stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
  • کد خبر : 150249
  • 04 مرداد 1399 - 14:01
2
با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری؛

صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان همدان آغاز به کار کرد

صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان همدان آغاز به کار کرد
صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان همدان با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح شد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، سورنا ستاری پیش از ظهر امروز، در آیین آغاز به کار صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی و فاز اول اراضی پارک علم و فناوری استان همدان در جمع خبرنگاران به سیاست‌ها و حمایت‌های معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت‌های دانش بنیان و فناور در دوران شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در این دوران، شاهد بودیم که اتفاقات خوبی در شرکت‌ها و واحدهای دانش بنیان و فناور به رخ داد و عملاً به جایی رسیده ایم که در حال حاضر، مدت‌ها است که ما در حوزه دارویی، تجهیزات پزشکی و حوزه‌های مرتبط با بحث کرونا واردات خاصی نداریم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این که زیست بوم فناوری و نوآوری پاسخ خوبی به نیاز کشور در روزهای کرونایی بود، عنوان کرد: از همان روزهای نخست، دستگاه‌های تولید ماسک و لوازم مربوط به تجهیزات پزشکی، دستگاه ونتیلاتور و غیره از خارج از کشور وارد نشد و علیرغم پیچیده بودن، این دستگاه‌ها در داخل کشور تولید شد.

وی ادامه داد: انواع تجهیزات اتاق‌های آی.سی.یو حتی دستگاه‌های سی.تی.اسکن و انواع اقسام تجهیزاتی که امروز در داخل این نمایشگاه نیز قابل مشاهده است؛ در داخل کشور تولید شد و چند نمونه از داروهای جدید که در لیست داروهای کشور آمده نیز دو الی سه هفته دیگر با نمونه‌های داخلی در بازار توزیع می‌شوند.

رییس بنیاد ملی نخبگان در خصوص حمایت‌های صورت گرفته از شرکت‌ها و واحدهای فناور استان همدان نیز مطرح کرد: در این زمینه، در استان همدان تاحدی تاخیر داشتیم و خوشحالم که امروز، بحث حمایت‌های این مرکز به انجام رسید و ان شاالله در آینده، هم صندوق پژوهش و فناوری استان همدان و هم صندوق‌های نوآوری که در این حوزه سرمایه گذاری می‌کنند را حمایت خواهیم کرد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: صندوق پژوهش و فناوری به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند مشکلات یک فناور را بشناسند، سختگیری‌هایی که بانک‌ها دارند را در بحث‌های ضمانت نامه نداشته باشند و فرهنگ‌های جدید مثل سرمایه گذاری خطرپذیر را توسعه دهند.

در ادامه رئیس هیأت مدیره صندوق پژوهش و فناوری استان همدان با بیان این که این صندوق با سرمایه اولیه ۵ میلیارد تومان آغاز به کار کرد، گفت: صندوق پژوهش با سهامداری ۴۹ درصد بخش دولتی (پارک علم و فناوری همدان ۲۵ درصد، دانشگاه بوعلی سینا ۱۰ درصد، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ده درصد، دانشگاه صنعتی ۴ درصد و ۵۱ درصد بخش خصوصی (کنترل گاز اکباتان ۶/۲۴ درصد، نوین رایانه همدان ۴/۱۴ درصد، آریا سیل پارت ۱۱ درصد و شرکت آریا سرو سپهر الوند یک درصد) و در مجموع با سرمایه اولیه ۵ میلیارد تومان تشکیل شده است.

محمدحسن مرادی با بیان این که تعداد ۱۹۹ واحد فناور مستقر در پارک علم و فناوری همدان وجود دارد، ادامه داد: امروز، ساختمان پارک علم و فناوری افتتاح و فاز اول اراضی این پارک در استان همدان آغاز به کار خواهد کرد.

وی با اشاره به این که ساختمان پارک علم و فناوری همدان در راستای تدابیر رهبر معظم انقلاب و با هدف توسعه زیست بوم کارآفرینی و نوآوری افتتاح شد، گفت: این طرح، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری احداث شده است.

رییس پارک علم و فناوری استان همدان در خصوص فاز اول این طرح نیز مطرح کرد: برای فاز اول این پروژه بالغ بر ۱۸.۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

مرادی در این راستا، خاطرنشان کرد: مساحت کل ساختمان پارک علم و فناوری همدان ۱۳ هار مترمربع است که امروز، ۶ هزار مترمربع آن به بهره برداری رسید.

وی با بیان این که کل مجموعه ساختمان اصلی پارک علم و فناوری همدان ۶۹ واحد دارد، تشریح کرد: این مجموعه، شامل ۱۹ واحد ستادی، هفت واحد خدماتی، ۴۳ واحد استیجاری و مابقی فضا برای ایجاد کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها می‌شود.

این مقام مسئول در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: مساحت قابل بهره برداری در فاز اول پارک علم و فناوری همدان شامل فضای استقرار واحدهای فناور، فضای آزمایشگاهی و کارگاهی، نمایشگاه دائمی سایت، فضای اداری و ستادی، موتورخانه و اتاق‌های برق و آمفی تئاتر است.

گفتنی است؛ در این آیین، از نمایشگاه دستاوردهای پارک علم و فناوری همدان بازدید شد و مرکز نوآوری انگور و کشمش ملایر، مرکز نوآوری نهاوند، مرکز نوآوری اجتماعی و مرکز نوآوری توسعه نیز در ادامه به صورت ویدیو کنفرانسی افتتاح شدند.

بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پارک علم و فناوری همدان و همچنین بهره‌برداری از یک شرکت شتابدهنده از دیگر برنامه‌های سفر یک ‌روزه سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جهمور به همدان است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.