محمد اسلامی شامگاه پنجشنبه در مراسم شروع عملیات آسفالت باند دوم محور اردستان به اصفهان اظهار داشت: محور میان اردستان و اصفهان دارای نقاط حادثه خیز زیادی بود که به لحاظ ایمن کردن باید کار اساسی روی آن انجام میشد.
وی افزود: کیلومتر ۲۳ تا ۴۰ این جاده که زیر سازی آن انجام شده پنج کیلومتر طول مسیر را کم میکند و تعداد زیادی قوسهای خطرناک را نیز در این مسیر حذف میکند.
وزیر راه و شهرسازی گفت: راه و شهر سازی نهضت راه سازی را در کشور شروع کرده و به منظور اینکه این پروژهها برای مردم موجب ایمنی و آسایش میشود توانسته ایم سالیانه ۸۰۰ کیلومتر به بزرگراههای کشور اضافه کنیم.
وی ابراز داشت: دو هزار و ۴۳۰ کیلومتر آزادراه در حال حاضر در کشور ایجاد شده که قصد داریم ۵۱۸ کیلومتر آن را تا پایان دولت افتتاح کنیم.
اسلامی بیان داشت: با برآوردی که انجام شده است سالیانه مبلغ حداقل ۱۵ هزار میلیارد تومان در بزرگراههای کشور هزینه میشود که با توجه به تورمهای موجود و به روز رسانی، این تورمها متفاوت خواهد بود.
پیمانکاران راه و شهرسازی ۱۸,۰۰۰ میلیارد تومان طلب دارند
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ هزار میلیارد تومان حجم قرارداد کار در حال انجام داریم تاکید کرد: در سال گذشته بخش زیادی از مطالبات پیمانکاران پرداخت شده و نتوانستیم آن را تسویه کنیم و حجم بدهکاریهایمان به پیمانکاران نزدیک به ۱۸ هزار میلیارد تومان است.
وی تصریح کرد: کنار گذر شرق اصفهان که به طول ۱۰۰ کیلومتر کریدور شمال به جنوب را تشکیل میدهد و حدود یک ساعت و ۳۰ دقیقه ترافیک را کاهش میدهد ۶۴ کیلومتر آن تا دو هفته آینده به شکل ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد و ۳۶ کیلومتر آن هم تا خردادماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
اسلامی گفت: برای اینکه بتوانیم راندمان پیمانکاران را بالا ببریم نیازمند بودجه هستیم تا با ۱۰ هزار میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران را کاهش دهیم.
وزیر راه و شهرسازی ابراز داشت: حدود هشت هزار کیلومتر روکش آسفالت، ترمیم و بهبود راههای کشور را هدف گذاری کرده ایم که از خرداد سال جاری بیش از شش هزار کیلومتر آن توسط یک هزار و ۵۰۰ اکیپ آسفالت که در سطح کشور فعال هستند انجام شده است.