stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
  • کد خبر : 136951
  • 27 خرداد 1399 - 12:24
3
معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان خبر داد؛

طراحی سامانه نرم افزاری شناسایی کودکان کار / اقلام بهداشتی پیشگیری از کرونا در ۴ مرحله توزیع شد

طراحی سامانه نرم افزاری شناسایی کودکان کار / اقلام بهداشتی پیشگیری از کرونا در ۴ مرحله توزیع شد
معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان اشاره ای هم به طراحی سامانه نرم افزاری شناسایی کودکان کار داشت و گفت: طراحی و ساخت این نرم افزار با عنوان "سامانه هماهنگی و استعلام کودکان آسیب دیده اجتماعی اصفهان" باعث می شود که موسسات عضو کارگروه با ورود اطلاعات مددجویان خود و همرسانی آنها از وضعیت افراد تحت پوشش و همپوشانی های احتمالی مطلع شوند.
قلم | qalamna.ir :

مرتضی رشیدی در نشست خبری برنامه های کارگروه مقابله با کار کودکان، اظهار کرد: از یک سال و نیم گذشته، طرح کارگروه مقابله با کودکان کار توسط رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر مطرح شد و در نهایت این کارگروه با عضویت سمن های فعال حوزه کودکان کار و دانشگاهیان و متخصصان این حوزه با حضور نمایندگان سمن ها تشکیل شد.  

وی مهمترین اتفاق در حوزه مقابله با کار کودکان را برگزاری کارزار بوم یک کیلومتری با شرکت بیش از ۳۰۰ هنرمند معرفی کرد و افزود: این کارزار یک کیلومتری بوم نقاشی با عنوان “رویای کودکان” و با هدف حمایت از کودکان کار و کودکان آسیب دیده شهر اصفهان در ۳۱ خردادماه سال گذشته در جاده سلامت ناژوان برگزار شد.  

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، برگزاری کارزار بوم یک کیلومتری را در افزایش حساسیت جامعه به مقوله کار کودکان موثر دانست و گفت: پس از برگزاری این کارزرار، آثار هنرمندان در دو حراجی به فروش رفت که بخشی از عواید فروش آثار به هنرمندان تخصیص داده شد و بالغ بر ۹۰ میلیون تومان با هماهنگی سمن های فعال در حمایت از تحصیل، سلامتی و …کودکان کار هزینه شد.  

وی افزود: یکی دیگر از اقدام های کارگروه مقابله با کار کودکان اهدای بن لباس در شب عید نوروز بود که توسط سمن های فعال اجتماعی در چند مرحله انجام شد تا کودکان محروم هم از لذت شب عید بهره مند شوند.  

رشیدی پنجمین برنامه کارگروه مقابله با کار کودکان را ثبت نام تحصیلی دانش آموزان محروم از تحصیل برشمرد و گفت: در این برنامه بازماندگان تحصیل از میان جامعه کودکان کار شهر اصفهان و توسط سمن های فعال مربوطه شناسایی شدند؛ با برگزاری جلسات متمادی با مدیرکل آموزش و پرورش، معاون پرورشی و معاون ابتدایی اداره کل لیست دانش آموزان در اختیار آن اداره کل قرار گرفت و طی یک پروسه سه ماهه مسائل مربوط به ثبت نام، بیمه تحصیلی، کتب درسی مربوطه با هم افزایی سمن ها و دستگاه های اجرایی مورد بررسی قرار گرفت.  

وی اشاره ای هم به طراحی سامانه نرم افزاری شناسایی کودکان کار داشت و گفت: طراحی و ساخت این نرم افزار با عنوان “سامانه هماهنگی و استعلام کودکان آسیب دیده اجتماعی اصفهان” باعث می شود که موسسات عضو کارگروه با ورود اطلاعات مددجویان خود و همرسانی آنها از وضعیت افراد تحت پوشش و همپوشانی های احتمالی مطلع شوند و خدمات متمرکز و بهتری با مشارکت یکدیگر به مددجویان ارائه دهند.  

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به مجموعه هنری و گرافیکی فیروزه، گفت: مهمترین راهکار جهت بهبود و ارتقا سطح سلامت اجتماعی شهروندان افزایش سطح آگاهی های عمومی و ارتقا سطح سواد سلامت جامعه است که این مجموعه شامل بروشور، موشن، اینفوگرافی است و در این مجموعه ۶باید و ۶ نباید در خصوص مواجهه با کودکان کار آموزش داده می شود که در آینده بسیار نزدیک رونمایی خواهد شد.  

وی به تبلیغات شهری به مناسبت هفته مقابله با کار کودکان در سطح شهر اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته در چندین نوبت تبلیغات شهری به موضوع کار کودکان پرداخت و این تبلیغات در اماکن پرتردد شهری نصب شد.  

رشیدی به توزیع اقلام بهداشتی پیشگیری از کرونا در ۴ مرحله گفت: اقلام بهداشتی متعدد و متنوع مانند محلول های ضدعفونی کننده دست و سطوح، ماسک بهداشتی و پارچه ای، دستکش بهداشتی با مشارکت سمن های فعال اجتماعی شهر در محلات حاشیه ای بین کودکان کار از هفته اول اسفند ۹۸ توزیع شد.  

وی به آموزش کارکنان پیشگیری از تخلفات شهر هم اشاره ای کرد و افزود: جلسه آموزشی و کارگاهی توسط سمن های فعال در این حوزه برگزار شد تا این کارکنان در برخورد با کودکان کار در سطح شهر آموزش دیده و با حقوق کودکان کار آشنا شوند.  

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به برپایی غرفه های آموزش شهروندان گفت: در سال گذشته سعی شد در برنامه های شهری در چهارباغ، باغ غدیر و ناژوان گریزی به کار کودکان زده شود و با سمن های عضو کارگروه در اماکن پرتردد شهری میزان آگاهی جامعه در برخورد با کار کودکان افزایش یابد.  

وی با اشاره به ظرفیت رسانه ها در دغدغه مندی جامعه نسبت به  کار کودکان گفت: مانور “چهارراه مهربانی” با مشارکت سمن های فعال و داوطلبان مشارکت جو در چند چهارراه مهم و پرتردد شهر اصفهان برگزار شد و با اهدا گل و بروشورهای آموزشی به صورت خلاصه نحوه تعامل با کودکان کار به شهروندان آموزش داده شد.  

رشیدی به تبلیغات مجازی با هشتگ مقابله با کار کودک هم اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری نشست تخصصی با حضور سمن ها و متخصصان و ساخت مستند “با نام کارگران” و اعطای بلیت رایگان به کودکان کار در جشنواره فیلم کودک از دیگر فعالیت های کارگروه مقابله با کار کودکان در سال گذشته بود.  

وی تاکید کرد: تمام تلاش کارگروه مقابله با کار کودکان افزایش حساسیت جامعه با آسیب های اجتماعی آشکار و نهان این بخش از جمعیت شهری است که با مشارکت سمن ها و تشکل های مردم نهاد و در راس آن کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان شکل گرفت.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.