stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 148222
  • 29 تیر 1399 - 14:21
2
نماینده اصفهان در مجلس:

مجلس شورای اسلامی موظف است مقدماتی را برای اسکان نمایندگان در تهران فراهم کند

مجلس شورای اسلامی موظف است مقدماتی را برای اسکان نمایندگان در تهران فراهم کند
نماینده اصفهان در مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی موظف است مقدماتی را برای اسکان نمایندگان در تهران فراهم کند بنابراین مبلغی به عنوان ودیعه به نمایندگان پرداخت خواهد شد که هر نماینده موظف است پس از اتمام دوره چهار ساله مجلس یا در چند قسط، آن مبلغ را باز گرداند.
قلم | qalamna.ir :

عباس مقتدایی ،اظهار داشت: همانگونه که نمایندگان مجلس، مسئولیتی در قبال مردم دارند، مجلس شورای اسلامی نیز  مسئولیت هایی در قبال نمایندگان دارد. مجلس شورای اسلامی موظف است مقدماتی را برای اسکان نمایندگان در تهران فراهم کند بنابراین مبلغی به عنوان ودیعه به نمایندگان پرداخت خواهد شد که هر نماینده موظف است پس از اتمام دوره چهار ساله مجلس یا در چند قسط، آن مبلغ را باز گرداند.

وی افزود: در مجلس گذشته این میزان ودیعه ۵۰۰ میلیون تومان بود که این مبلغ در مجلس یازدهم به ۲۰۰ میلیون تومان کاهش یافته است. نکته قابل ذکر این است که این مبلغ به عنوان ودیعه به نمایندگان پرداخت می‌شود و به منزله حقوق ماهانه یا سالانه نیست و در هر دوره مجلس چنین ودیعه‌هایی پرداخت می‌شد.

نماینده اصفهان در مجلس با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی موظف است دفاتر نمایندگان را تامین و تجهیز کند و نسبت به پرداخت هزینه‌های آن اقدام کند، گفت: متناسب با شرایط هر نماینده و حوزه انتخابی آن فرد، هزینه‌های پرداختی برای دفاتر نمایندگان متفاوت است.

وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس می‌توانند به دو شکل حقوق خود را دریافت کنند. آن‌ها می‌توانند هم به صورت مستقیم از مجلس شورای اسلامی حقوق ماهیانه خود را که توسط هیئت رییسه تعیین می‌شود، دریافت کنند و یا می‌توانند حقوق خود را از طریق نهادها یا سازمان‌هایی که نمایندگان پیشتر در آن مراکز مشغول به خدمت بوده‌اند، دریافت کنند.

مقتدایی با اشاره به موج انتقادات از نمایندگان در فضای مجازی گفت: متاسفانه برخی رسانه‌ها که به دنبال تضعیف مجلس هستند، به اشتباه حقوق دریافتی نمایندگان مجلس را ماهانه بیش از ۲۰۰ میلیون تومان عنوان کرده‌اندکه این موضوع از سوی نائب رئیس مجلس در صحن علنی مجلس قویا تکذیب شد. این موج منفی را رسانه‌های غربی به وجود آورده‌اند که هدفی جز تخریب وضعیت فعلی مجلس ندارند.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس متناسب با شرایطی که دارند ممکن است شخصا تصمیم بگیرند که بخشی از مزایایی که مجلس در اختیار آنان قرار داده است را استفاده نکنند. این موضوعی است که تصمیم گیری در قبال آن به مسائل شخصی نمایندگان وابسته است.

هشتگ: , , , , ,
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.