stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024
  • کد خبر : 154482
  • 17 مرداد 1399 - 12:20
1
محمد اسلامی:

۵۱۸ کیلومتر بزرگراه تا پایان دولت افتتاح می‌شود

۵۱۸ کیلومتر بزرگراه تا پایان دولت افتتاح می‌شود
قلم/ اصفهان _ وزیر راه و شهرسازی گفت: دو هزار و ۴۳۰ کیلومتر آزادراه در حال حاضر در کشور ایجاد شده که قصد داریم ۵۱۸ کیلومتر آن را تا پایان دولت افتتاح کنیم.
قلم | qalamna.ir :

محمد اسلامی شامگاه پنجشنبه در مراسم شروع عملیات آسفالت باند دوم محور اردستان به اصفهان اظهار داشت: محور میان اردستان و اصفهان دارای نقاط حادثه خیز زیادی بود که به لحاظ ایمن کردن باید کار اساسی روی آن انجام می‌شد.

وی افزود: کیلومتر ۲۳ تا ۴۰ این جاده که زیر سازی آن انجام شده پنج کیلومتر طول مسیر را کم می‌کند و تعداد زیادی قوس‌های خطرناک را نیز در این مسیر حذف می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: راه و شهر سازی نهضت راه سازی را در کشور شروع کرده و به منظور اینکه این پروژه‌ها برای مردم موجب ایمنی و آسایش می‌شود توانسته ایم سالیانه ۸۰۰ کیلومتر به بزرگراه‌های کشور اضافه کنیم.

وی ابراز داشت: دو هزار و ۴۳۰ کیلومتر آزادراه در حال حاضر در کشور ایجاد شده که قصد داریم ۵۱۸ کیلومتر آن را تا پایان دولت افتتاح کنیم.

اسلامی بیان داشت: با برآوردی که انجام شده است سالیانه مبلغ حداقل ۱۵ هزار میلیارد تومان در بزرگراه‌های کشور هزینه می‌شود که با توجه به تورم‌های موجود و به روز رسانی، این تورم‌ها متفاوت خواهد بود.

پیمانکاران راه و شهرسازی ۱۸,۰۰۰ میلیارد تومان طلب دارند

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ هزار میلیارد تومان حجم قرارداد کار در حال انجام داریم تاکید کرد: در سال گذشته بخش زیادی از مطالبات پیمانکاران پرداخت شده و نتوانستیم آن را تسویه کنیم و حجم بدهکاری‌هایمان به پیمانکاران نزدیک به ۱۸ هزار میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: کنار گذر شرق اصفهان که به طول ۱۰۰ کیلومتر کریدور شمال به جنوب را تشکیل می‌دهد و حدود یک ساعت و ۳۰ دقیقه ترافیک را کاهش می‌دهد ۶۴ کیلومتر آن تا دو هفته آینده به شکل ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد و ۳۶ کیلومتر آن هم تا خردادماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

اسلامی گفت: برای اینکه بتوانیم راندمان پیمانکاران را بالا ببریم نیازمند بودجه هستیم تا با ۱۰ هزار میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران را کاهش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی ابراز داشت: حدود هشت هزار کیلومتر روکش آسفالت، ترمیم و بهبود راه‌های کشور را هدف گذاری کرده ایم که از خرداد سال جاری بیش از شش هزار کیلومتر آن توسط یک هزار و ۵۰۰ اکیپ آسفالت که در سطح کشور فعال هستند انجام شده است.

هشتگ: , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.