stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 147824
  • 28 تیر 1399 - 15:19
2

نشست مقدماتی گفت‌وگوهای بینادینی ایران و یونان برگزار می‌شود

نشست مقدماتی گفت‌وگوهای بینادینی ایران و یونان برگزار می‌شود

علی محمد حلمی در دیدار دبیرکل امور ادیان وزارت آموزش و امور ادیان یونان از برگزاری نشست مقدماتی گفت‌وگوهای بینادینی بین دو کشور به صورت وبینار خبر داد.

قلم | qalamna.ir :

علی محمد حلمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان با حضور در وزارت آموزش و امور ادیان یونان با جورج کالئیجیس، مشاور وزیر و دبیرکل امور ادیان این وزارتخانه دیدار و در مورد نحوه توسعه روابط فرهنگی و علمی تبادل نظر کرد.

حلمی با اشاره به روابط خوب وزارت آموزش و امور ادیان با رایزنی فرهنگی ایران در یونان و رشد این روابط طی چهار سال گذشته، گفت: طی این مدت کارهای مشترک و همکاری‌های خوبی داشتیم که مهمترین این همکاری‌ها، برگزاری مجدد گفت‌وگوهای بینادینی ایران و یونان و استمرار روابط دوستانه اندیشمندان مسلمان ایرانی و مسیحیان ارتدوکس یونانی بوده است.

رایزن فرهنگی کشورمان در آتن همچنین، افزود: برگزاری مجدد این گفت‌وگوها که برای سال‌هایی متوقف شده بود، بیانگر تلاش‌ها و تمایل دو طرف بر توسعه روابط دو کشور در زمینه‌های علمی و فرهنگی است و من امیدوارم روابط دو کشور نیز در تمام زمینه‌ها توسعه یابد.

حلمی با اشاره به وضعیت کرونایی و تعویق برگزاری دور بعدی گفت‌وگوهای بینادینی دو کشور ایران و یونان که قرار بود در نیمه دوم خردادماه سال جاری ۱۳۹۹ در تهران برگزار شود، گفت: نشست مقدماتی این دور از گفت‌وگوها به صورت وبینار با توافق طرفین به زودی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت امضای تفاهمنامه همکاری‌های علمی، دانشگاهی و بخصوص گفت‌وگوهای بینادینی و اعطای بورس تحصیلی و فرصت مطالعاتی به پژوهشگران دو کشور گفت: امیدواریم این تفاهمنامه که در چند ماه گذشته مورد بررسی و موافقت نهایی دو طرف ایرانی و یونانی یعنی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت آموزش و امور ادیان و کلیسای ارتدوکس یونان رسیده است به زودی به امضاء برسد و به مرحله اجرا گذاشته شود.

**خواهان تداوم گفت‌وگوهای بینادینی ایران و یونان هستیم

جورج کلیئیجیس نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از توسعه روابط و همکاری‌های علمی و فرهنگی دو کشور ایران و یونان گفت: نقش گفت‌وگوهای بینادینی و همکاری‌های رهبران دینی دو کشور بسیار مهم است و تلاش‌های صورت گرفته در سه سال گذشته برای استمرار این گفت‌وگوها بسیار قابل تحسین و ارزشمند است.

دبیرکل وزارت آموزش و ادیان یونان اضافه کرد: همانگونه که در سال گذشته با نظر مثبت جناب وزیر و جناب اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس یونان محتوای تفاهمنامه همکاری‌های مشترک پیگیری و نهایی شد، اینک با توجه به تغییر دولت تلاش خواهیم کرد با جناب وزیر در این باره صحبت کنیم و پس از رایزنی با وی در خصوص امضای تفاهمنامه اقدامات لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.