stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 150528
  • 05 مرداد 1399 - 12:15
1
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان:

وجود ۲۳۵ کارگاه ثابت در مراکز دولتی / اصفهان، پیشانی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ادوار مختلف است

وجود ۲۳۵ کارگاه ثابت در مراکز دولتی / اصفهان، پیشانی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ادوار مختلف است
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان گفت: سالانه حدود ۶۰ هزار نفر در مراکز دولتی و به طور تقریبی ۶۰ هزار نفر هم در مراکز آزاد آموزش فنی و حرفه‌ای پذیرش می‌شوند.
قلم | qalamna.ir :

آرش اخوان طبسی روز یکشنبه در یکصد و سی و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نیمی از تعهد آموزشی در مراکز دولتی و نیمی در آموزشگاه‌های آزاد سطح شهر صورت می‌گیرد، افزود: در مجموعه استان ۵۴ مرکز دولتی و هزار و ۱۰۸ آموزشگاه فعال در بخش خصوصی خدمات آموزش مهارتی در استان را ارایه می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان ادامه داد: ۲۳۵ کارگاه ثابت در مراکز دولتی داریم که تعداد زیادی هم کارگاه سیار بسته به موضوعیت‌های مختلف در پادگان‌ها، زندان‌ها و روستاها به نیازمندان آموزش‌های لازم را می‌دهند.

وی بیان کرد: سالانه حدود ۶۰ هزار نفر در مراکز دولتی و به طور تقریبی ۶۰ هزار نفر هم در مراکز آزاد آموزش فنی و حرفه‌ای پذیرش می‌شوند.

اخوان طبسی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور حدود پنج هزار استاندارد شغلی را شناسایی کرده و برای مشاغل استاندارد آموزشی تهیه کرد که در استان اصفهان حدود هزار و ۵۰۰ حرفه در مجموعه استان آموزش داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از اصفهان به عنوان پیشانی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ادوار مختلف یاد شده که در این راستا اقدامات شاخصی صورت گرفته است که از جمله این اقدامات سیستم آموزشی دوگانه (الگوگرفتن از آلمان و بومی سازی در کشور) می‌توان یاد کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از آموزش افراد در محیط کارگاهی(فنی و حرفه‌ای) و ۷۰ درصد در محیط واقعی کار (اصناف و صنعت) آموزش داده می‌شود، ادامه داد: مزیت آن از بین رفتن فاصله بین آموزش و بازار کار است همچنین سیستم آموزش دوگانه برای افراد جویای کار پیشنهاد می‌شود.

وی گفت: ایجاد شغل پایدار از جمله مسائل مدنظر آموزش فنی و حرفه‌ای است باید بتوانیم برای افراد شغلی را ضمانت کنیم که پایدار باشد در این راستا طرح صلاحیت حرفه‌ای را مطرح کردیم که افراد در صنعت با نیت شایسته گذاری ورود پیدا کرده و در صورت موفقیت گواهی دریافت می‌کنند.

اخوان طبسی با اشاره به موضوع صلاحیت حرفه‌ای افراد بیان کرد: تطبیق مدرک تحصیلی افراد و شغل آنها و داشتن صلاحیت حرفه‌ای و شایستگی احراز آن شغل باید مورد تطبیق قرار گیرد که متاسفانه در کشور ما این تطیبیق این موارد با یکدیگر صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: در سیستم آموزشی ایران افراد در یک رشته تحصیل و در رشته‌ای دیگر در بازار مشغول به کار می‌شوند و متاسفانه سیستم صلاحیت حرفه‌ای هم نداشتیم تا شایستگی‌های احراز شغل را برای افراد احراز و سپس در آن کار گماشته شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان اظهارکرد: پروژه صلاحیت حرفه‌ای مشاغل و افراد از اصفهان در دستور کار سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در شرایط کرونا و در مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای کشور وظیفه و نقش اجتماعی خود را ارایه کردیم، گفت: در برخی کارگاه‌ها از جمله کارگاه نساجی پارچه مخصوص ماسک تولید کردیم و کارگران و مربیان کار آموزان را در پروژه تولید ماسک همکاری کردند.

اخوان طبسی خاطرنشان کرد: همچنین در سیستم آموزشی تغییراتی ایجاد کردیم و مهارت‌های آموزشی که می‌توانستیم بدون حضور افراد برگزار کنیم از طریق فضای مجازی و با کیفیت چشمگیری به پیش بردیم.

به روزرسانی آموزش ضمن خدمت کارکنان شهرداری ضروری است

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارداشت: در راستای ارتقای سطح حرفه ‌آموزی و آموزش ضمن خدمت کارکنان شهرداری نیاز به آموزش‌های به‌روز داریم که امیدواریم با انعقاد تفاهمنامه‌ای شهرداری از خدمات اداره کل فنی‌وحرفه‌ای بهره بیشتری ببرد.

علیرضا نصر اصفهانی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین اداره کل فنی‌وحرفه‌ای و شهرداری اصفهان در حوزه گردشگری بیان کرد: گستردگی فعالیت اداره کل فنی‌ و حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف می‌تواند زمینه همکاری بیشتر این اداره کل را با مدیریت شهری فراهم کند.

بیش از ۶۵ درصد از افرادی که تاکنون در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان آموزش دیده‌اند، وارد بازار کار شده‌اند.

اکنون دست کم یکهزار حرفه مهارتی در بخش‌های صنعت، خدمات فنی، گردشگری، آی تی، آی سی تی و مشاغل خانگی در۵۴ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و بالغ بر یکهزار و ۲۰۰ آموزشگاه بخش خصوصی استان اصفهان ارائه می‌شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.