stat counter
تاریخ : جمعه, ۴ خرداد , ۱۴۰۳ Friday, 24 May , 2024
  • کد خبر : 140808
  • 07 تیر 1399 - 14:36
1
رییس دادگستری شهرستان آران و بیدگل:

جامعه امروز، نیازمند فرهنگ ایثار و گذشت است

جامعه امروز، نیازمند فرهنگ ایثار و گذشت است
رییس دادگستری شهرستان آران و بیدگل گفت: جامعه امروز، نیازمند فرهنگ ایثار و گذشت است. هر شهروند باید این فرهنگ را در خانه خود نهادینه کند تا در جامعه نیز ملاک عمل در برخورد با دیگران شود.
قلم | qalamna.ir :

محسن تاج افروز، در آیین گرامیداشت شهید بهشتی در مسجد جامع نوش‌آباد، اظهار کرد: شهرستان آران و بیدگل یک منطقه دین‌دار و شهیدپرور است با این توصیف، باید گفت که تعداد پرونده جرم از نظر وضعیت آسیب‌های اجتماعی و جرایم، شایسته این شهرستان نیست.

وی تأکید کرد: با توجه به پرونده‌های موجود در دادگستری، باید در رفتار خود تجدیدنظر کنیم و برخی از پرونده‌ها ربطی به مسائل اقتصادی ندارد. پرونده‌های توهین، تهمت، ضرب و جرح را در مساجد و مجالس مذهبی می‌توان به صلح و سازش گذراند.

رییس دادگستری شهرستان آران و بیدگل، شامگاه (جمعه-۶ تیر) تأکید کرد: جامعه امروز، نیازمند فرهنگ ایثار و گذشت است. هر شهروند باید این فرهنگ را در خانه خود نهادینه کند تا در جامعه نیز ملاک عمل در برخورد با دیگران شود.

تاج افروز گفت: از مجموع پرونده‌های ورودی در یک سال گذشته، ۴۵ درصد پرونده‌ها در محاکم، ۳۵ درصد در دادسرا و ۲۰ درصد پرونده‌ها در شورای حل اختلاف ثبت شده است که زیبنده نیست.

وی تأکید کرد: وقتی ۶۰ درصد زندانیان سابقه‌دار هستند، نشان می‌دهد که جامعه نیازمند فرهنگ صلح و سازش است و بازداشت و زندان چاره‌ساز مشکل و یا بازدارنده نیست .

رییس دادگستری شهرستان آران و بیدگل، در مورد طبقه‌بندی جرایم گفت:  ۳۵ درصد پرونده‌ها مربوط به سرقت، ۱۱ درصد مواد مخدر و ۱۴ درصد مسائل مالی است.

تاج افروز تأکید کرد: مردم مراقب کلاهبرداری های اینترنتی باشند و هرگونه پیام تبلیغاتی که از شما می‌خواهد به یک عابر بانک مراجعه کنید احتمالاً کلاهبرداری است. همچنین عمده‌ترین سرقت‌ها از جلوی منزل و ناشی از بی‌احتیاطی در باز بودن درهای ماشین، است.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین ویژگی شهید بهشتی، تقوا، اخلاق نیک، دلسوزی، مدیریت، نظم و انضباط، وقت‌شناسی، مبارزه و جهاد، صبوری، بینش و بصیرت در امر دین بود.

هشتگ: , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.