stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 151660
  • 08 مرداد 1399 - 10:49
2
نماینده مردم فریدن، چادگان، فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی:

حمایت دستگاه‌های مختلف از جهاد دانشگاهی رضایت‌بخش نیست

حمایت دستگاه‌های مختلف از جهاد دانشگاهی رضایت‌بخش نیست
قلم/ اصفهان_نماینده مردم فریدن، چادگان، فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت دستگاه‌های مختلف از جهاد دانشگاهی رضایت‌بخش نیست، گفت: اگر می‌خواهیم کار فرهنگی کنیم باید به این نهاد انقلابی توجه بیشتری داشته و از آن حمایت لازم را داشته باشیم.
قلم | qalamna.ir :

محمد صالحی دارانی در خصوص ۱۶ مرداد سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی و خدمات این نهاد انقلابی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی خدمات بسیار ارزنده‌ای در عرصه دانشگاهی کشور داشته است و می‌توان گفت در دو زمینه فرهنگی و اقتصادی فعالیت‌های بسیار خوبی در ۴۰ سال گذشته داشته است. جا دارد با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به دو بعد اقتصادی و فرهنگی، این نهاد انقلابی در جهت توسعه این دو مقوله و هدفی که مجلس شورای اسلامی به دنبال آن است گام‌های بلند بردارد.

وی افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی دانشگاه‌ها در حوزه فرهنگی دارای مشکلاتی بودند که با تأسیس جهاد دانشگاهی این مشکل تا حد زیادی رفع شد. هم‌اکنون خدمات ارزنده‌ای در چاپ و نشر کتاب توسط این نهاد انقلابی ارائه می‌شود و ارتباط خوبی با اساتید و دانشجویان به شکل متقابل برقرار کرده‌اند و قطعاً این نهاد در آینده می‌تواند در پیش برد بسیاری از امور راهگشا باشد.

نماینده مردم فریدن، چادگان، فریدونشهر و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی، گفت: امام خمینی(ره) ایده جالبی داشتند که فرمان دادند جهاد دانشگاهی تأسیس شود و قطعاً دستاوردهای بی‌شماری این نهاد انقلابی داشته که در آینده باید بیشتر هم شود. اما متأسفانه در یک دهه گذشته جهاد دانشگاهی کمی از وظایف اولیه خود که در ابتدای انقلاب داشت دور شده است. انتظار داریم جهاد دانشگاهی در زمینه‌های مختلف علمی و فناوری بیشتر ورود کند و ارتباط میان «مردم و دانشگاه»، «صنعت و دانشگاه» و … را تقویت کند چرا که این ارتباطِ بیشتر در بعد فرهنگی می‌تواند کمک شایانی کند.

محمد صالحی دارانی با بیان اینکه حمایت دستگاه‌های مختلف از جهاد دانشگاهی رضایت‌بخش نیست، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم کار فرهنگی کنیم باید به این نهاد انقلابی توجه بیشتری داشته و از آن حمایت لازم را داشته باشیم. متأسفانه بسیاری از دستگاه‌ها به کار فرهنگی چندان توجه نمی‌کنند و بیشتر بُعد مادی و اقتصادی امور را در نظر می‌گیرند. پس باید از جهاد دانشگاهی حمایت خوبی شود تا بتوان کارهای فرهنگی خوبی نیز ارائه داد. هر سال نهادهای دیگر بودجه فرهنگی خود را لجام گسیخته و بدون برنامه خرج می‌کنند که اگر هدف‌گذاری‌ها دقیق‌تر شود قطعاً نتیجه بهتری حاصل می‌شود.

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در خصوص لزوم واگذاری مأموریت‌های جدید به جهاد دانشگاهی، گفت: معتقدم جهاد دانشگاهی باید ارتباط میان صنعت و دانشگاه را قوی‌تر کند و مأموریت‌های فرهنگی و مأموریت‌هایی از این دست به این نهاد انقلابی واگذار شود.

وی در پاسخ به این سؤال که چه ویژگی‌هایی جهاد دانشگاهی را به عنوان نهادی برخاسته از دل انقلاب متمایز می‌کند، خاطرنشان کرد: این نهاد، همیشه حافظ منافع، دستاوردها و اهداف بلند مدت انقلاب و نظام اسلامی بوده است و این مهم‌ترین شاخصه جهاد دانشگاهی است. جهاد دانشگاهی با تمام کارهای فرهنگی که کرده توانسته مقداری حرکت گروه‌های مختلف سیاسی در دانشگاه‌ها را جهت‌دهی درست کند. اگر این جهت‌دهی تقویت و اتحادِ میان گروه‌های سیاسی تقویت شود قطعاً آینده بهتری برای کشور رقم خواهد خورد.

محمد صالحی دارانی در پاسخ به این سؤال که ارتباط شما در سال‌های اخیر با جهاد دانشگاهی چگونه بوده است، گفت: بنده چند سال رئیس چند دانشگاه بوده‌ام به همین دلیل ارتباط تنگاتنگی با جهاد دانشگاهی داشته‌ام و با کمک این نهاد بوده که توانسته‌ایم بسیاری از برنامه‌های فرهنگی‌مان را اجرایی کنیم. قطعاً هر گروه و دسته‌ای که در دانشگاه باشد و ارتباط بیشتری با جهاد دانشگاهی داشته باشد موفق‌تر خواهد بود.

هشتگ: , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.