از  ۱۷هزار و ۶۰۰ روستا و بیش از ۴۳۰۰ شهر را تحت پوشش شبکه خود دارد.

عباسی با اشاره به نقش ایرانسل در توسعه اقتصاد دیجیتال گفت: از ابتدای شکل‌گیری ایرانسل تاکنون، ۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این پروژه انجام شده که ماحصل این سرمایه‌گذاری، ایجاد ۲۳۰۰ شغل مستقیم و نزدیک به ۷۰هزار شغل غیرمستقیم است. در همین حال، ۳۰۰۰ شرکت فناور نیز به صورت مستقیم با ایرانسل همکاری می کنند.

رونمایی از چهار پلتفرم توسعۀ خدمات دیجیتال ایرانسل

در این مراسم همچنین چهار پلتفرم توسعۀ خدمات دیجیتال ایرانسل به عنوان پلتفرم‌های سرویس‌محور رونمایی شد.

مهندس باقر صمدی معاون دیجیتال ایرانسل دربارۀ این سرویس‌ها گفت: امکان ایجاد کلاس درس آنلاین و برگزاری ویدیوکنفرانس از طریق پلتفرم آموزشی ایرانسل با عنوان «دانا» فراهم شده که در این پلتفرم، زیرساخت ایرانسل می‌تواند در اختیار این سرویس قرار گیرد و از کاربر خانگی تا کسب و کارها می توانند از آن استفاده کنند.

وی گفت: در همین حال، سرویس ذخیره‌سازی ابری در مرکز دادۀ ایرانسل ایجاد شده که به مشترکان امکان اشتراک‌گذاری محتوا را می‌دهد. این سرویس در نسخه‌های وب و اندروید ایجاد شده و سرویس مختص B2C است که مانند گوگل‌درایو عمل کرده و به مشترکان اجازه می‌دهد که محتوای خود را در فضای ابری ذخیره کنند. به زودی ویژگی لایو استریم نیز به آن اضافه می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: ایرانسل اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران است

وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات، در این مراسم طی سخنانی، گفت: در برنامه ششم توسعه، دولت (وزارت ارتباطات) مکلف شده که تا پایان سال اجرای برنامه ، ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل کند. این عدد در ابتدای دولت یازدهم، عدد ناچیزی بود و در سال اول برنامه ششم توسعه، حدود ۳۰ درصد بوده و امروز به مدد تلاش همه فعالان عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات، به ۹۰ درصد رسیده و تلاش ما این است که تا پایان سال، بالاتر از اهداف این برنامه، تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

وی افزود: امروز با سرمایه‌گذاری ۳۰۶ میلیاردی که عمدۀ آن توسط دولت انجام شده و تأمین بخشی از منابع توسط ایرانسل و زحمات این اپراتور، ۱۰۳۴ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

وزیر ارتباطات با تشکر از مدیران حوزه توسعه روستایی در وزارت ارتباطات، مدیران استانی، استانداران و شرکت ایرانسل برای اتصال این روستاها که عمدتاً در مناطق صعب‌العبور واقع بودند، گفت: با استمرار این همدلی، امیدواریم که به هدف پوشش ۱۰۰ درصدی برسیم.

وی افزود: رسیدن پوشش از ۱۰ به ۵۰ درصد در توسعه ارتباطات روستایی، کار سختی نیست. چرا که عمده روستاهای پرجمعیت کشور در نزدیکی شهرها هستند و رساندن خدمات به آن روستاها، کار دشواری نیست؛ اما رسیدن از ۹۰ به ۱۰۰ درصد، به اندازه کل ۹۰ درصد زحمت دارد و نیازمند تلاش زیاد و بودجه قابل توجهی است. چرا که برای تک تک این سایت‌ها نیازمند جاده، روشنایی و برقراری ارتباط هستیم . ان‌شاءالله این موضوع پرزحمت با تلاش تمام تیم‌های اجرایی، ۱۰۰ درصد محقق شود.

آذری جهرمی اضافه کرد: نتیجه این کار، عدالت ارتباطی است که از مصادیق عدالت اجتماعی محسوب می شود و در پدیده فراگیری و شیوع کرونا در کشور دیدیم که آموزش چه در مدارس و چه در دانشگاهها، در بستر فضای مجازی انجام شد. در همین حال اقتصاد، بورس، یارانه، سهام عدالت و مواردی از این قبیل، مبتنی بر فضای مجازی بود و بسیج ملی مقابله با کرونا در وزارت بهداشت نیز در بستر فضای مجازی شکل گرفت. سرگرمی مردم در ایام خانه‌نشینی هم، در فضای مجازی بود.

وزیر ارتباطات گفت: همه اینها نشان می‌دهد که فضای مجازی اهمیت دوچندانی دارد. در ایام کرونا، ترافیک اینترنت ۱۵۰ درصد رشد کرد و مجموعاً ۲.۵ برابر شد و با وجود این وابستگی‌ها، اگر بستر شبکه ملی اطلاعات در روستاها فراهم نباشد، یعنی عدالتی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: تلاشی که مجموعه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور، برای توسعه خدمات روستایی می کنند، تلاشی برای برقراری عدالت است.

انتهای رپرتاژ آگهی

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.