stat counter
تاریخ : شنبه, ۱۹ خرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 8 June , 2024
  • کد خبر : 155396
  • 20 مرداد 1399 - 12:09
2
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد؛

ضرورت نظارت دولت بر فروش محصولات لبنی و پروتئینی

ضرورت نظارت دولت بر فروش محصولات لبنی و پروتئینی
قلم/ اصفهان _ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیرامون افزایش قیمت محصولات لبنی، گفت: دولت باید نظارت جامع بر فروش محصولات لبنی و پروتئینی اعمال کند تا مردم بیش از این از گرانی‌ها آزرده خاطر نشوند.
قلم | qalamna.ir :

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیرامون افزایش قیمت محصولات لبنی، گفت: دولت باید نظارت جامع بر فروش محصولات لبنی و پروتئینی اعمال کند تا مردم بیش از این از گرانی‌ها آزرده خاطر نشوند.

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در واکنش به دستور گرانی ۱۰ فرآورده لبنی پرمصرف بر اساس تصمیم کارگروه تنظیم بازار با افزایش ۲۲ تا ۲۸ درصدی اظهار داشت: روند افزایش قیمت‌ها با درآمدهای مردم به‌ویژه قشر ضعیف جامعه همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه بخشی از خانوارها از درآمد بالایی برخوردار نیستند، افزود: تامین نیازهای معیشتی این خانوارها باید در اولویت مسئولان باشد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق نظریه پزشکان لبنیات باید در سبد مصرفی مردم گنجانده شود، گفت: افزایش نرخ فرآورده‌های لبنی طی سال‌های اخیر، سبب حذف این کالای اساسی از سفره خانوارها شده و وضعیت سلامت جامعه اعم از کودکان و سالمندان را با چالش روبه‌رو می‌کند.

وی بیان کرد: لبنیات یکی از نیازهای ضروری مردم است، اما با روند افزایش قیمت‌ها این محصول از سبد مصرفی مردم خارج شده است.

موسوی لارگانی پیرامون اینکه سازمان‌های نظارتی مانند سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان باید قیمت کالاهای مختلف را با اعمال نظارت موثر کنترل کنند، اظهار داشت: کنترل و نظارت بر قیمت محصولات لبنی باید در سطح کارخانه تا توزیع و حتی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام شود تا این فراورده‌ها با قیمت مصوب دولت به دست مصرف کننده برسد.

وی با بیان اینکه پیش از این قشر فقیر جامعه به خوردن نان، پنیر و یا ماست اکتفا می‌کرد، افزود: با وجودی که خوردن لبنیات یکی از ضروریات جسم هر فرد است متاسفانه با افزایش قیمت این فراورده‌ها، بسیاری از مردم قدرت خرید خود را از دست داده‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه افزایش قیمت شیر و لبنیات سبب کاهش سرانه مصرف شیر در جامعه می‌شود، گفت: با تامین لبنیات مورد نیاز و موثر در حفظ سلامتی مردم می‌توان هزینه‌های ناشی از بروز بیماری‌ها در بخش دارو و درمان را تا حدود زیادی کاهش داد.

وی پیرامون اینکه در تعیین قیمت نهایی شیر، دامداران و تولیدکنندگان دلایل و توجیحات خاص خود را دارند، اظهار داشت: هزینه‌های جانبی نگهداری دام و گرانی نهاده‌های دامی و علوفه از جمله دغدغه‌ها و نگرانی‌های دامداران و علت تاکید آنها بر تعیین قیمت مناسب شیر است.

موسوی لارگانی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت محصولات لبنی باید متناسب با قدرت خرید جامعه باشد، بیان کرد: بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه محصولات لبنی را رایگان و یا ارزان قیمت در اختیار افراد جامعه خود قرار می‌دهند.

وی افزود: لبنیات عامل اصلی بر ارتقا سلامت و پیشگیری از بیماری‌هاست که باید آن را به عنوان دارو در کنار فواید غذایی‌اش در نظر بگیرند.

برخورد با واحدهای صنفی متخلف

مدیر نظارت و بازرسی اصناف استان اصفهان گفت: مجوز افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی را سازمان حمایت از مصرف کننده کشور داده است.

جواد محمدی فشارکی با بیان اینکه برخی از شرکت‌ها قیمت محصولات لبنی خود را بر اساس تصمیم کارگروه تنظیم بازار افزایش داده‌اند، اظهار داشت: هنوز برخی شرکت‌ها این افزایش قیمت را اعمال نکردند و چنین تغییراتی با مجوز سازمان حمایت از مصرف کننده بود.

وی افزود: البته احتمال دارد یک واحد صنفی لبنیات هم تخلفی انجام دهد و بیش از حدی که برای افزایش تعیین شده، قیمت‌ها را افزایش داده باشد که با این قبیل واحدهای صنفی برخورد خواهد شد.

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.