stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 7 July , 2024
  • کد خبر : 142669
  • 12 تیر 1399 - 18:47
2
رئیس‌کل دادگستری استان همدان تاکید کرد:

لزوم جلوگیری از اعمال نفوذ افراد سودجو به پرونده‌های قاچاق

لزوم جلوگیری از اعمال نفوذ افراد سودجو به پرونده‌های قاچاق
رئیس‌کل دادگستری استان همدان تاکید کرد: قضات به ویژه فعالان در تعزیرات حکومتی اجازه اعمال نفوذ افراد سودجو به پرونده‌های قاچاق را ندهند.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، محمدرضا عدالتخواه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان که در سالن شهید بهشتی ساختمان دادگستری کل استان برگزار شد، تاکید کرد: حال که رویکرد پیشگیری در خصوص تخلفات مطرح است، باید در رابطه با برخورد هم تا جای ممکن مناسب قدم برداریم.

وی با بیان این که اگر از تخلفات صنفی پیشگیری نکنیم، با آشفته بازار روبرو خواهیم بود، گفت: بخشی از مشکلات اقتصادی بازار امروز مربوط به تحریم است و بخشی دیگر به سوءمدیریت مربوط است اما اگر به دنبال ثبات در کشور در حوزه اقتصادی هستیم باید تولیداتی فراتر از نیاز جامعه داشته باشیم تا با صادرات به سایر کشورها از این بحران اقتصادی عبور کنیم.

رئیس کل دادگستری استان همدان، به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص جهش تولید اشاره کرد و گفت: باید در راستای تحقق «جهش تولید» در بخش های مختلف با جدیت برخورد شود تا مشکلات خرد نیز حل شود.

وی با تاکید بر این که تعزیرات باید در رابطه با پیشگیری از تخلفات به طور عملی وارد کار شود، تصریح کرد: یکی دیگر از خطراتی که مانع تولید و و حتی مانع رشد تولیدات داخلی می شود، پدیده قاچاق است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: زمانی که مسئولیت ریاست دادگستری استان کرمانشاه را عهده دار بودم در ستاد تنظیم بازار، مبارزه بی امان و قاطع با قاچاق کالا صورت گرفت تا جایی که منافع عده ای مسئولان به این موارد گره خورد بود بنابراین مستمر به فعالیت های مقابله ای صورت گرفته دامن می زدند.

عدالتخواه با بیان این که نهادهای زیادی در این زمینه از مبادی ورود تا حل و نقل و قسمت های دیگر در زمینه قاچاق بایستی ورود پیدا کنند، افزود: قاچاق در هر نوع برای فعال اقتصادی، مصرف کننده و چرخه اقتصادی مضر است و باید با توجه و دقت از وقوع آن جلوگیری شود علاوه بر آن از اعمال نفوذها و رنگ و لعاب هایش جلوگیری به عمل آید و باید مردم هم به این موضوع توجه داشته باشند.

این مقام مسئول، ادامه داد: در جریان شیوع کرونا نسبت به تولید و تامین نیازهایی همچون مواد شوینده و ماسک در داخل کشور اقدام شد در غیر این صورت اگر نیاز به بیرون می شد به طور حتم دشمنان کینه توز این ملت اجازه ورود ماسک به کشور را نمی دادند. 

رئیس کل دادگستری استان همدان در پایان سخنان خود تاکید کرد: قضات به ویژه فعالان در تعزیرات حکومتی اجازه اعمال نفوذ افراد سودجو به پرونده‌های قاچاق را ندهند.

در ادامه این آیین، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان نیز مطرح کرد: امروز، مشکلات زیادی در جامعه وجود دارد که ناشی از تحریم های اقتصادی، کرونا، مسائل اداری و محدودیت های پیش رو و شاید نیازمند ورود جدی تر مسئولان است.

ظاهر پورمجاهد با بیان این که حل مشکلات مردم در بخش های مختلف از جمله معیشت نیازمند مدیران جهادی و کار و فعالیت شبانه روزی است، بیان کرد: بایستی با افراد متخلف که درصدد احتکار، گرانی و دور زدن قانون هستند به طور جدی و هماهنگ تری برخورد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان ضمن ابراز تاسف گفت: با وجود اینکه در جامعه دینی و انقلابی هستیم نباید شاهد افزایش تشکیل پرونده ها، تذکرها و افزایش شمار بازرسان باشیم بلکه باید بر مدار تقوا و انصاف عمل کرد اما در بعضی مواقع شاهد خودکنترلی در این مسیر نبوده ایم.

این مسئول ادامه داد: بایستی علاوه بر پیگیری های به عمل آمده، به موقع و در زمان مورد نیاز به حل مشکلات مردم پرداخت که این مسیر، نیازمند مدیران جهادی و انقلابی است.

پورمجاهد با بیان این که دستگاه ها باید جدی تر و دلسوزانه تر وارد کار شوند، اما انصاف برخی کجا رفته است؟، افزود: وقتی همه برای تامین سبد کالا و معیشتی تلاش می کنند، احتکار ۲۰۰ تن برنج توسط یک نفر و رعایت نکردن قیمت مصوب مرغ پذیرفتنی نیست؛ چرا که ما در یک جامعه دینی و ایمانی هستیم و در این جامعه باید خود کنترلی بیشتر باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در ادامه، با تاکید بر این موضوع ادامه داد: اگر هر فردی منصفانه وظائفش را انجام دهد، مشکلی نخواهیم داشت.

پورمجاهد در پایان صحبت های خود، با بیان این که تعزیرات حکومتی، پایه ای اساسی و تاثیرگذار در این مقطع محسوب می شود، تصریح کرد: امید است همه ما بتوانیم به وظیفه اصلی مان که همانا خدمت به مردم است، عمل کنیم.

گفتنی است؛ امروز، طی حکمی از سوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور، از زحمات «علیرضا حسن پور» مدیرکل سابق تعزیرات حکومتی استان همدان تقدیر به عمل آمد و «داریوش جودکی» به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.