stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
  • کد خبر : 142805
  • 13 تیر 1399 - 11:21
1
فرماندار چادگان :

جمعیت چادگان سالیانه منفی ۹ درصد کاهش داشته است

جمعیت چادگان سالیانه منفی ۹ درصد کاهش داشته است
فرماندار چادگان با بیان اینکه جمعیت چادگان سالیانه منفی ۹ درصد کاهش داشته است، گفت: اعتبارات چادگان از سال ۹۷ از ۲۲ میلیارد تومان به ۱۵ میلیارد تومان در سال ۹۸ رسیده است که با توجه به درصد تخصیص اعتبارات این میزان به یک‌چهارم خود کاهش پیدا کرده است.
قلم | qalamna.ir :

حسین محمدصالحی در جلسه شورای اداری شهرستان چادگان اظهار داشت: نباید دولت و مجلس در تعارض با یکدیگر قرار بگیرند و باید در صدد رفع مشکلات مردم قرار بگیرند و در زمان باقی‌مانده یکساله تا پایان دولت نیز باید تعامل با مجلس صورت بگیرد.

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین‌میاندشت در مجلس شورای  با انتقاد از مشکل آب شرب در منطقه گفت: با اینکه در مجاورت سد زاینده‌رود هستیم و شهرستان‌های حوزه انتخابیه بنده سرچشمه زاینده‌رود، دز و کارون هستند، اما در هیچ نقطه این ۴ شهرستان آب شرب پایدار وجود ندارد و به بسیاری از روستاهای این شهرستان‌ها با تانکر آب رسانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلاتی زیادی در حوزه راه های روستایی داریم، ادامه داد: چادگان مشکل کمبود امکانات بیماران دیالیزی دارد که در این راستا نیاز به دستگاه هواساز برای رفع نگرانی بیماران دیالیزی وجود دارد.

محمدصالحی با بیان اینکه مردم از آب منطقه‌ای شاکی هستند، گفت: مردم بی‌عدالتی آب منطقه‌ای در عدم اجرای قانون را تاب نخواهند آورد و اگر قرار است قانونی اجرا شود، باید آن قانون برای همه انجام شود و همه در برابر آن یکسان باشند.

آب و جاده، دو معضل اساسی چادگان

عباس توکلی نیز در این جلسه اظهار داشت: در شهرستان چادگان تا امروز هیچ صنعتی مستقر نشده بود و دلیل اینکه صنایع مستقر نشده است به دلیل نبود راه‌های مناسب و کمبود آب بود که در این زمینه‌ها در شهرستان دچار مشکلات عدیده هستیم.

فرماندار چادگان با انتقاد از عدم تخصیص آب پایدار از دریاچه زاینده‌رود به این شهرستان گفت: چادگان هم مانند نقاط پایین‌دست رودخانه حق‌آبه‌ای دارد که تا کنون محقق نشده است؛ همچنین روستاهای ما در بخش مرکزی و چنارود در بحث آب شرب هم مشکلاتی دارند.

وی با اشاره به قوانین دست و پاگیر آب منطقه‌ای گفت: این سازمان اکنون مانعی برای توسعه احداث گلخانه‌هاست و این درحالی است که هدف از تاسیس گلخانه کاهش هدررفت آب‌های زیرزمینی است.

توکلی با بیان اینکه جمعیت چادگان سالیانه منفی ۹ درصد کاهش داشته است، گفت: اعتبارات چادگان از سال ۹۷ از ۲۲ میلیارد تومان به ۱۵ میلیارد تومان در سال ۹۸ رسیده است که با توجه به درصد تخصیص اعتبارات این میزان به یک‌چهارم خود کاهش پیدا کرده است.

هشتگ: , , , ,
  • منبع : فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.