stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024
  • کد خبر : 150382
  • 04 مرداد 1399 - 21:35
1

پیاده‌سازی مباحث تئوریک آکادمیک از سوی جهاد دانشگاهی

پیاده‌سازی مباحث تئوریک آکادمیک از سوی جهاد دانشگاهی

ایسنا/لرستان یک مدرس دانشگاه با بیان این‌که جهاد دانشگاهی توانسته است با انجام کارهای بی‌نظیر خود را به اثبات برساند، گفت: این نهاد در پیاده‌سازی مباحث تئوریک آکادمیک موفق بوده است.

قلم | qalamna.ir :

امیر علی‌حیدر امیری امروز چهارم مردادماه در جمع خبرنگاران، با گرامی‌داشت شانزدهم مرداد سالروز تأسیس جهاددانشگاهی با اشاره به سابقه علمی، فرهنگی و عملیاتی جهاد دانشگاهی، این نهاد را یکی‌ از نهادهای مبارک انقلاب اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در عرصه علم و عمل ورود کرد و توانست توان علمی خود را به اثبات برساند.

وی با با ذکر این مطلب که جهاددانشگاهی پیاده‌سازی مباحث تئوریک آکادمیک را در دستور کار خود قرار داد و در انجام آن موفق بود، به انجام کارهای بی‌نظیر جهاد دانشگاهی گریزی زد و تصریح کرد: ایجاد پژوهشگاه درمان ناباروری رویان و ورود به مباحث نانوتکنولوژی از کارهای بی‌نظیر شاخص و ارزشمند جهاد دانشگاهی است.

امیری دیگر عرصه فعالیت جهاد دانشگاهی را برگزاری آموزش‌های کوتاه‌مدت برای کارشناسان، کارمندان، اصناف و اقشار جامعه دانست و افزود: جهاددانشگاهی با برگزاری آموزش‌های کوتاه‌مدت تخصصی و مهارتی توانسته است کمک قابل توجهی به بحث اشتغال داشته باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی تجاری‌سازی و عملیاتی کردن مباحث تئوریک در حوزه اختراعات، ابتکارات و اکتشافات را از دیگر فعالیت‌های شاخص جهاددانشگاهی دانست و گفت: با توجه به نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به‌ نام «جهش تولید» جهاددانشگاهی می‌تواند در عرصه تولید ملی فعالیت‌های گسترده‌ای انجام دهد و با توجه به تحریم‌های بی‌شرمانه غرب می‌تواند در حوزه‌هایی که تحریم هستیم ورود کند. جهاددانشگاهی می‌تواند به‌طور تخصصی در حوزه خودرو و کمک به بازار خودرو نیز ورود پیدا کند.

وی جهاد به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص جهاد دانشگاهی مبنی‌بر این‌که «جهاددانشگاهی مولود مبارک انقلاب است» اشاره کرد و گفت: نفس کار جهاد دانشگاهی این است که هر جا و در هر بخشی از این نظام کاری بر زمین مانده است جهاددانشگاهی آن کار بر زمین مانده را انجام دهد؛ کمااینکه شاخصه اصلی جهاد دانشگاهی انقلابی بودن این نهاد است.

این مدرس دانشگاه با یادآوری این مطلب که جهاد دانشگاهی در حوزه اشتغال‌زایی و کمک به اشتغال‌زایی فعالیت‌های مطلوبی انجام داده است، ادامه داد: یکی از اهدافی که با در نظر گرفتن اساسنامه جهاددانشگاهی می‌توان مورد تجزیه قرار داد، ورود جهاددانشگاهی به عرصه بورس و بازار سرمایه است به‌طوری‌که جهاد دانشگاهی با تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه مالی، آموزش حضور در بورس، فرابورس و بازار سرمایه، ورود پیدا کند.

امیری جهاد دانشگاهی را پشتوانه علمی برای شرکت‌های دانش‌بنیان توصیف کرد و ادامه داد: جهاددانشگاهی باید آموزش‌های کوتاه‌مدت و ضمن خدمت برای شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار کرده و تجربه علمی خود را در اختیار آنان قرار دهد از طرفی با ایجاد شرکت‌های تسهیل‌گری برای استعدادیابی نخبگان و ورود پیدا کند.

وی یکی از مشکلات اساسی در تحقق شعار سال و رونق تولید را عدم بازاریابی مناسب دانست و با تأکید بر این‌که جهاددانشگاهی برای تحقق اهداف شعار سال، به‌صورت اخص در حوزه بازاریابی محصولات ورود پیدا کند، عنوان کرد: جهاددانشگاهی برای تحقق شعار سال می‌تواند در عرصه بازاریابی و بازارگردانی محصولات کمک قابل توجهی داشته باشد؛ چراکه بازاریابی محصولات نقش مهم و زیربنایی در رونق تولید دارد.

امیری یکی از ظرفیت‌های مهم استان لرستان را کشاورزی و تولیدات گیاهان دارویی برشمرد و با تأکید بر این‌که جهاد دانشگاهی می‌تواند برای گسترش تولیدات جهاد گیاهان دارویی در استان مؤثر باشد، گفت: با توجه به سابقه علمی، پزشکی و تخصصی جهاد دانشگاهی می‌توان به ورود این نهاد و کشف واکسن کرونا توسط این نهاد انقلابی امیدوار بود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.