stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۹ خرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 29 May , 2024
  • کد خبر : 147150
  • 26 تیر 1399 - 13:14
1
سرپرست بهزیستی شهرستان گلپایگان:

برای حدود ۸۰ درصد جامعه هدف شغل پایدار ایجاد کردیم

برای حدود ۸۰ درصد جامعه هدف شغل پایدار ایجاد کردیم
سرپرست بهزیستی شهرستان گلپایگان گفت: خوشبختانه برای حدود ۸۰ درصد جامعه هدف شغل پایدار ایجاد کردیم. سال گذشته ۶۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در قالب مسکن به خانواده های تک معلولی، دو معلولی و زنان سرپرست خانوار کمک شده است.
قلم | qalamna.ir :

فاطمه قائمی، اظهار کرد: زمینی توسط یک خیر به بهزیستی اهدا شده و برای تغییر کاربری با شهرداری صحبت هایی شده است تا در صورت تغییر کاربری، مرکز شبانه روزی اعصاب و روان در شهرستان توسط خیرین ساخته شود.

وی ادامه داد: به مناسبت هفته بهزیستی در شهرستان ۸۷ مورد افتتاحیه در زمینه اشتغال داشتیم. در سال گذشته برای اشتغال توانستیم ۲ میلیارد و ۹۵۰ تومان اعتبار جذب کنیم که بیشتر در حوزه دامداری و کشاورزی است.

سرپرست بهزیستی شهرستان گلپایگان گفت: خوشبختانه برای حدود ۸۰ درصد جامعه هدف شغل پایدار ایجاد کردیم. سال گذشته ۶۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در قالب مسکن به خانواده های تک معلولی، دو معلولی و زنان سرپرست خانوار کمک شده است.

قائمی افزود: مناسب سازی یکی از دغدغه های همیشگی ما است و همچنان نیازمند همکاری دستگاه و ادارات مختلف در سطح شهرستان هستیم. ۴ روز قبل از ادارات شهرستان در راستای مناسب سازی برای تردد معلولین بازدید و تذکرات لازم نیز داده شده است، اگر در بازدید بعدی، ادارات به تذکرات داده شده توجه نکرده باشند حتما انعکاس خبری پیدا خواهد کرد.

 همچنین کارشناس مسئول امور اجتماعی بهزیستی شهرستان گلپایگان گفت: در کل استان ۴۱ خانه کودک و نوجوان داریم که یک خانه در گلپایگان برای نگهداری فرزندان بی سرپرست در رده سنی ۱۲ تا ۱۸  سال فعال است. به طور میانگین سالانه ۱۰ فرزند مهمان این خانه هستند و سازمان به ازای هر فرزند مبلغ ۷۵۰ تومان ماهانه پرداخت می کند، علاوه بر این به حساب شخصی هر فرزند ماهانه کمک هزینه معیشت به مبلغ ۱۰۸ هزار و ۵۰۰ نیز واریز می شود.

 شهربانو طبرزدی اظهار کرد: برای این که کانون خانواده در اولویت است در گام نخست سرپرستی بچه های فاقد سرپرست موثر (بدسرپرست ها) را به اقوام درجه یک می سپاریم و حمایت های مالی را  برای آن خانواده ها واریز می شود که برای هر فرزند مبلغ ۷۵۰ هزار تومان است.

کارشناس مسئول امور اجتماعی بهزیستی شهرستان گلپایگان گفت: در کل استان آمار افراد متقاضی فرزند خواندگی زیاد است که این آمار در گلپایگان بیش از ۳۰ زوج است. با توجه به اینکه ورود بچه ها به مرکز با آمار متقاضیان همخوانی ندارد و کمتر است، پروسه سرپرستی بچه به خانواده متقاضی زمان بر است و شرایط آن نیز این است که زوجه متقاضی حداکثر ۴۰ سال و زوج ۴۵ سال داشته باشد، توانایی مالی داشته باشند و یک سوم از اموال خود را نیز باید به آن بچه بدهند.

طبرزدی در همین باره افزود: اگر گاها به متقاضیان سخت می گیریم به دلیل قانون حمایت از کودکان و نوجوانان است. بچه ای که به ما سپرده شده امانت است و باید برای آینده بهتر او تلاش کنیم و بدانیم وارد خانواده ای می شود که پشتوانه دارد و آینده بهتری در انتظار او است.

وی در رابطه با اورژانس اجتماعی یاداورشد: از بدو افتتاح این اورژانس، همیشه اعلام کردیم که کمبود نیروی تخصصی داریم. از ابتدای سال تاکنون طلاق توافقی  ۱۱۰ مورد در شهرستان بوده که آمار خیلی بالایی است. علاوه بر این ۳۷ مورد مداخلات تخصصی در زمینه های مختلف را داشته ایم ،همچنین موارد زیادی از کودک آزاری نیز به اورژانس اجتماعی گزارش می شود.

کارشناس مسئول امور اجتماعی بهزیستی شهرستان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵ مورد تماس با ۱۲۳ گرفته شده است. سال گذشته ۱۰ الی ۱۵ مورد همسر آزاری اعلام شد ولی نمی توانم بگویم این آمار واقعی شهرستان است زیرا تعدادی از بانوان به دلیل برخی ملاحظات همسر آزاری را اعلام نمی کنند.

هشتگ: , , , , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.